TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

dem funka om man klicka på egenskaper och tog adressen därifrån.

haha Väldigt lika R_C's bilder!! Ser svalkande ut, men dem kan inte doftat hallon efter det badet:D

*morr* till att jag inte fick det att fungera som jag tänkt. (undra vad jag gjorde för fel...)

Hon badar jämt i diverse pölar och sjöar (men helst pölar) och hon luktar faktiskt gott efter dem, hon luktar skog vilket i min värld är mycket bättre än hallon!

Den andra hon vadar hellre än badar...

får se om jag lyckades den här gången:o

Kopiera länken till själva bilderna och lägg in länken till bilderna i ditt inlägg. Tar du länk till någon hemsida eller så, då fungerar det inte.

Jag får dina att fungera iaf!

Högerklicka på bilden och klistra sen in den adressen på 'infoga bild'. Sudda ut evt http:// som står i rutan så det inte blir dubbelt.

Haha ja skog är en härlig doft, men vatten kan ha en förmåga lukta kärr i hundpäls:D

okej...hur vet jag vad som är länken till den speciella bilden och inte till hela sidan? Kan nog allvarligt säga att det var längesen jag kände sig så här krokad...:confused:

Vad är det från för sida? Du högerklickar på bilden, får upp en liten lista med alternativ, har du firefox som webläsare klickar du då på "kopiera bildadress", har du explorer står det väl "bildinformation" eller liknande och då kommer upp en adress till bilden på något vis. Den adressen är länken till just själva bilden.

Ahhh tack, provar igen.

20100516%20079.JPG

20100505%20060.JPG

20100516%20045.JPG

och så håller jag tummarna hårt.

Jo, visst kan det hända att blöt hundpäls efter att legat i ett dike luktar kärr, men mina hundars pälsar torkar på ett kick och kvar blir skogsdoften!

Nuuuså! ;)

Mina damer har också underbar päls, så fort de torkat ramlar eventuell smuts av och så luktar de inte illa alls, inte ens när man känt att vattnet luktat äckligt när man stått bredvid stället där de badat :D

*kl*

Är ju inte så här jätte hej på detta med utställningar, bara ställt min förra chihuahua lite innan, men om drygt 3 veckor ska jag ställa min lilla Puma på hennes första utställning, det är sydskånska kennelklubben som anordnar en inoff.
Nu har jag en fråga, vad har ni för utställningskoppel till era whippar?

Men det jag MEST undrar över: Puma blev ju sydd och rakad på benet förra måndagen, jag ska ta stygnen i dag, men har svårt att tro att pälsen o såret kommer va helt borta till utställningen, hur gör jag, måste jag INTYG med mig från veterinären o visa upp på utställningen eller vad????
Det är ju en inoff.......Men jag e så kass på alla regler som finnes ändå......:angel:

När jag har ställt whippar har jag haft likadana koppel som jag haft till salukis. Dvs. smala snören som går att "dra åt" eller tunna kedjor med litet snöre på. Det är mest smaksak vad man ska ha, så länge kopplet är litet och diskret blir det bra.

Med tanke på att det bara kommer visa sig som lite bortrakad päls behövs inget intyg ;) Intyg behövs om hunden tex fått svansen avkapad pga olycka eller liknande (fast nu är det så fint ordnat att om svansen skadats efter 1 jan -08, ja då spelar det ingen roll om man har intyg eller inte. De får inte ställas ut ändå).

Annars; lycka till på utställningen! :D Hoppas du har med dig någon som kan fotografera! (och ish vad besviken jag blev på att det inte var Tånga Hed du anmält till, när jag såg "om 3 veckor")

När jag har ställt whippar har jag haft likadana koppel som jag haft till salukis. Dvs. smala snören som går att "dra åt" eller tunna kedjor med litet snöre på. Det är mest smaksak vad man ska ha, så länge kopplet är litet och diskret blir det bra.

Med tanke på att det bara kommer visa sig som lite bortrakad päls behövs inget intyg ;) Intyg behövs om hunden tex fått svansen avkapad pga olycka eller liknande (fast nu är det så fint ordnat att om svansen skadats efter 1 jan -08, ja då spelar det ingen roll om man har intyg eller inte. De får inte ställas ut ändå).

Annars; lycka till på utställningen! :D Hoppas du har med dig någon som kan fotografera! (och ish vad besviken jag blev på att det inte var Tånga Hed du anmält till, när jag såg "om 3 veckor")

Tack för svaren, då ska jag leta efter ett snyggt utställningskoppel i diskret färg.
Ja, trisst att det inte är Tånga-Hed, men tror jag har en bit upp dit.....samt det får gärna va en lit eutställning till en början. Fotograf ska jag verkligen försöka ha med mig, vill ju ha minne från vår första utställning :D

Oj, nu kanske jag har missat nagot:o Men du har 3 salukis? Vart kommer de ifran?:laugh:

Tillagg: Hittade din hemsida :)

Senast ändrad av en moderator:

Jättefina! Men att du orkar ha de så tätt i ålder?

kl

Måste inflika en fråga... Hur tror ni att en korsning saluki/cocker spaniel skulle bli?
Det finns en hund i området som jag verkligen tycker ser ut som en sån. Känns som en underlig korsning, måste stanna och fråga någon gång vad det är i den egentligen.

Låter alldeles utmärkt med en apporterande vinthund tycker jag:laugh:.......................:p

Hur ser hunden ut?? Cokern är ju ganska kompakt och krusidullig och salukin betydligt finare linjerad...hmm... kan knappt föreställa mig. Du måste fråga!!

(och till memma) Tack! :D Jag är jättestolt över henne. Hon sprang så jäkla fint!
I slutet av första loppet kastade hon sig på trasan trots att afghanen hon sprang mot "röt till" precis när den kastade sig över trasan. I andra loppet flög hon på trasan ännu mer, och jag fick knappt koppla henne för hon ville springa i små cirklar runt den och ta den igen, och igen, och igen :D

Tidigare har hon inte vågat gå på trasan, för att hon lärt sig att Zala försvarar tex mat och tuggben. Nu har jag sen senaste träningen tränat massor på att de ska kunna äta avslappnat i samma rum utan stress, jag ska kunna ge Waha godis när Zala är med utan att Zala gör något dumt osv. Det verkar som att det, i kombination med att Wahidah blivit mer taggad på att springa, faktiskt gett resultat! :laugh:

Och Mkh: Kommer tyvärr inte upp till provet som är då. Anmälningstiden gick ut i fredags och jag ville inte anmäla innan jag var helt säker på att licensen var fixad.
Annars är det ju tävling i Sollefteå 3-4 juli. Det är väl också "där uppe någonstans" :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 842
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V