Tre hästar döda i bilolycka

Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Men fy vad mycket olyckor det är nu! :crazy:
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Jag börjar faktiskt hålla med. Det kanske vore en bra idé att kolla över staket och ström, för de som har "utehästar". Tre trafikolyckor med dödlig utgång för hästar inom mindre än en vecka (även om en av olyckorna inte är i Sverige), det känns som lite för mycket.

Den dag, det blir tragisk utgång även för människor i bilarna, känns inte så långt borta.
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Tänk att jag reagerade precis på samma sak igår när jag läste om olyckan på Tjörn (tror jag det var).
Känns som om det är många lösspringade hästar nu.. :crazy:
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Kvinna som körde bilen och hade hon haft en vänsterstyrd bil då hade hon dött. Men klara sig pgr av att det va en högerstyrd bil. (Tjörn ja)
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Tragiskt när personen (skulle hjälpa bilisten) släppte den andra hästen och då blev den oxå påkörd:(

Det kostar ingenting att tänka extra på säkerheten!
Klä er som julgranar med reflexer nu i mörkret!
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Idag varnade dom på radion om "flertalet lösa hästar springandes på väg ... mellan..... var-det-nu-var"

Det är så otäckt!
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Håller med, det var riktigt tragiskt.

Jag är glad att vårt stall inte ligger så nära stora vägen och att det är privat väg = inte så mycket trafik. Finns ett stall i närheten som ligger precis bredvid en 70 väg..
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Hmm jag funderar vad det beror på.
Har de blivit skrämda tro..
Våra hästar hade på något sätt tagit sig ut ur hagen förra vintern, men förmodligen berodde det på att strömmen var dålig. Men tror även att de inte hade så mycket grovfoder den dagen, och vi kom ut rätt sent på kvällen. ( Vi hade mindre balar av hösilage som gick åt på ca 3 dagar.)
Som tur var stod de bara på ängen bredvid och hade inga planer på att springa ut på någon väg. En granne hade sett dom med och kom och sa till oss.
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

Att de första blev påkörda är ju sånt som händer när hästar kommer lösa på väg. Men varför i h*lvete sänker inte folk hastigheten vid olyckor så att det inte händer nya?!
 
Sv: Tre hästar döda i bilolycka

kl

fy så tragiskt:cry:

mina går ute med reflexgrimmor och den ena har även ett regntäcke fullt med reflexer på.

Reflexgrimmor borde alla ha på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra året kom fem hästar lösa och skenade på Djurgården. Flera personer skadades varav en äldre man senare dog av sina skador. Nu har...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Olyckan där fem hästar kom lösa och sprang över människor på Djurgården i Stockholm i somras resulterade i att en äldre man fick...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 159
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna fick föras till sjukhus efter att ha blivit rammad av en häst. Olyckan hände på en hästgård utanför Kristinehamn där kvinnan...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp