Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Åh, jag vill också skriva veckoplan! Var rätt bra på att göra det varje vecka ett tag, men det kom av sig av oklar anledning...

Måndag: Gym (träff med laget för att köra igenom några av delmomenten på tävlingen, så lär bli mest flås uppblandat med lite styrka)
Tisdag: Vila
Onsdag: Gym (styrkepass med fokus frivändning och frontböj)
Torsdag: Gym (Hyroxpass)
Fredag: Vila
Lördag: Gym (Crossfitpass)
Söndag: Första dagen på Playitas, så det blir nog både ett och två träningspass :bump:

Ska bli otroligt skönt med en "vanlig" träningsvecka (ja, förutom söndagen då... :D) och jag känner mig riktigt taggad!
Avis på Playitas 😍

Gym idag! Benpress, lårcurl, vadpress och superset mage. Ökade vikterna på några av seten, fy vad tungt 😅

På onsdag ska jag träffa PT som även är fysio, behöver hjälp att komma vidare med mina bråkiga armar. Tror att jag kanske kan göra mer än vad jag själv vågar och då blir det bra med nån som kan guida :)

Fått lite hjälp att ändra om detta pass!
60213.webp

Blev sveeeeeett och möööööör i bena efter fitnesspass idag, första efter förkylningen.
Jumping jacks 2 set- 25 reps
Bodywight jump squat 2 set- 15 reps
Bodyweight step up 3 set- 12 reps
Fällkniv på stol 3 set- 8 reps
Dip, on bench 3 set- 8 reps
Bodyweight glute bridge 3 set- 8 reps
Side lying leg raise 3 set- 8 reps

Kör detta pass varje måndag :)

Träff med laget ikväll och även om det tog emot så in i vassen för oss allihop att släpa oss ut relativt sent på en måndagkväll så var det SÅ värt det! Vi körde igenom två av deltävlingarna och det gick över förväntan faktiskt, även om jag har lite svårt att hitta rätt teknik när det kommer till D-Ball cleans (läs: plocka upp en 30 kg tung sandboll och få upp den på axeln 12 gånger i rad) och alltid känner att jag vill dö ungefär halvvägs igenom. Men nu har jag genomlevt det totalt fyra gånger, så bevisligen går det ju!

Helt slut nu och ser mycket fram emot en vilodag imorgon :)

Är det någon av er som varit där? Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig känner jag, vet ingen som varit där och har aldrig varit på en dylik resa tidigare, men jag tror och hoppas att det kommer att passa mig alldeles utmärkt :)
Nej, tyvärr inte. Har bara sett och hört mkt, men då har det varit med inriktning på löpning. Men det är ju så roligt med en hel ö där allt är så inriktat på träning! Och att få gå all-in under en veckas tid låter så himla kul! 😍

Är det någon av er som varit där? Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig känner jag, vet ingen som varit där och har aldrig varit på en dylik resa tidigare, men jag tror och hoppas att det kommer att passa mig alldeles utmärkt :)
Inte varit på just Playitas, men på ett av deras ”Powered by Playitas”.

Stortrivdes med att slappa i solen och varva med massa träning av olika slag. Fanns ett högt träningsutbud och all slags mat och dryck - inte bara grönsaker och smoothies alltså 😁

Åkte själv och hade en superhärlig vecka!

Vad sa fysion? ☺️
Att det var lite svårbedömt men hade antagligen att göra med en skada jag drog på mig i maj. (Kraschade när jag cyklade och fick världens lårkaka som nu är typ som en grop i låret.) Sen undersökte han mitt knä väldigt noga (tacksam för det) och kom fram till att det inte var själva funktionen i knäet som var skadad eller kass utan snarare att mina lårmuskler behövde återhämta sig. Kanske träna ben lite mer men med lite lägre vikter och ffa köra split squats ofta och lite. Så det finns gott hopp om bättring. (Jag ville mest veta om jag gjorde något sämre om jag tränade men det verkade inte så.) Nöjd med besöket mao.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka