Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har låtit hästarna vila hela veckan, det kändes som om jag behövde komma in i rutinerna. Det blev en större omställning nu än när jag började på bilfirman, i och med att jag gick från halvtid till heltid då och från arbetslös till heltid nu. Även om jag tycker jobbet är intressant så är det en rejäl omställning och massa nytt att lära sig.

Dock blir det en kortvecka den här veckan, vi har begravning imorgon så jag jobbar inte då. Inte precis något man vill göra däremot.
 
I morse körde jag en timme cykel(ca 27 km)
Körde lite tyngre belastning lite längre. Tyvärr reagerar mina fötter(oftast en i taget)negativt.
Den ena bröt jag fotleden på för tre år sen och den andra bröt jag tre ben mitt på foten på för två år sen. Blir dom aldrig helt bra igen? 😕
 
Tröööött efter intensiv jobbresa (men vi hade kul!), var som nån slags tonåring igår kväll när jag kom hem :p Åt pizza, plöjde tv-serie och vägrade gå och lägga mig trots att jag var trött :rofl: Vilket ledde till att jag var helt slut idag :up: Smart där.

Hittade i alla fall energi till att springa här på kvällskvisten. Hade tänkt styrketräna men hade inte mental energi till det utan det blev löpning. 4,1 km med ett intervallblock i mitten. 10 x 40 sekunder snabbt, 20 sekunder gåvila. Kände mig stark och snabb faktiskt! Konditionen börjar komma nu när jag lägger manken till.
 
Ridning på lunchen idag och promenad till svärföräldrarna förut. Sen har jag gått runt vår stora hage och bytt några trasiga stolpar. Har precis lagt ungarna så nu ska jag gå ut och göra en beteshage där det är rejält med gräs åt kompisens unghäst. Mina två lättfödda får klara sig på det i stora hagen :)
 
Alltså, DET ÄR SÅ VARMT OCH JAG ÄLSKAR DET! Gymmotivationen blir ju dock väldigt, väldigt låg. :p Funderar på att strunta i allt vad gymmande heter så länge det här vädret håller i sig, för man vet ju inte om det här är den enda sommaren som blir...

Jag bytte ut gymmandet mot löpning och långpromenader några dagar :D
 
Ridning på lunchen idag och gym ikväll :) Vet inte om vi orkar dra ut rack, stång och alla vikter för att knäböja ute. Men det är rätt gött så det kanske får bli så. Oavsett så blir det träning :)
 
Redig träningsvärk i lår och rumpa idag :p

Fint väder även idag och jag har varit med ungarna som dom fått rida. Sen packade vi ryggsäcken med korv och gick till skogen där maken höll på att röja och så blev det grillad korv till lunch. Sen var jag ute och red i en timme och nu ligger jag och slappar i solen :love: Ungarna pysslar med sitt och maken till skogen igen. Snart blir det pizza! Kanske tar en promenad med hunden ikväll när det svalnat på åt henne.
 
Idag har jag sprungit ett mastigt långpass på 2 timmar :) Med inplanerade gångpauser som endomondo-appen sa till mig när jag skulle ta, det funkade riktigt bra faktiskt för då var det inget alternativ att börja gå när jag kände för det. Hade riktigt bra flyt hela passet vilket kändes kanonbra :up: Känner mig stark! Jag är inte så snabb och gångpauserna gör ju sitt för det genomsnittliga tempot men 13,5 km blev sträckan idag. Jag hade förmodligen kunnat springa snabbare om jag ville men jag ville öva på att hitta ett tempo där jag kunde rulla på och det lyckades jag med. Totalt tror jag att jag sprang ca 75 % av passet vilket blir 90 minuter.

Fyra veckor kvar till lopp. Känns kanon :) Men jag rör mig rätt knackigt just nu :D:rofl:
 
Sitter i solen och dricker kaffe :love: Hovslagaren kommer snart och ska sko kompisens unghäst och slå på en tappsko på min unghäst. Efter lunch ska båda mina hästar ridas och ikväll är tanken backintervaller och kvällsmatspicknick :p Har sjuklig träningsvärk i låren då det lär inte gå lätt....
 
Jag fortsätter väl spamma tråden :p

Tog med oss ungarna och kvällsmatspickning och åkte till en gammal jaktstuga igår kväll. Vi sprang backintervaller i skogen och sen satt vi i solen och åt smörgås innan vi åkte hem och nattade barn :)

Sammanfattar förra veckan med två styrkepass, två löppass, sex ridpass och ett gäng promenader. Nöjd med veckan!

Planen för denna veckan:

Mån: Löpning
Tis: Ridning x2 + gym
Ons: Löpning
Tors: Ridning x2 + promenad
Fre: Gym
Lör: Tävling med hästarna
Sön: Löpning

Sen tillkommer det ju mest troligt fler promenader :)
 
Jag tänkte inte bry mig om att sammanfatta förra veckan eftersom att den innebar alldeles för mycket onyttigheter och alldeles för lite träning :angel: Men nu jäklar!

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila
Tisdag: 3 km transportpromenad, crossfit.
Onsdag: 6 km transportpromenad, ridning/crossfit
Torsdag: 6 km transportpromenad, ridning/crossfit
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila
Lördag: Crossfit
Söndag: Vandring

Något sådant där hoppas jag på att få till i alla fall, det är egentligen bara lördagen som hänger lite löst då vi kommer att ha besök över helgen.

I fredags började jag förresten äta godis och kakor och grejer igen, och det har faktiskt gått över förväntan att hålla sig ifrån sådant i en månad! En del glass blev det dock eftersom vädret var fint och jag bestämt redan från början att unna mig det, men annars var det väldigt många tillfällen som jag i vanliga fall skulle ha tagit till något onyttigt som tröst (alla de sena kvällarna på jobbet, till exempel) men där jag nu lät bli och insåg att det gick ju lika bra det. Jätteskönt, eftersom att det var precis det som var mitt mål med hela projektet - att vänja mig vid att tänka en vända extra innan jag sträcker mig efter chokladen. Nu ska jag bara försöka hålla kvar i det också!
 
5 varma kilometrar sprungna på lunchen. Gick inte lätt nånstans faktiskt :p Men nu är dom gjorda och jag ska sitta ute på uteplatsen och jobba resten av arbetsdagen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 754
· Visningar
56 135
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 016
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 081
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
89 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp