Transport med fönster fram

Bukefalos 30 år!

Behöver hästarna veta vad som pågår runt om dem i trafiken? Jag har valt bort denna typen av transport just pga fönstren? Är det jag som är känslig?
Jag upplever att de är tryggare om de har koll. Jag brukar ha övre luckan nerfälld av just den anledningen, och alla hästar jag har haft har uppskattat det.

Den är studsig tom, men bra med last. Jag tycker inte att den känns tung, men det kanske beror på vilka transporter man är van vid och vilken bil man drar med?
Har en XC70 och min Cheval könns otroligt lätt. Den jätrestora Iforn könns också förvånansvärt lätt men kört en VV/Christ Coral Maxi som kändes rätt mycket tyngre än båda. Aldrig dragit en Thule.

Har en XC70 och min Cheval könns otroligt lätt. Den jätrestora Iforn könns också förvånansvärt lätt men kört en VV/Christ Coral Maxi som kändes rätt mycket tyngre än båda. Aldrig dragit en Thule.
Då tror jag inte att den kommer att kännas tung. Vi hade en ifor williams hb511 och Thulen samtidigt ett tag och Thulen kändes inte tyngre än iforn. :)

Liknande trådar

• Fönster i Hästtransporter
  • Långörad huva
  • Leggings med fickor
  • 3/4-bom utan hål i golvet för denna?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat