Sv: TREDJE Vinthundstråden!
Låter smart!
kl
Jag har små funderingar på att plugga på SLU jag med...djursjuksköterska kanske. Är det det du pluggar, eller ska du bli vet?
Börjar inse mer och mer att jag nog har det rätt bra där jag borBor ju på SLU:s campus, och här bor ju såklart jävulskt mycket hundar! Det skulle kunna vara jobbigt men de allra, allra flesta har riktig bra koll på sina hundar och det är ganska få av hundarna som har problem med möten. Jätteskönt när man har en bus-whippet som även hon gör lekutfall (blandat med en del moffanden och halvmorrningar, lite osäker är hon ju) mot alla hundar
Och man får mycket miljöträning alldeles gratis!
Angående att gå vid sidan vid människomöten eller inte så har jag gjort så att jag belönar kontakt vid alla möten, oavsett om det är en hund med eller inte. Började också skvallerträna på cyklister och folk utan hund, just för att de inte är lika intressanta som en hund (sen kom jag av mig med skvallerträningen, men hon skvallrar faktiskt hyffsat på cyklister). För mig har det funkat bra, Glim tar ofta spontant kontakt när vi möter både folk och fä numera, och gör hon inte det så påminner jag henne och ser till att hon går 'här', vilket inte brukar vara så svårt med rätt motivation
Alltså: jag tror det kan vara smart att börja på nåt ointressant som människor, så att hon tillslut tänker 'möte=man ska gå vid mattes sida'. Förhoppningsvis har man då lite gratis när man väl ska gå över till att göra samma sak vid hundmöten. Så tänker jag iaf![]()
Låter smart!
kl
Jag har små funderingar på att plugga på SLU jag med...djursjuksköterska kanske. Är det det du pluggar, eller ska du bli vet?