Bukefalos 28 år!

Trasiga ridstövlar

D

Dextrosol

Är det inte irriterande när dragkedjan går sönder på stövlen. Det kostar 400 kr för att få isytt en ny kedja dyrt tycker jag. Men vad har man att välja mellan?? Alternativet är att köpa helt nya stövlar :( :(
 
hur gamla är de?

har själv eller hade ett par som sprack när jag haft de ett år gick tillbak till butiken och hon skickade iväg dom till grossisten och jag fick tillbaka de med lagad dragkedja efter ett halvår av väntan han använda de ca 10gånger sen rök dragkedjan igen och vi gick tillbaka igen och hon ringde upp grossisten och sa att kunden var mkt arg och besviken då detta hänt en gång till och sa en massa andra inte allt för trevliga saker om vad jag tyckte. Hon sa att drar hon på lite extra kanske vi fick pengarna tillbaka, efter ett halvår av väntan fick vi svaret jag fick pengarna tilbaka!!! överlycklig hade redan tidigare måttat ett par cavallo piaff UTAN dragkedja så nu trivs jag kalas i mina älskade stövlar och aldrig mer dragkedja för min del.

men som sagt gå tillbaka till butiken där du köpte dom och stå på dig, du borde ju iallfall lyckas med ngt.
 
De flesta dragkedjor går ju sönder..det säger nästan alla!
men om man ska ha bra stövlar med en fungerande drag kedja länge så får man nog köpa sådana stövlar soim Malin B har som kostar 5000kr..
själv har jag köpt nya med dregkedja i somras och de håller fortfarande!..men har hört att den också komemr att krångla om ett år..så jävla DÅLIGT!..vad ska mann ta på för olja på dragkledja egentligen?..äch de e nog bäst att köpa dressyrstövlar ändå.
 
ta ett stearinljus o gnid det längs dragkedjan o dra sedan kedjan upp och ned ett par gånger. Inte lika kletigt som med olja, samt det håller längre.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
443
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 669
Senast: ameo
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 215
Senast: __sofia__
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp