Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Halloj allihop! Körde ett riktigt maffigt pass idag på friskis som kändes jättebra! Gjorde ngt liknande i söndags med och sen ett par lite kortare pass på jobbgymet i veckan.

Dagens iaf:

Uppvärmning
5 min löpning

Två rundor av:
Sidosteg mot band
Musslan
Sidoliggande benlyft

Styrkedel
Knäböj
Rumänska marklyft
Bröstpress i maskin
Kabelrodd

Finisher
15-12-9 av
Assault bike cal
Thruster med 15 kg stång

Maxpuls 198 😂

Knäböjen kändes riktigt bra, toppade på 67,5 kg (3 reps) men det kända riktigt stabilt så 70 kg kändes helt inom räckhåll vilket var ett tag sen.

Oplanerat blev det två mil på lätta ben.
Älskar känslan. Nu är jag dock lite trött.
IMG_1286.webp

Det blev bara drygt 6 km denna vecka, insåg att min "tvångsgrupp" har lagt in en lite skum veckofördelning tisdag till måndag, så tekniskt sett har jag ju i morgon också på mig att dra in de km som saknas denna vecka. Annars får de helt enkelt vaskas, idag ville jag ägna tiden åt hästarna och behövde ägna den åt att röja under elstängslet så ok som vardagsmotion.

Men trots att löpningen inte är särskilt lustfylld just nu, så anmälde jag mig faktiskt till ett lopp till i år! Hallandsåstunnelns hyllningslopp 12 december. Jag var med på milen förra året så anmälde mig till den i år också. Lite riskabelt den tiden på året, 10 km kan ju kännas rätt långt om det är kallt och snöstorm eller ösregn. Men förra året var riktigt mysigt och en fin sträckning utmed gamla banvallen, så jag chansar på hyggliga förutsättningar i år också.

Inte sprungit på en månad så tänkte börja med ett lugnt pass utan hetsig puls.
Gick ju bra! Springa i skogen och i backar ain’t me :rofl:
Van vid elevation gain på typ 9m också haha.

En brant backe, sen ville pulsen sticka iväg över 180 mest hela tiden. Maxade på 188 enligt klockan. Så struntade i pulsen och försökte känna att jag kunde fortsätta istället.
Och det kunde jag! 🥳

Blev inte enligt plan men imponerad att jag pallade!

IMG_7997.webp

Med risk för att låta….Äh jag vet inte.
Den här sommaren har gjort något med mig och min löpning.
Jag har alltid sprungit planerade rundor. Aldrig tyckt att det har varit särskilt roligt eller härligt. Jag har bara gjort dom. Mest på pannben.
Den här sommaren har jag sprungit längre, snabbare och mer än någonsin förr och helt plötsligt har det inte bara känts bra efteråt, jag har njutit under tiden jag har sprungit. Inte alltid men rätt ofta.
Det kan säkert komma tuffare perioder men jag är glad för att få ha känt känslan och jag är nöjd över alla mil jag har gjort i sommar.

I dag blev det 1 mil med go känsla.
IMG_1328.webp

Jag har ordnat ett litet gym i ett av våra uterum. Köpt en träningsbänk också. Nu väntar jag på att få svar från en pt - online som jag har bokat in mig på för friskvårdsbidraget på jobbet. Jag hoppas på att få hjälp med ett bra upplägg för att bygga lite styrka och bli mer hållbar. Och känna mig lite stark och snygg 😅

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka