TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag får höra av mig nästa gång:D

Det var en bra miljöträningsdag. Inte nog med att Idéfix snällt lät sig ut och gå med en 2åring som ibland bara släpper kopplet (varav Idéfix stannar och blänger på honom som om 'nu gör du fel!'.

Vi var också ute med kaninerna i koppel och så städade vi hönshuset och Idéfix har en precis lagom storlek för att klämma sig igenom HÖNSLUCKAN:eek: Sen går han där med sina hönor och tuppar:D Mijöberikad hundgård?

Sen hörde vi en bil bromsa på asfalten, och hittade en hamiltonstövare ute på vägen, så den plocka jag hem. Idéfix ville äta upp den men han fick lov att vänja sig. Den stannade ungefär en timme innan ägaren kom och under den tiden hade Idéfix hunnit skälla ut den ordentligt men sen började han nosa och slappna av. Kändes som ett bra steg framåt. :laugh:

Han sov gott sen...

Haha, men jisses, vilken dag! Jag vill förövrigt se mer bilder på hur du bor! Jag vill se höns (och Idefix i hönsluckor :angel:) och kaniner och.. allt :D

haha:D

Jag gick faktiskt ut och tog några bilder nu, blandat med ett par äldre av omgivningen.

husetvinter.jpg
[/IMG]
Här är huset

braskhult.jpg
[/IMG]
Här är gården från fågelvy

DSC_0685.jpg
[/IMG]
Hundberget + damm

DSC_0687.jpg
[/IMG]
Hundhuset, om man ska bort nånstans där dem inte kan hänga på... Hundgården är inte helt färdig, det ska byggas ett soldäck med tak och en lite högre sittplats.

DSC_0689.jpg
[/IMG]
Hundhuset - dem har ätit upp en tavla!?

DSC_0690.jpg
[/IMG]

DSC_0692.jpg
[/IMG]
Hundhusets fönster, jag skymtar en afghan!

DSC_0699.jpg
[/IMG]

Idéfix och Totte, fortfarande lika nära vänner...

DSC_0654.jpg
[/IMG]
Kan ni FÖRSTÅ att han krållat sig igenom denna lilla lucka???

DSC_0665.jpg
[/IMG]

Kuckelivoff? :D Härlig bild på en härlig hund! Super med hundträningen också.

Jag vill också bo på landet, men vi har nöjt oss med vinthundspromenad på vischan, varav halva i ösregn så vi fick "grilla" inomhus. Barre var mest stressad av alla de 20-talet vinthundar som var där (:love:). Han gjorde några 360-vändningar i luften och ville gärna äta upp terriern som någon hade med sig (onödigt tyckte B) :crazy: Det gick bättre mot slutet, men här behövs myyycket träning. En utmaning! Alla tyckte dock han var väldigt trevligt tillskott i gänget :laugh:

Inga bilder blev tagna tyvärr. Regn/dimma/tokig hund i kopplet :p

Shit, nu blir jag avundsjuk! Jag vill så gärna bo sådär och bilderna på när Idefix var inne hos hönorna var ju underbara :D IH! Du får nog besök snart :angel:

En sån promenad skulle jag också vilja vara med på, synd Malmö ligger så långt ner som det gör:p Jag går hundpromenad med grannarna varje tisdag och det är perfekt träning!

Red_Chili Ja lantlivet har sina klara fördelar imellanåt... Bara att gå runt mata djur är en bra aktivitet för hundarna att hänga med på.

haha ja Idéfix är söt med sina höns, han har iaf hittils inte förstått sambandet mellan sina goda kycklingvingar och de kacklande fjäderbeklädda varelserna som flaxar konstigt:D Hoppas det förblir så.

haha va bra, då vet jag det när jag hittar en vilsen människa här ute i skogen med två creme färgade hundar, att det bara är du;)

Nu ska jag och Idéfix åka och ta in hästen! :laugh:

Tjohoo! Vi kom med i brukshundsklubben. Ska bli spännande:D Vi sätter igång 5maj med allmänlydnadskurs.

Men betala 980spänn det tar nästan emot:crazy:

Igår fick Idéfix träffa 3gatuhundar, från polen och italien. Dem är på besök i sverige bara en vecka (bor i tyskland). 2stycken av dem var jätteroliga tyckte han, den tredje tröttna han på efter en kvart och röt till åt den(den nafsa efter honom) men jätteskönt se att man kan släppa han med främmande hundar i b l a n d :p
Förutsättningarna var ju inte dem bästa heller eftersom det var inomhus hos oss. Oj vilket liv med 5hundar :D

Bild uppdatering

Ett besök i skogen, inte vår "hemmaskog" skönt att komma till nya "dofter"
30735102.jpg
[/url][/IMG]

30735111.jpg
[/url][/IMG]

30735105.jpg
[/url][/IMG] Myser hemma på trädäcket i vår solen, i dag visar det 15,6 i skoggan :love:

30735109.jpg
[/url][/IMG]

Jag bara ÄLSKAR denna hunden. whippet är verkligen MIN ras....:love: hon är följsam, bustokig, o bara underbar!!

Fick även träffa grannens blandis hund i dag, Greta heter hon, dem TOK busade, hade verkligen skoj, Puma blev helt slut + 4 timmar ute i trädgården i dag, så hon sover gott nu :D

Jag kunde inte komma till Sthlm i söndags och titta på er men nu vill jag i alla fall veta hur det gick för stiliga Cebbe och busiga lillskruttan Zória?

Jättehärliga bilder, jag är rädd att mina tjejer skulle äta upp både kaninen och hönsen så det är nog tur att vi inte bor som du. Idag ville de ta två katter till frukost när vi var ute på morgonpromenaden, och två ekorrar också.
Förresten, var har du hittat tyget till gardinerna, det var ju väldigt snyggt...

IH så söt!
Just nu borde det verkligen vara förbjudet med valpbilder :mad: Jag fick precis bekräftat att en av mina absoluta favorit-salukitikar, som jag ville ha när hon var valp men inte kunde köpa (hade inte tid och hon var redan såld) fick en kull valpar igårkväll. ÅH vad jag kommer dö, framförallt om någon av valparna visar sig vara lika fin eller finare än sin mor. Jag har inte råd, jag vill egentligen inte ha valp, alla valpar är säkert redan sålda eller något, men.. men.. Bwah.

Jättehärliga bilder, jag är rädd att mina tjejer skulle äta upp både kaninen och hönsen så det är nog tur att vi inte bor som du. Idag ville de ta två katter till frukost när vi var ute på morgonpromenaden, och två ekorrar också.
Förresten, var har du hittat tyget till gardinerna, det var ju väldigt snyggt...

Idéfix vill gärna jaga alla främmande katter & kaniner, och tallefjantar (ekorrar) är han galen i:D Men det går att inkludera alla slags djur i familjen, bara man lärt in 'nej' ordentligt. Efter ett tag förlorar han intresset för dem och kan vistas lös ihop med dem.

Gardintyget är köpt i Söderköping, det finns bara en tygaffär där och dem har ALLT, namnet på affären vet jag inte tyvärr...

Men ÅH vinn på triss eller nåt, vore underbart se valpbilder på en saluki också nu när det varit och är så mycket söta whippetvalpar i tråden.

Dock tycker jag nog afghanvalpar är dem absolut sötaste:love:

Memma- Vad FIN Puma är!!! Älskar huvudet med det vita tecknet på sidan och alla ränder på kroppen. Kommer bli urtjusig!

Men ÅH vinn på triss eller nåt, vore underbart se valpbilder på en saluki också nu när det varit och är så mycket söta whippetvalpar i tråden.

Jag har lyckats bota valpsjukan här nu, så även om jag skulle vinna på triss så blir det ingen valp :D
Snart är det sommar, och då kan man gå låååånga promenader på nätterna, nu när Wahidah äntligen är stor nog (förra sommaren var knasig och jag hade ju trasiga hundar hela tiden). Wahidah verkar äntligen bli vettig och tuggar inte så mycket på saker längre. Och tja, jag tror inte att jag kan få någon bättre hund än de två jag har nu, för de är så otroligt fantastiska och jag kan inte ens föreställa mig hur någon bättre hund skulle vara :love:.

Det har du alldeles rätt i, och valpar är ganska jobbiga i jämförelse och man blir väldigt bunden. Jag tror min nästa hund kommer vara en unghund eller vuxen omplacering bara därför:D

Jaaa visst ska det bli härligt med alla långpromenader, ta med vatten och mat och bara ge sig iväg. Jag har planer på att vandra flera mil och ha hästen med som packhäst... Får se om det blir av.

Hmm jag är sugen på att köpa ett nytt vackert vinthundshalsband, någon som vet en kul sida att handla ifrån?

Det låter helt underbart! Om du ska med på någon sådan riktig långtur med hästen som packhäst så kommer jag och damerna gärna med om vi får :) Jag börjar hata Stockholm nu, för det känns helt hopplöst att hitta fina promenadvägar som är riktigt långa och inte är i närheten av bilvägar (även om jag har hundarna kopplade så hatar jag att höra ljudet av motorvägar).

Förr gjorde jag ofta så att jag var ute tidigt på morgonen, när det var soluppgång och fotograferade. Sedan hade jag Wahavalp och det blev svårare att få till sådana promenader och förra sommaren hade jag trasiga hundar.. Så nu, den här sommaren, NU ska det bli soluppgångspromenader! Jag funderar även på att åka ut i Sthlms skärgård och njuta av att bara existera där. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 843
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V