• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 960
L

lady_flash

Här kan alla som vill skriva om träns och väldigt gärna lägga till BILDER! Vore kul med bilder på Morris & Nolans pullarnosträns, och även Pessoas och en massa andra träns , haha. :bump:

Sv: TrÄns

Jag har ett svart Classic-träns som jag har andvänt i 7 år. Det håller fortfarande och är jättefint i lädret! Absolut ett märke att rekommendera.

classictrans.JPG

Har även ett Capone-träns som ser ut såhär. Det har jag dock inte andvänt så mycket så jag vet inte hur lädret håller sig men det känns mjukt och fint.

sid42nr2.jpg

Jag fick med ett Hubertusträns till min häst då vi köpte henne.
Det är verkligen KANON! Vet inte hur gammalt det är, men MINST 3-4 år, jättemjukt & fint! Kommer hålla minst lika länge till.

Tror det är modell "Classic"

{ad39aefa-bfb7-4247-abf5-42ee40b6ebfa}.jpg

jag har ett M&N pullarträns, alldeles nyinköpt så vet inte hur bra det kommer hålla men räknar med att det är bra kvalitet på det. lädret är iaf jätte mjukt och fint, och tränset är himla snyggt!
hade en bild på honom med det men har råkat raderat den och sitter inte vid hemmadatorn nu.

innan hade jag ett Jacson Cosmos träns med Jacson pullarnosgrimma, hade tränset över ett år och det var riktigt mjukt och fint!
http://image20.webshots.com/20/2/51/31/241425131lZcmIa_ph.jpg

Köpte nyligen ett strassträns, med skinnfoder på aachennosgrimman
och på strasspannbandet, finns att köpa på börjes. Ja, det förvånar
mig också att ett träns från börjes kan vara bra. Men jag gillar detta
väldigt mycket!

här är en bild på mitt varmblod med strasstränset.
19.jpg

Jag har precis köpt ett Dyon GG träns. tycker det är så fint :love:.
Lädret är mjukt o jättebra!

dyon.jpg

:love: :love: föresten en sån där förbygel har jagt letat efter i alla år..jätte fint med smalt resår. var har du hittat den? :)

_Peplis_ skrev:
Jag har precis köpt ett Dyon GG träns. tycker det är så fint :love:.
Lädret är mjukt o jättebra!

dyon.jpg

Hittade ett träns på Granngården häromdagen som ser ut precis (eller väldigt, väldigt likt i alla fall...) som ditt nya Dyon. Samma formade pannband, tygelhakar på sidostycket, pullarnosgrimma och vita sömmar. Väldigt mjukt och fint! Fanns i svart också. Medföljde ett par gummityglar också. Fast det jag såg hade i och för sej inte så mycket "ludd". Satt det på ditt träns, eller har du satt dit det själv?

Nu till frågan: Granngården har väl inte Dyon? Eller är det nåt jag missat? Det stod inget märke eller så på tränset, bara en prislapp: 569 kr/liknande. Antar att det inte kan vara Dyon? Eller kan det vara det, men ett billigare träns?

Jo det var det nog, GG är Dyons "budget-kollektion" och kostar 500-600kr. Jag har ett Herve Godignon träns och det här tränset från Pessoa:

ei859200.jpg

Sen har jag en massa andra i normal prisklass. Vill ha ett OS-träns med breeed nosgrimma att ha i dressyren... :d

Mitt sidepull med repnos. Köpt på hööks för ett år sen för alldeles för mycket pengar.

Nosgrimman är för liten och oböjlig, vilket orsakade smärta och svullnad på min häst utan att jag ens tog i tygeln. Lädret blev fult efter en vecka trots att jag smörjde det varje dag med diverse dyra produkter.

Köpte sen ett nosludd i fårskinn så nu kan jag rida i det utan problem, och hästen älskar det. :)
Men det är verkligen inte värt pengarna. :cool:

119523.jpg

Kan lägga in bilder på de träns jag har:

Först ett Parade från Börjes, brunt med aachennosgrimma. Sådär bra, använder inte det så ofta. Har det mest hemma som "slit & släng-träns". Bild fast jag har ett mörkbrunt alltså. Kostade drygt 400, utan tyglar.

Sen det jag använder: ett brunt Morris&Nolan m pullarnosgrimma. Kostade 1600 el 1700, utan tyglar. Mkt bra, snyggt o bra kvalitet! Bild men jag har ett brunt, så här ser det ut på hästen.

Har beställt ett brunt Frank Bainesträns oxå :love: Med aachennosgrimma, ska ersätta Börjes-tränset! hihi såå fint är det. Bild

Har ett HG califronieträns
poppesnutt.jpg

Ett från treadstone som numer ligger nerknölat i en låda
popeyebruntrns.jpg

Och ett till från HG, vanligt klassiskt
PICT1092.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
398
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka