Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Det är ju enklast att bara gå dit och fråga helt enkelt. Ofta kan man ju få en liten rundvisning av hur allt funkar med var omklädningsrum är och hur det funkar med eventuella inpasseringsslussar och sånt också.

På vissa arbetsplatser lämnar man in kvitto, då går det att få ett utskrivet i receptionen på gymmet (om de inte har en medlemsportal där allt sånt redan finns när man har gymkort). Friskvårdsbidraget är ju för innevarande år, så du får ut det du betalat under året för ditt gymkort på ditt kvitto.

Vissa arbetsplatser har andra villkor och saker ska köpas genom deras system för att gå igenom, så kolla upp det först.

Ja de är så att jag är varslad så går hemma med lön nån månad till bara.
Därav tanken om årskort

Ja de är så att jag är varslad så går hemma med lön nån månad till bara.
Därav tanken om årskort

Aha. Kolla upp så att det inte blir stopp för ersättning för den delen som gäller för nästa år innan du köper, ifall friskvårdsbidraget är en förutsättning för att skaffa gymkort. På mitt jobb hade du bara fått ut för den delen som gäller 2026 (och dessutom nerräknat med de månader du inte är anställd). Andra kan vara mindre nitiska så länge hela beloppet är betalat under rätt år.

På kvittot måste giltighetstiden stå, så det går inte att mygla undan att det skjuter över på nästa år även om du betalar allt som klumpsumma.

Idag funkade det inte med jobbet att träna på morgonen, men har kört ett pass nu direkt efter. Ett pass med miniband med fokus rygg. Inte det mest svettiga pass jag gjort, men väldigt välbehövligt för min hållning. Även i ridningen har jag en förmåga att falla framåt, så det här kändes som ett perfekt sätt att försöka vara lite mer upprätt.

Jag bytte från Hyroxpass till styrkepass med fokus bänkpress & chins igår eftersom jag inte kände mig helt hundra i halsen (men hade inga andra symtom och tror att det har mer med spänningar & trötthet att göra än något annat). Jättekul att köra bänk igen, det är ett av mina favoritlyft egentligen men jag har haft svårt att hinna med de passen de senaste månaderna. Det märktes dock inte på muskelstyrkan, jag klarade 5 reps på det som så sent som i julas var mitt 1RM 😂 Har ju såklart tränat överkroppen på andra sätt under de här månaderna, men ändå lite coolt att det liksom har "spillt över" så mycket att jag blivit starkare inte en övning jag inte gjort sedan i vintras!

Har inte haft några känningar i halsen sedan dess och fick sova riktigt gott i natt, så jag körde ett pass med fokus frivändningar och frontböj i morse. Det kändes toppen och jag lyckades ta mig över en mental spärr på en vikt jag VET att jag klarar utan problem men där hjärnan plötsligt sa upp sig. Jäkligt irriterande men skönt att ha kunnat ta mig förbi det i alla fall!

Hade egentligen tänkt köra lite konditionsträning på lunchen imorgon men lutar åt att jag skippar det, det är lite galet på jobbet just nu och jag har lite svårt att hinna med mig själv. Avslutningen på dagens pass var dessutom rejält flåsig och svettig, så det får kanske räcka så.

Ledvärk idag, vet inte om det beror på vädret eller om kroppen bara är allmänt gnällig? 🤨
Nåväl, beslutade att skjuta på dagens pass och köra cardio istället.

Blev 40min crosstrainer, svettigt! 🤓

IMG_1521.webp

Jag tror jag behöver ett kvitto för årsavgift.
Gick ni in på Nordic W och skaffa gymkort eller beställde på nätet? 🙈
Pinsam fråga kanske.
Jag har ett gym här i närheten jag skulle ha kortet på då isåfall
Jag har kört på Nordic, köpte helårsmedlemskap (på plats) och lämnade in kvittot till jobbet. Vet att vissa kollegor har månadsvis via sitt gym, tror de skickar vidare betalningsbekräftelsen varje månad då. Men börja med att kolla på jobbet hur de vill ha det kanske?

Jag har kört på Nordic, köpte helårsmedlemskap (på plats) och lämnade in kvittot till jobbet. Vet att vissa kollegor har månadsvis via sitt gym, tror de skickar vidare betalningsbekräftelsen varje månad då. Men börja med att kolla på jobbet hur de vill ha det kanske?

Ja jag vet de vill ha årsvis 🙂

Hur ofta gör ni denna kettlebell-övningen? Gjorde den igår i samband med benpass och herregud vilken träningsvärk jag har idag! (Det är säkert inte bara pga denna övningen men det är en riktig goding.)

https://www.instagram.com/reel/DBZavY3yyZi/
Aldrig provat att kombinera rörelsen sådär, borde kanske testa!
Annars är det ju lite samma som mitt drop n’ Rise-pass - fast där kör jag swings först och sedan squatsen. 😁

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka