Bukefalos 28 år!

Trasiga Svanssnören

Amanda_F

Trådstartare
min häst har lyckats ha sönder svanssnörena på sina täcken, minst två i veckan går sönder. Det har hållit på i några veckor bara men jag vet inte vad jag ska göra för att det inte ska hända.

Snörena lossnar i fästet, hittills bara på höger sida. Förstår att det inte håller så bra när jag lagar men jag har inte varit med om det här så jag kan inte förstå hur han lyckas.

Har gjort snöret både tight och slappt, men inget verkar funka. Det är han själv som gör det för han går själv efter upprepade sårskador. Han är ganska lugn i hagen och täckena går aldrig sönder på andra ställen.

Någon som har tips på hur vi ska hålla täckena hela?
 
Har du testat Horsewares "Elesticated Bungee Cord"?
Kanske håller bättre än vanliga svanssnören i typ rep.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Acto
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 239
Senast: Fiorano
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 297
Senast: Bison
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp