TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag tror det är som du skriver, att man medvetandegör problemet som finns och informerar människor om baksidan av sporten.

Min enda åsikt emot är egentligen den potentiella risken för smittor och sjukdomar som kan föras in i landet. Nu vet jag inte hur just Irland ligger till, men exempelvis Spanien som nämdes innan har man ju konstaterat att det finns risker med.

Red_Chili

Nackdelen med kurser är kostnaden:crazy: Men det ger mycket tillbaka att träna tillsammans med andra hundar.
När har du tänkt tävla? Låter jätteroligt!

Nackdelen med kurser är kostnaden:crazy: Men det ger mycket tillbaka att träna tillsammans med andra hundar.
När har du tänkt tävla? Låter jätteroligt!

Jo.. Jag vet.. svindyrt.. Därför tänkte jag skippa kurserna och bara hitta sällskap att träna med istället.

Förhoppningsvis tävlar vi i början av juni! Någon gång under sommaren blir det i alla fall :)

Och veet ni! Idag blir Wahidah 2 år gammal!

Nu har jag skitbråttom iväg för att åka till hundcafé och fira födelsedag :D

Efter vad jag läst mig till är Irland riskfritt vad gäller sjukdomar, varken rabies eller hjärtmask eller något annat lär finnas där. Det låter ju troligt också med tanke på att det är en ö med karantänbestämmelser för importer.
Jag kan lätt tänka mig ta hand om en grey därifrån, naturligtvis kan jag ju inte hjälpa alla hundar men jag kan ju hjälpa någon. Genom livet kan det bli flera stycken som på det viset slipper lida. Men visst är det synd om dem vi inte kan hjälpa, och visst skulle det bästa vara att kunna förändra "industrin". Kanske vi kan göra det också om några år men fram tills dess är ändå det näst bästa att hjälpa dem vi kan.

*Kl*

Det här med öronen på Whippet :grin:

Ja, Puma är nu 10 veckor, o nu har det ena örat lagt sig frammåt...Vad jag har förstått e detta supervanligt att öronen lever sitt eget liv :o Men visst rätta det till sig så småningom, eller gör man ngt åt dem???
På vissa raser "tejpar" man ju dem, men det gör man väl inte på whippet???

Glad påsk till er alla vinthunds fanatiker :p

*KL*

Någon här som ska till lilla stockholm imorgon? :) Jag ska ställa båda Zoria och Cerberus så ni får gärna komma och säga hej isf. :p

Ring 3 går vi i, Zoria har nr 24 in i ringen så runt 10-tiden någon gång. Sedan är Cebbe nummer 37.

Jag har inte gjort någonting åt Miikos öron, och ja, dom har blivit mer korrekta med åldern. Men jag föredrar fortfarande hennes Farao-öron:love:som tur var har hon alltid öronen så när vi är ute:)
Visst kan man tejpa, men jag tycker att det är onödigt jobbigt för hunden, om hon inte ska bli utställnings champion vill säga. Och öronens form på Whippet har ingen viktig funktion förutom rent utseende-mässigt, så jag låter Miikos vara som dom vill.
Bild067.jpg

Så här såg dom ut när Bebbe var 3mån, och nu så här;
vrdagMars2010042.jpg

:love:

Donnie's öron står för det mesta upp när han är ute och när han är busig. Jag tycker precis som Hannapirat att det är riktigt läckert när de står!:D
Men annars ligger öronen "som de ska". När han var mindre så låg dom åt alla håll o kanter, har inte gjort något åt det. Men fick tips från uppfödaren att man kan massera öron.

11 veckor

8 månader, busig ute i kyla

9 månader, luuuugn inomhus:D

Så jag skulle inte beskymra mig desto mer om olydiga valpöron:D

Har en kompis från skåne som ska ställa sina borzoier ungefär samma tid som Zoria, men jag försöker komma förbi och titta, Cebbe ska jab väl hinna se i ringen. Det är ju inte så långt mellan ringarna hon borzoierna går i ring 6.

Nä, jag hänger int eupp mig så mkt på öronen, dem är söta som dem är, tänkte mest så man inte missar ngt man ska göra med dem....är ju int e"så" insatt i rasen i nu....
Jag ska ju ställa ut henne lite nu i sommar, ska bli spännande ;)

Min enda åsikt emot är egentligen den potentiella risken för smittor och sjukdomar som kan föras in i landet. Nu vet jag inte hur just Irland ligger till, men exempelvis Spanien som nämdes innan har man ju konstaterat att det finns risker med.

Ja, jag funderade också på det men glömde i alla hast att fråga innan jag fick hema Barre :o :eek:

Afghanerna - ..tur att då är på det viset! Det enda sjuka med Barre är väl att han är sjukligt intresserad av allt som är litet och luddigt. Vi möter frukost, lunch och middag på våra hundpromenader. Tur att han är en liten grey, för han är rätt stark!

Just nu är han så söt :love: Han ligger och drömmer med huvudet över soffkanten och tungan lååångt hängande utanför munnen. Så klapprar han med tänderna och biter sig i tungan i drömmen, men sover envist vidare, dock något brydd :love: Ett långt dregel hänger dessutom allt närmare golvet. :rofl:

Memma: Cc har ett öra uppe och ett nere och det ger honom bara karaktär. Knasöra kallas han även :P

Utställare: Stort lycka till!

Oh, är det idag hon blir "vuxen"?

GRATTIS WAHA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!

P.S. Om du slutar äta upp tapeterna blir nog matte glad;)D.S

Galathea och D_Doris Hejja i ringen!

Här kommer en liten vår film på två tokiga Whippar!
(mycket dålig mobil kvalitet, men jag tror ni hajjar grejen:))

Härligt!! Cc och Barre gjorde också en sån springning ikväll och jag stod i mitten och bara njöt av deras glädje-springfnatt. Cc sprang dock ett väsentligt mindre innervarv :P

Alla: Imorgon är det påskpromenad härnere. som man kan läsa om här. Kom, kom :D

Idag har jag och Idéfix varit barnvakt hela dagen lång! Han älskar barn:love: Speciellt när dem matar honom med korv:d

DSC_0606.jpg
[/IMG]

DSC_0622.jpg
[/IMG]

Oh, är det idag hon blir "vuxen"?

GRATTIS WAHA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!

P.S. Om du slutar äta upp tapeterna blir nog matte glad;)D.S

I fredags blev hon "vuxen" :D
Jag har förövrigt funderat på om det är dags att sluta kalla henne för unghund nu.. hon är ju ändå 2 år.. :crazy: "Min yngre hund" eller "Min unga hund" kanske är bättre?

Hon har nog övergett tapetätande nu, det "bara" slickas på dem :angel: Men jag ska hälsa henne att det inte bara är jag som tipsar om att tugga på bättre saker, som tuggben :p

Nu ska jag lägga upp några bilder på nätet, sedan blir det liten bildbomb här :D

Så! Bilder!

Födelsedagsfika: (jag fick tyvärr, pga att det var mörkt, inga bra bilder på när hon åt det)
DSC_1017copy.jpg

Födelsedagsfirande på riktigt vinthundssätt, med en liten pudel som försökte hänga med!
DSC_1046c.jpg

Såhär såg Wahidah ut dagen efter sin födelsedag, när jag fick hjälp att fota en uppställningsbild:
DSC_1151c.jpg

Och den här skönheten hade vi dejt med idag!
DSC_1201copy.jpg

DSC_1205copy.jpg

Åh, nästa gång du ska vara barnvakt vill säkert Wahidah och Zala vara med :D De älskar barn - nästan lika mycket som de älskar korv :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 843
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V