Bukefalos 28 år!

Transport av häst

Miran

Trådstartare
Har ingen aning om vilket forum jag ska lägga den här tråden på, så rätta mig om jag har fel ...

Men var hittar man någon som kan hjälpa en att transportera en häst från ett ställe till ett annat. De transportföretag jag lyckats hitta kör mest bara från Norrland via Stockholm till Skåne.

Men om man nu råkar bo i den västra delen av landet? Pm:a gärna tips, så att det inte blir reklamavbrott.
 
Sv: Transport av häst

Kolla i ridsport där finns ju massa firmor som kör hästar. Om du har en travbana i närheten så brukar det nog gå att fixa skjuts.
 
Sv: Transport av häst

Tack för hjälpen!

Men jag har redan ringt alla firmor jag hittat i Ridsport och de kör bara östkustvägen. Någon enstaka gång kan de tänkas ta andra sidan av landet, men tydligen inte de närmaste månaderna.:crazy:

Och travbanor är det väldigt ont om just här.

Så jag tänkte att det kanske finns mindre firmor som kör mer "dörr till dörr" men som inte har råd att annonsera i Ridsport ... eller nåt ...

OBS! Men som ändå är pålitliga.

Det finns ingen som bor i Nyköping och kan tänka sig att köra en häst till Vänersborg för oskälig ersättning?:D
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 399
Senast: Snurrfian
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 971
Senast: Fazeem
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp