Treårsdagen som aldrig blev

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskade, fina, underbara Luna. Idag skulle du ha fyllt tre år. Tre år är ingen ålder för en katt och ändå fick du aldrig uppleva den här dagen. Det är så orättvist att det är så här det blev. Jag önskar att jag hade magiska krafter, att jag hade kunnat läka dina trasiga njurar, läka allt som var trasigt i din lilla kropp. Jag önskar att antibiotikaresistens inte existerade. Jag önskar att pussar verkligen hade haft helande krafter, så som de har i sagorna, för då hade du varit den friskaste i hela världen.

Jag önskar, men det fanns inga krafter i denna värld som hade kunnat göra dig frisk igen. Istället fick jag ge dig den enda gåvan jag kunde ge dig: att låta dig gå när du sade stopp. Jag gav dig all kärlek i världen, varje dag du fanns här hos mig. Och jag kammade dig med din älskade mirakelkam ända in i slutet.

Om du hade varit här idag så hade jag kammat dig hela dagen om du så önskade. Vi skulle leka med Da Birden timme efter timme, och du skulle få sova under mina ben hur länge du ville. Jag skulle pussa dig i pannan, på magen, under tassarna på dina svarta små trampdynor. Och jag skulle berätta hur mycket jag älskar dig.

Min familljemedlem. Min bästa vän. Min Lunarstorm, Bebis, Snuttedull. Min älskling. Min Luna.

Jag älskar dig. Jag saknar dig så.

DBLvejz.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 367
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 151
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 023
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 687
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp