• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saga_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 29 652
Sv: Träns...

Haha , så har jag med gjort :P Hade massor av bruna träns, å nu så sålde jag min bruna sadel :crazy: blä...
Vi kanske kan byta ? :idea:;)

Oooh! Lägg upp lite bilder så kan jag se vad som är intressant, måste ju matcha min sadels nyans av brun också :rofl:

Hejsan,

Aa dom små stenarna är pannbandet :) Köpte det på h**ks. Finns i svart också

//Jozzi

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/06530000-06539999/640x¤80/6531852.jpg?0
Huvudlag jag fick med min första häst Glaeta med rakt bett och engelsk nosgrimma.

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/10500000-10509999/640x480/10507695.jpg?0
Tävlingstränset som jag köpte på Landsmót 2006 och vita T2-tyglar.

5009801.jpg

Det finaste tränset med en annan nosgrimma.

17561612.jpg

ÄNTLIGEN, har jag fått tummen ur , haha. Hade hemma tränsen på putsning , dom är lite smutiga , och ni får tyvärr se dom oputsade, haha.

första tränset är inköpt på sm i sommras och kostade lite under 1000 lappen med alla tre delar.. Det är nåt mysko läder i , väldigt mjukt och fint. Har använt det som tävlings och tränings träns till min förra bruna sadel :)
Det är alltså brunt med vita sömmar och mässingsspännen. Pannbandet och bandet på nosgrimmorna är lite upphöjda.

andra tränset är köpt på hööks för 1,5 år sedan och detta är lite mer använt. Det är också super mjukt i lädret. Detta är bara vanligt platt brunt med en remont nosgrimma och en Aachen som matchar till som jag brukar ha :P .brukar även ha mitt "bling bling" pannband med stenar och bruna "kantband.

sen har jag mitt svarta rundsydda också , men det fick ni va utan.

jag länkar hela albumet :P
http://www.pixbox.se/alb693484

NU VILL JAG SE DINA SVARTA :love:

jag gillar tränset på den översta bilden(av dom som syns) jättemycket, himla fint:)

*kl*

På tal om träns eller ja, nästan :p

Någon som vet var man kan hitta antingen svarta släta lädertyglar med silverfärgade spännen,
helst snabbhakar (eller vad de heter...)
eller ännu hellre svarta flätade :love: lädertyglar med likadana spännen.
OBS! Tyglarna måste vara strl full!

Köpte ett par jättefina svarta flätade lädertyglar med sånna spännen i höstas men tänkte inte på att
min häst har längre hals än en giraff :angel: så de är för korta!

Ngn med bra tips?
Jag tänkte ju att tyglarna sitter ju på tränset :p

Det första med vita sömmar har jag stått och pillat på måånga gånger. Älskar det!

Kan fota mina svarta i helgen :D

Jag har nyligen investerat i ett lite speciellt träns, som jag ännu inte hunnit provrida. Nosgrimman skall ge verkan på nosryggen när man tar i tygeln, något jag tycker verkar spännande iom att min pålla är inriden på bettlöst och vi nu skolar om till bett. Återstår att se hur pålla reagerar när vi sätter igång efter vintervila. Pannbandet är egentillverkat, och efter fotografering har det även tillkommit lite "bling" på nosdelen samt att jag borrat fler hål för betthållarna.
worchester3.jpg

Men mitt absolut finaste träns är mitt handsydda rundsydda nackstycke från Isafold (Ann-Marie Östbye) -älskar det!

härkommer bilder på två utav mina träns:

rundsyttt svart,köpt på globen år 2006 ,islandshestbutiken för ca 500 kr.

(ingronera mig tack :p)
brunt,tung guldspännen.köpt på spånga ridsport för ca 500 kr.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
903
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
412
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur