Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Invigt min nya crosstrainer idag! 😁 Sög bra i låren på slutet.

Dagens blev alltså crosstrainer + ett magpass.

Träningstid: 00h 33m
Crosstrainer: 10 x 0 x 00:30:00

Träningstid: 00h 42m
Planka: 00:00:30, 00:00:45, 00:01:00
Knästående sidoplanka: 00:00:30 "Höger", 00:00:30 "Vänster", 00:00:30 "Höger", 00:00:30 "Vänster", 00:00:30 "Höger", 00:00:30 "Vänster"
Core twist: 10 x KV +8,5, 10 x KV +8,5, 10 x KV +8,5
Flutter kicks: 00:00:30, 00:00:30, 00:00:35
Liggande benlyft: 10 x KV, 10 x KV, 15 x KV
Crunch: 15 x KV, 15 x KV, 15 x KV
Set: 21
Reps: 122
Medelvikt: 4,1 kg

Fick nog med motion igår med gym på morgonen, ärenden på lunchen, rehab för hand med ena hästen på banan, ett ridpass på banan med nästa häst, en uteritt med unghästen, promenad med fjärde hästen och hundarna, stallsysslor och vattning i trädgården. Sov gott i natt :p

Blir lite lugnare idag. Gymmade i morse och så blir det promenad på lunchen.

Även här är jag lite sjuk och febrig, så det blir några lugnare dagar. På ett sätt passade det bra just nu, för hästarna vaccinerades i tisdags och stora hästen fick munnen kollad av tandläkare, så bara skönt för henne att slippa bettet några dagar. Men orkar inte en sån segdragen förkylning som i våras som bara höll på och höll på och höll på i veckor, så jag hoppas det är snabbt övergånget.

Även här är jag lite sjuk och febrig, så det blir några lugnare dagar. På ett sätt passade det bra just nu, för hästarna vaccinerades i tisdags och stora hästen fick munnen kollad av tandläkare, så bara skönt för henne att slippa bettet några dagar. Men orkar inte en sån segdragen förkylning som i våras som bara höll på och höll på och höll på i veckor, så jag hoppas det är snabbt övergånget.

Mycket dålig timing här... började bli snuvig och snorig i förmiddags men konstaterade jaja inte halsont i alla fall. Och på eftermiddagen kom förstås halsontet och svepte in som på beställning, nu kombinerat med trötthet och utan tecken på att minska.

Dålig timing med hänsyn till planerad maratonstafett i övermorgon med drygt 10 km på min sträcka. I ruggigt och lite regnigt väder. Och där det redan kämpats in i det sista med att rekrytera ersättare för avhopp i både vårt och andra lag, så nu känns det snudd på omöjligt för mig att komma ur detta. I värsta fall får jag gå runt bara så vi fullföljer och så de andra får springa. Men det känns ändå tråkigt att förstöra för de som har sista sträckorna. Men jag är inte så motiverad att riskera hjärtmuskelinflammation heller för att ändå göra en halvlångsam tid. Varför anmälde jag mig till detta?! Hade det varit ett vanligt individuellt millopp och inte en stafett hade jag hoppat av utan vidare. :(

En till med krasslig tema här. Kände av halsen igår, inte idag men lite snorig. Tänkte ändå att jag kanske kunde springa lugnt idag men vi kom fram så sent så jag bestämde att inte göra det. Får se hur jag mår i helgen, ska ju orka ställa ut hund i tre dagar, så kanske det bara blir promenader utöver det, om jag blir sjuk.. Men störigt!

Mycket dålig timing här... började bli snuvig och snorig i förmiddags men konstaterade jaja inte halsont i alla fall. Och på eftermiddagen kom förstås halsontet och svepte in som på beställning, nu kombinerat med trötthet och utan tecken på att minska.

Dålig timing med hänsyn till planerad maratonstafett i övermorgon med drygt 10 km på min sträcka. I ruggigt och lite regnigt väder. Och där det redan kämpats in i det sista med att rekrytera ersättare för avhopp i både vårt och andra lag, så nu känns det snudd på omöjligt för mig att komma ur detta. I värsta fall får jag gå runt bara så vi fullföljer och så de andra får springa. Men det känns ändå tråkigt att förstöra för de som har sista sträckorna. Men jag är inte så motiverad att riskera hjärtmuskelinflammation heller för att ändå göra en halvlångsam tid. Varför anmälde jag mig till detta?! Hade det varit ett vanligt individuellt millopp och inte en stafett hade jag hoppat av utan vidare. :(
Men usch vilken jobbig situation! Jag förstår fullt ut pressen. Hade jag inte själv varit sjuk hade jag kunnat hoppa in men det är tyvärr inte möjligt.

Idag är snoret igång.. Ger upp tanken om att springa här och hoppas att det går på tisdag när vi är på nästa destination där jag verkligen vill springa! Inte ont i halsen iallafall, men snorigt..

Så tråkigt, och jag förstår verkligen att du tycker det känns extra surt med laget. Men sjukdom kan man faktiskt inte hjälpa. Är du sjuk så är du sjuk, du kan ju inte springa loppet om du har feber och ont i halsen. Krya på dig!

Nej det känns för kasst, sov inte mer än två timmar i natt pga ihållande halsont och konstant snorflöde. Men nyss hade vi krismöte för att tråckla ihop alla fyra lagen med diverse skade- och sjukdomsfall och ersättare från när och fjärran. Och det ser ut att ha löst sig så jag kan stanna hemma och bädda ner mig i morgon.

Och se fram emot loppet i december, och hoppas på både mer glädje i träningen inför det och att komma till start med frisk kropp då!

Krya på er allihopa :heart

Blev gym med knäböj igår. Slitigt pass.
Slitigt i huvudet. Höll på att börja gråta mitt under nästa sista böj-setet 😅 Mycket oklart.

Idag vettetusan. Antingen lugn löpning eller marklyft. Svårt att välja. Fint väder iofs 🤔

IMG_9338.webp

Nej det känns för kasst, sov inte mer än två timmar i natt pga ihållande halsont och konstant snorflöde. Men nyss hade vi krismöte för att tråckla ihop alla fyra lagen med diverse skade- och sjukdomsfall och ersättare från när och fjärran. Och det ser ut att ha löst sig så jag kan stanna hemma och bädda ner mig i morgon.

Och se fram emot loppet i december, och hoppas på både mer glädje i träningen inför det och att komma till start med frisk kropp då!
Åh vad skönt! ❤️ Krya på dig!

Någon som tränar på Nordic W?

Verkar som de är en kostnad i månaden men hur gör en då för att dra av friskvårdspengen?

Ok med PM

Någon som tränar på Nordic W?

Verkar som de är en kostnad i månaden men hur gör en då för att dra av friskvårdspengen?

Ok med PM

Tränar inte där men på mitt jobb så lämnar man in kvitton bara och får friskvårdsbidrag utbetalt som ett utlägg. Jag använder mitt till massage och lämnar in kvitto efter varje gång tills jag uppnått maxsumman. Tänker att jag hade gjort samma med månatlig gymkortskostnad.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka