Transportera katter

mian1

Trådstartare
Om man inte har kattbur, hur transporterar man då lättast två katter till veterinären?
Den ena kattungen verkade vilja kissa på hunden så nu är det dags att beställa en tid för kastrering! Hur får vi dem till veterinären?
 
Jag hade köpt en bur, dom är inte dyra, några 100-lappar och det kan vara bra att ha om du måste transportera dom någon mer gång.
 
Jag använde en bananlåda till ena kissen :o

Jag har en bur som de fick åka tillsammans i till veterinären, men när de kom hem lite smått groggy ville jag inte ha dem i samma bur, den är för liten för det. Så då tog jag en bananlåda på jobbet som hanen fick åka i. Gick jättebra :)

En transportbur är att rekomendera, man har användning för den.

Min transportbur står framme ständigt, honan gillar att mysa i den. Sen tycker hon om att gömma sig i den när det kommer främmande, hon är lite blyg :p
 
Första gången jag åkte till vet med en kisse (för sådär 25 år sedan ;)) lade jag halm i botten av en spån/lövkorg av plast, stoppade ner kissen och knöt fast ett kompostgaller med balsnören ovanpå.

Funkade fint, men herre jösses vad jag blev uttittad i väntrumet på Veterinärhögskolan.

Har provat pappkartongsmodellen också, men den bananlådan krafsade kisse frenetiskt sönder redan i bilen på väg till vet.

Numera har alla 3 kissarna varsin bur, dom gillar inte att åka trångt tillsammans sen dom blev vuxna. Så även jag rekommenderar dig att skaffa en bur, funkar bäst trots allt.
Köpte den sista på en stormarknad och den kostade inte mer än 165:-.
 
Såg en på "Veterinärerna" som kom med sin katt i ett köksskåp :D

M.
 
Om du verkligen inte kan köpa en bur finns det ju tvättkorgar med lock, en sån kanske du har någonstans? Pappkartonger tar de sig snabbt ur om de bara vill...
Annars rekommenderar jag verkligen ett burköp, säker och bekväm för katten, lätt att bära på...
 
Förhoppningsvis ska vi bara behöva kastrera dem en gång och att köpa två burar verkar lite onödigt. Burarna kostar ett par hundra och kastreringen 250:-/hankatt.
I övrigt är våra katter inte speciellt beresta, de är stallkatter.
 
Våra är också stallkattor även om de tar sig friheten till min säng ibland :D

Men dom skall ändå vaccineras varje år, eller så råkar dom ut för nån grannes slagskämpe till katt och behöver åka till veterinären av den anledningen. Så att ha nånting vettigt att transportera kissarna i är faktiskt inte så dumt att ha.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 318
Senast: Scata
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 352
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
848
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp