Träning och hälsa del 12

Idag blev det morgonträning! 😍

IMG_2683.webp

Strävar på med mitt marklyftsprogram i styrkelabbet-appen! Kändes bra 😊

Blev ridning igår kväll :)

Idag vaknade upp inte pigg tyvärr. Känns i halsen och allmänt blä i kroppen. Känns nästan som att jag ska få feber... Men jag gick ner till gymmet och körde min rehab iallafall (core, rörlighet och stretch).

Finns risk att det blir en minipromenad på lunchen bara, om ens det.

Testade om det gick att jogga något på rundan idag, men luftvägarna sa nej tack trots att jag tagit astmamedicin precis innan vi gick ut. Blev den vanliga promenaden med hundarna i varje fall och tänker att det i varje fall är bra.
Hoppas pollennivåerna sjunker drastiskt snart!

Jag har köpt ett 12-veckors introduktionsprogram online till meditation, som personalförmån/friskvård via jobbet. Tänker att jag skulle kunna ha stor nytta av meditation i kontexten stresshantering. Men kanske har jag missuppfattat, eller haft en för inskränkt uppfattning om meditation. För de första 3-4 klippen som jag tittade på nu på lunchen handlade nästan bara om yoga och var uttalat fysiska med olika yogaövningar och ställningar. Det var inte riktigt vad jag förväntat mig, hade hoppats mer på rent mentala bitar - som man i den bästa av världar skulle kunna applicera utan yogamatta och slå-knut-på-sig positioner. Men det kommer kanske längre fram.

Jag har köpt ett 12-veckors introduktionsprogram online till meditation, som personalförmån/friskvård via jobbet. Tänker att jag skulle kunna ha stor nytta av meditation i kontexten stresshantering. Men kanske har jag missuppfattat, eller haft en för inskränkt uppfattning om meditation. För de första 3-4 klippen som jag tittade på nu på lunchen handlade nästan bara om yoga och var uttalat fysiska med olika yogaövningar och ställningar. Det var inte riktigt vad jag förväntat mig, hade hoppats mer på rent mentala bitar - som man i den bästa av världar skulle kunna applicera utan yogamatta och slå-knut-på-sig positioner. Men det kommer kanske längre fram.
Det låter ju inte riktigt som ett meditationsprogram :confused: Det finns några riktigt bra appar för meditation där åtminstone visst innehåll ska vara gratis, tex Headspace (på engelska) och Mindfully (svenska). Jag har använt bägge, just nu Headspace, och använder mest de korta meditationerna och andningsövningarna som ligger på startsidan, det är lagom nivå för mig och hjälper verkligen tycker jag.

Vad står F:ett för som är bakom vissa nummer?

Älskar att du skriver allt irl och inte på telefon eller liknande 😁
Fail. Egentligen skulle det inte stå med. Men så bestämde jag mig för att det till viss del borde räknas ändå (eller iaf synas att jag försökt 😆). Haha min sambo tycker att det är SÅ konstigt. Men jag kommer ändå att vara stolt över mitt crazy-papper när detta året gått.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
77 104
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
75 172
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
68 466
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
80 959
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka