Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer en riktigt dålig bild på tränset.
![]()
Alltså, enkla träns är snyggt men ibland är lite blingbling bara för fint på en söt häst.
*kl*
Jag är en av dom som inte gillar blingbling.
Stilfullt, enkelt och gärna rundsytt eller -skuret.
Det här tränset köpte jag för 10 år sedan och det är använt i stort sätt dagligen sen dess. Fortfarande ser det nästan nytt ut om man putsar det.
Det är handgjort av Ann-Marie Östbye och kostade ca 1200 kr (inkl. nosgrimma och tyglar).
![]()
![]()
(på denna bild är det tömmar som inte hör till tränset på).
/Malin
*kl*
Jag är en av dom som inte gillar blingbling.
Stilfullt, enkelt och gärna rundsytt eller -skuret.
![]()
/Malin
Ja, det där tränset skrlle sitta riktigt snyggt på en fuxså jag tycker du ska satsa på det..
kl
när det ändå pratas nosgrimmor... vad säger ni om bygelnosgrimmor?
Jag ska snart köpa ett träns till Thytur och har spanat runt lite. Jag gillar inte den klassiska isländska nosgrimman, tycker att den ofta sitter i vägen för både andning och bett. Bygelnosgrimma har jag själv aldrig provat, så jag är nyfiken på era erfarenheter. Sitter de bra, eller klämmer/skaver de mot hästen?
//Julia
Silverfärgade spännen på tränset + mässingsbett + mässingsspännen på tyglarna + lila stigbyglar + ljusbruna tyglar + mörkbrun sadel är typ min mardröm!
Silverfärgade spännen på tränset + silverfärgat bett + silverfärgade spännen på tyglar + svarta stigbyglar och helsvart läder på både träns, tyglar och sadel är snyggt!
Ja man kan inte blanda, det skär i mina ögon då![]()