Transporttråd

_Peplis_

Trådstartare
ska köpa ny trailer nu. mina krav är;
*Glasfiber
*Boggie
*Mjuk mellanvägg
*sadelkammare
*fällbara panikbommar utifrån

så långt inget konstigt.
*Stor utrymme FRAMFÖR bommen så jag får plats att tränsa även om det är 2 hästar i trailern. (oftast tar ju sadelkammaren upp den ena platsen)
*snygg design(o färg, INTE VIT!!) o smarta lösningar
*så mkt extra utrustning som möjligt med i grundpris (som ventilation, sparkskydd, belysning i sadelk. valfri färg osv)
*och.. INGEN frontutlastning.
*Hög lastvikt, måste gå att köra 2 stora hästar á 600kg i den.
*o helst inte över 80 000:-

Så, hjälp mig, vilka trailers uppfyller mina krav. tänkte kolla på mässan nu till helgen. men kan ju vara bra o veta en del innan.
Tycker de flesta trailers är likadana...bara priset o designen som skiljer dem åt.
 
Sv: Transporttråd

du kräver väldigt mycke:o har inget tips men hoppas du hittar vad du söker:D
 
Sv: Transporttråd

*Christ concorde
*Atec Centaurus. passar bra in på dina krav tror jag. lastvikt upp till 1300 kg. bra med plats framför bommarna. Glasfiber. Boggi. mjuk mellanvägg
*Atec Olympialine XL. större modell. klarar ditt maxpris precis oxå ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Transporttråd

Olympialine XL var ju precis en sån jag vill ha. dom släpen har jag inte ens tittat på innan. tack!
 
Sv: Transporttråd

Det är inga problem att hitta en transport som motsvarar dina krav, men maxpriset gör det svårt. Jag har upplevt att det är svårt att hitta en billig transport med rymlig sadelkammare som samtidigt har gått om plats framför hästarna. Alla dom billiga är, enligt mig, för trånga framför hästarna och har för liten sadelkammare. För mig var det bara att bita i det sura äpplet och köpa en dyring, men jag känner idag att det var värt det, får plats med hur mycket som hellst i sadelkammaren och ändå är det gott om plats framför hästen. Den utrustning som sitter i min transport som standart är:

* helt i glasfiber, ingen ingjuten plyfa som kan ruttna!
* chassit är galvat i ett stycke för att stå emot rost bättre
* bra vetilation
* stor utvändig sadelkammare med belysning
* liten klädkammare invändigt med belysning
* lasthylla ovanför sadelkammaren/klädkammaren
* alla dörrar är gasdämpade = dom blåser aldrig igen
* mjuk mellanvägg
* säkerhetsbommar som är lätta att utlösa som även går att använda som uppbindning på utsidan
* valfri färg mellan grå och vit (jag valde grå, tyckte den var snygg och det är inte värt att lägga pengarna för en annan färg dom kan jag använda i framtiden för eventuell omlackering, nu pratar vi 15 år framåt i tiden)

Vald extrautrustning:

* krubbhållare med krubbor som är löstagbara för lätt rengöring
* extra fönster framtill
* taklucka
* hösegel, får utan problem plats
* två helbommar (jag kör alltid min häst själv, så han får bre ut sig)
* dubbade vinterdäck
* aluminiumfälgar

Förr hade jag alltid bilen full med grejer när man skulle ut på tävling och träning, framför allt om man skulle vara borta en helg då var ju bilen fullproppad. Nu går allt in i transporten det är SÅ SKÖNT!! Och skulle jag mot förmodan inte få plats så kan jag alltid sätta dit mellanväggen och lasta grejor bredvid, men hittills har det aldrig behövts..

Men som sagt det har ju kostat mer än 80 000:- men jag la upp ett lån på 12 år så det är inte så kännbart varje månad :idea:
 
Sv: Transporttråd

bra svar! vad är det för trailer du har då?
o man kan ju ha tur o hitta en fräsch "värsting" begagnad, folk slutar ju rida eller så köper dom lastbil :)
 
Sv: Transporttråd

Tänk bara på att du måste ha en SUV om du ska ha ett sånt stort släp.. Mitt har en totalvikt på 2400kg, finns inga vanliga bilar som får dra det..
 
Sv: Transporttråd

mm jag vet. men jag har ju bara 1 häst nu o den ena bilen får dra 1900 har jag för mig på BE. o ska jag o kompisen åka tillsammans har dom en SUV. + att jag har en jobbil som får massor (Nissan Navarra -06)
 
Sv: Transporttråd

Köp en svensk transport, hellre en svensk begagnad än en "tysk kvalitetstransport" eller dylikt..

/mycket missnöjd "tysk kvalitetstransport" ägare, som har en transport som är 1½år och bara har problem med rost, galvsläpp, vattenläckage osv osv, och inte får hjälp. Sitter och knåpar på en anmälan till ARN i skrivandets stund..
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att fundera på en ny och större transport. Frågan är om det ens finns någon transport som uppfyller mina önskemål...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 725
L
Utrustning Har köpt mina drömmars transport för en dryg månad sedan! Christ Concorde!!!!!!!! Superlyxig design, helt i glasfiber! Ingen plyfa som...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 732
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp