Dagens

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge har du kört crossfit nu?Jag har gjort världens mördarpass idag på crossfiten! Och ökade på mitt PB i deadlift med 2,5 kgkul med skivstång igen, kändes lite säkrare idag när jag provat förut. Sen att det var vidrigt jobbigt på slutet var ju en sak, men jäklar vad nöjd jag är att jag fightades hela vägen!
Planen är att försöka springa en sväng igen imorgon, får se om det ens är möjligt med den träningsvärk jag anar att jag kommer ha...
Hur länge har du kört crossfit nu?
Hade en period när jag var extremt tvångsmässig i träning och struntade totalt i smärta, en av väldigt, väldigt många gånger hade jag nya för små skor och oklippta naglar. Skorna gav blödande skavsår på hälarna och sidorna och på utsidan av tårna och jag hade stora blåsor överallt och naglarna skar in i tårna så det blev djupa blödande sår eftersom jag nötte på och ignorerade det. Det var fruktansvärt. Men jag körde på i samma tempo i alla fall i flera dagar, var inte hemma så kunde inte byta skor så lindade in tårna i plåster.Bara för att det gick så bra igår så nej... förra veckan hade jag råkat glömma att klippa tånaglar inför passet. Gjorde ju ont som fan efteråt. Men det var i torsdags så jag tänkte nu att eftersom naglar är åtgärdade och jag inte känner av det i skorna så är det grönt, gick jättebra hela rundan men fyfan så ont jag haft inatt
Får väl se nu då hur många vilodagar jag ska behöva ha som straff för att jag kom igång igen. Livet alltså![]()
Haha, fastnat eller tveksam?Tre gånger
edit: på lika många veckor.
Haha, fastnat eller tveksam?
Menar du skaderisk pga trötthet? Jag är ingen expert men har själv kroniska sömnproblem med mycket mediciner pga det och jag tränar även efter helt sömnlösa nätter eller långa perioder utan ordentlig sömn. Men man får känna efter, idag till exempel är jag trött på ett väldigt jobbigt sätt som känns som att jag är sjuk fast jag inte är det, då avvaktar jag med träning och känner efter ett par timmar eller hoppar över helt. Annars kör jag på, får oftast mer energi av att köra ett pass. Går ju att anpassa träningen efter mående och ork.På grund av omständigheter utanför min kontroll har jag senaste veckan levt i kaos. Nu har jag en dag utan kaos men har då såklart inte sovit något. Känner mycket överskottsenergi men samtidigt såklart trött. Träna kan hjälpa mig att sova bättre och jag vill ju, men samtidigt skrämmer skaderisken. Fast jag kanske bara inbillar mig att den är värre? Borde ju gå om jag sover bra efteråt?![]()
Kan du inte promenera eller göra något annat som är mjukt, bara så du får igång endorfinerna och kan sova och varva ned?På grund av omständigheter utanför min kontroll har jag senaste veckan levt i kaos. Nu har jag en dag utan kaos men har då såklart inte sovit något. Känner mycket överskottsenergi men samtidigt såklart trött. Träna kan hjälpa mig att sova bättre och jag vill ju, men samtidigt skrämmer skaderisken. Fast jag kanske bara inbillar mig att den är värre? Borde ju gå om jag sover bra efteråt?![]()
Ja, alltså, jag känner mig ju inte helt 100 just för att jag inte sovit, har lite mild värk i hela kroppen, kommer och går och allt känns lite knaggligt typ. Samtidigt känner jag mig pigg och har inte ont i några av mina (läkta) skador. Känns ju spontant som att träning ska hjälpa med sömnen men har fått för mig (utan att alls veta hur eller varifrån) att kroppen är med skadebenägen utan sömn. Men som sagt, det handlar nog om att en måste sova efter träning? För jag tränade senast i torsdags, så snart en veckas vila (från träningen då, är slutkörd av andra anledningar).Menar du skaderisk pga trötthet? Jag är ingen expert men har själv kroniska sömnproblem med mycket mediciner pga det och jag tränar även efter helt sömnlösa nätter eller långa perioder utan ordentlig sömn. Men man får känna efter, idag till exempel är jag trött på ett väldigt jobbigt sätt som känns som att jag är sjuk fast jag inte är det, då avvaktar jag med träning och känner efter ett par timmar eller hoppar över helt. Annars kör jag på, får oftast mer energi av att köra ett pass. Går ju att anpassa träningen efter mående och ork.
Kan du inte promenera eller göra något annat som är mjukt, bara så du får igång endorfinerna och kan sova och varva ned?
För sömnen ska fungerar så ska du INTE utmatta dig utan göra lugna saker som innebär rörelse men inte nödvändigtivs träning. Mot stress så kan träning vara kontraproduktivt dvs det driver på stresshormonerna, adrenalin tex.Ja, alltså, jag känner mig ju inte helt 100 just för att jag inte sovit, har lite mild värk i hela kroppen, kommer och går och allt känns lite knaggligt typ. Samtidigt känner jag mig pigg och har inte ont i några av mina (läkta) skador. Känns ju spontant som att träning ska hjälpa med sömnen men har fått för mig (utan att alls veta hur eller varifrån) att kroppen är med skadebenägen utan sömn. Men som sagt, det handlar nog om att en måste sova efter träning? För jag tränade senast i torsdags, så snart en veckas vila (från träningen då, är slutkörd av andra anledningar).
Vill få upp pulsen så det är spinning eller dans. Ska jag trötta ut mig fysiskt på promenad blir det väldigt långa tyvärr och det gillar inte mina skador. Men spinning känns ganska skade-safe tänker jag
Fast jag är inte stressad. Bara "råkat" dygna/haft en tuff vecka.För sömnen ska fungerar så ska du INTE utmatta dig utan göra lugna saker som innebär rörelse men inte nödvändigtivs träning. Mot stress så kan träning vara kontraproduktivt dvs det driver på stresshormonerna, adrenalin tex.
Okej ja då är det kanske bäst att bara försöka komma ikapp med sömnen innan du börjar träna.Fast jag är inte stressad. Bara "råkat" dygna/haft en tuff vecka.