Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att lägga om min kost lite. Jag älskar att fika, tycker det är vansinnigt gott. Godis och annat snacks kan jag vara utan, men fika :d Nu blir det frukt och bär istället om jag är sugen, och enbart fika på helgen.

Det är nog den största boven för mig. Blir nog betydligt lättare att gå ner i vikt utan det "måstet".

I övrigt ska jag till sjukgymnast i veckan och kolla min rygg och höft, så får se vad de säger. Vill gärna börja gymma igen, fick sluta med det för det gjorde bara smärtan ännu värre.

Annars är det simma, simma, simma som gäller den här veckan igen. Troligtvis idag, onsdag, torsdag och någon av helgdagarna. De har bytt tider på badhuset dock, nu är det inte öppet lika ofta eller lika länge längre :meh:

Jag har också lagt om min kost nyligen.. Är väldigt förtjust i framför allt eftermiddagsfika :love: Och något litet sött efter maten.. Men jag har problem med återkommande svampinfektioner och där tror jag kosten är en stor bov tyvärr. Så sedan en vecka äter jag inget socker eller snabba kolhydrater. Lite frukt går bra men inga mängder av söta frukter som vindruvor ex. Massa andra saker jag heller inte ska äta just nu men det vet jag inte om någon är särskilt intresserad av att läsa om utan kanske snarare tvärtom :p
Ville bara säga; lycka till till oss :D

Och hoppas du kan få hjälp av sjukgymnasten!

Jag skulle också behöva börja med mina morgonpromenader igen. Sen det blev vinter på riktigt så har jag helt tappat den rutinen utan sover hellre 20 min längre. Och det är egentligen helt onödigt för de där 20 minuterna behöver jag inte sova, bättre att rava sig upp och gå de där 2 kilometrarna efter att hästarna fått sitt hö... Det ger ju både mig och hunden en bättre start på dagen. Får nog ta mig i kragen och gå upp 05.50 istället 06.10. Jag vet ju att det är värt det :p

Ja, dem ger ju faktiskt mycket dem där morgonpromenaderna! Jag ser fram emot våren när det blir lite enklare/trevligare att ta sig ut. Inte som idag med -15 och rejäl blåst som låg på i ansiktet hela vägen :meh:

Ja, dem ger ju faktiskt mycket dem där morgonpromenaderna! Jag ser fram emot våren när det blir lite enklare/trevligare att ta sig ut. Inte som idag med -15 och rejäl blåst som låg på i ansiktet hela vägen :meh:

Ja jag var jätteduktig hela förra året men efter att ha blivit nerstänkt av slask pga bilar som inte kan ta det lite lugnt när de kör förbi på morgonen så tog latmasken över :meh: Men nu är det ju kallt som fasen och blåser oftast, men inget slask i alla fall så en lite promenad borde jag kunna få rutin till igen. Jag har lättare för att ta mina trötta barn på morgonen när jag själv varit vaken en stund och fått frisk luft.

Vi fick inte så mycket sol på lunchridturen. Det vände och blev typ snöstorm :p Men unghästen var så duktig så :love: Hänt mycket med honom denna vintern så det är snart dags för ett par tre veckors helvila. Vi ska jobba lite mera med lösgörande för att stärka gångarterna var för sig lite mer och jobba lite mera med galoppfattningar och att han tar dom åt det håll jag ber om. Han väljer helst höger så vi jobbar med att få vänster när jag ber om det nu och sen renodla lite och efter det vila :D

Rätt nöjd över att jag gick ut och red trots att vädret vände från kallt, blåsigt och sol till kallt, ännu blåsigare och snö :)

Vilodag idag. Varit på första mötet med bemanningsföretaget på grund av arbetslösheten. Mardröm att köra hem, ibland såg jag inte vägen (tänk avsnittet när Emil i Lönneberga kör Alfred till doktorn). Lite depp på hela grejen, kändes som om de andra i gruppen har helt andra utgångslägen än jag och redan gett upp. Ska på individuellt möte imorgon med coachen, och det är egentligen det jag hoppas på. Gruppaktiviteter har aldrig varit min grej. Men absolut inte sugen på att köra till stan imorgon igen om det fortsätter snöa och blåsa så här. JAG VILL HA VÅR!!!!

Jag har stått ute och väntat på ett försenat tåg i en timme, i -15 och starka vindar med sån där liten snö som tränger in överallt :arghh: Nu ska jag klä på mig allt jag har och ge mig ut till stallet, men det blir ingen vettig ridning så det kan jag stryka som dagens motion. Får satsa på att köra ordentligt på gymmet ikväll istället, där brukar det iallafall vara varmt :love:

I dag ska jag prova spinning med en annan instruktör än den jag har kört för hittills.
Passet är 10 min längre och lite annorlunda upplaga enligt dom andra deltagarna. Ska bli kul.
Får se hur kroppen svarar.

Körde själv idag enligt:
1000 m rodd + lite armhävningar och band isär dragningar som uppvärmning.
Chins, 3 set med maxrep (5/4/4 st) och sen tre långsamma negativa.
Bänkpress 6x6 @ 35 kg
Militärpress 5x5 @ 22,5 kg

Inte sådär överdrivet bra känsla på gymet idag av någon anledning. Bänkpressen kändes ovan och fick inte riktigt till hur jag la mig på bänken eller hur jag höll stången. Två ganska viktiga delar ändå ;) Axelpressen kände jag mig mest lite trött i. Ont i ena handen efter i fredags när jag drog sönder en valk, fortfarande ett sår kvar på insidan av handen vid basen för långfingret :down:
Jaja skit i det, exakt ALLA pass kan väl inte vara bara toppen.. Gjorde ändå ett ganska bra pass trots lite tråkig känsla :)

Jag har stått ute och väntat på ett försenat tåg i en timme, i -15 och starka vindar med sån där liten snö som tränger in överallt :arghh: Nu ska jag klä på mig allt jag har och ge mig ut till stallet, men det blir ingen vettig ridning så det kan jag stryka som dagens motion. Får satsa på att köra ordentligt på gymmet ikväll istället, där brukar det iallafall vara varmt :love:

Men fy vad hemskt :eek: Hoppas du hade bra med kläder på dig! Och att du blev varm på gymet sen :D

Bänkpressen kändes ovan och fick inte riktigt till hur jag la mig på bänken eller hur jag höll stången. Två ganska viktiga delar ändå ;)

Bänk upplever jag vara ett av de mest känsliga lyften, man kan liksom inte grisa sig igenom ett bänkpass på samma sätt som man kan grisa sig igenom ett markpass. :p

Körde för övrigt också bänk idag, men det kändes ganska bra! Framför allt ett set kändes verkligen som att allt klaffade och då var det SÅ lätt. Mina arbetsset var sex stycken tvåor på 47,5 kg, dvs drygt 85% av 1RM.

Bänk upplever jag vara ett av de mest känsliga lyften, man kan liksom inte grisa sig igenom ett bänkpass på samma sätt som man kan grisa sig igenom ett markpass. :p

Körde för övrigt också bänk idag, men det kändes ganska bra! Framför allt ett set kändes verkligen som att allt klaffade och då var det SÅ lätt. Mina arbetsset var sex stycken tvåor på 47,5 kg, dvs drygt 85% av 1RM.

Verkligen! Men jag brukar tycka bänkpress känns bra, men inte idag. Typ två av sex set kändes bra, två ok och två helt sneda och vinda :p
Gött att ditt bänkande gick bra iaf! Stark är du :bump:

Aaargh jag vill träna! Känner mig så stressad när jag inte kan hålla igång som vanligt. Men jag vet inte om jag vågar. Får fortfarande ont i bröstet & musklerna av minsta lilla ansträngning, blir trött och skrapig i halsen på eftermiddagarna och jag hostar och snorar lika mycket som jag gjorde i söndags. Dessutom har jag fått en ny förkylningsblåsa på tungan :meh:

Sååå det blev inget försiktigt pass idag, och antagligen blir det inte imorgon heller. Kan vi säga torsdag då, kära högre makter?

Mvh Gnällig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 810
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 181
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka