TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Åååååh! Underbar!:love:
Nu blev jag grymt sugen på en till whipp. Men det får vänta något år.:angel:

Förässten! Jag har kanske missat det, men har Barre fått ett nytt hem?:)

FUUUUSK!!! Men ååhhh så roligt, grattis!! :bump:

Nu blev jag ju inte alls mindre sugen, jag vill också ha fler jordnötter! :D

Ja, jösses det har jag nog inte skrivit här. Han bor numer hos uppfödarens bror nära Göteborg. Eget hus med inhägnad trädgård och inte en smaskig minihund så långt hans jaktöga når. Han har det jättebra tydligen och leker ofta med sin syster, som uppfödarens mamma äger. Känns väldigt bra!

Mkh: Tack!! En nöt till känns väldigt aktuellt :love:. Kan inte lova att hålla valpbilder undan tråden. Varning, varning!! ;)

IH vad det blir underbart! Och jag är ju så löjligt förtjust i whippetvalpar.. åh, jag längtar till söndag nu :love:

Kom gärna med spontantips på vad jag ska tänka på mer än att bunkra med tålamod och en pussmun!

Ättika ;) och kompostgaller. Och de prylar vi redan pratat om :p

Jag anar mycket pussande :love: :D

Ättika köpte jag idag och kompostgaller ska inhandlas imorgon. Hur många behöver man? Ett par inne att stänga av köket och tre, fyra till att göra utomhushage av? När använder man sig egentligen av de rara kompostgallrena?

Köpte ett litet gosedjur idag som Cc älskade och redan har bitit sönder lite :p Tror jag ska åka till IKEA och köpa några av deras fina gosedjur. De håller faktiskt över förväntan bra!

Jag anar mycket pussande :love: :D

Ättika köpte jag idag och kompostgaller ska inhandlas imorgon. Hur många behöver man? Ett par inne att stänga av köket och tre, fyra till att göra utomhushage av? När använder man sig egentligen av de rara kompostgallrena?

Köpte ett litet gosedjur idag som Cc älskade och redan har bitit sönder lite :p Tror jag ska åka till IKEA och köpa några av deras fina gosedjur. De håller faktiskt över förväntan bra!

Det lär bli vääldigt mycket pussande :angel:

Jag har faktiskt klarat mig fint på bara en flaska, meen så köpte jag den lite för sent också.. Har du tur behöver du ingen ättika alls, har du otur så är det väl bara att köpa mer när den första börjar ta slut ;)

Jag har kompostgaller runt vår uteplats. Det är ca 8 gallerbitar där, som blir till 3 sidor. Har man bara en bit per sida så blir det en väääldigt liten bur :p
Jag använder mest kompostgaller för att stänga av mellan två rum. Tex mellan kök och sovrum osv. När jag flyttar kommer jag använda kompostgaller för att ha runt skrivbordet när jag inte är hemma, för OM fröken W får för sig att tugga på något, ja då är skrivbordet det sista hon får vara i närheten av..

Tips är att köpa ikeas gosedjursbollar.
Ungefär såna här:
0097484_PE238117_S3.JPG

Jag har flera och de håller jäkligt bra, både till lite dragkamp och självständig lek. Dessutom kan hunden kasta runt bollen inomhus utan att det låter :angel: Wahidah är ju så jääkla bolltokig, så de där är perfekta för oss.
Ikeas hundsängar är också de enda jag haft som verkligen har hållit. Tusen gånger bättre än biabäddarna i alla fall..

SÅ söööööt liten whippetvalp:love: Ser fram emot mängder av bilder av nytillskottet.

Mitt bästa valptips är mängder av tuggben, jag la dem vid skorna och andra ställen jag var rädd om. När han blev sugen på en sko blev det istället 'men weeiii ett BEN!!:d'.... fick inget söndertuggat första 10månaderna:p (och jag körde inte med varken ättika eller kompostgaller, däremot sömnlöshet :P )

Jag är så valpsugen igen:love:

Tummar hårt hållna för att jag får använda flaskan till att lägga in gurka istället :D

Kompostgrindar ska då införskaffas så jag kan ha en liten trädgårdsbur och grinda av rum inne, så då landar jag kanske på 6-7 stycken!?

Ikeas gosedjur håller väldigt bra så jag kommer definitivt köpa fler såna. Någon boll har jag så jag får se hur mycket han diggar dom (och i vilken grad de går sönder :p) innan jag köper fler.

Bädden ska jag definitivt prova. Har de bara en eller finns det valmöjligheter?

Åh sömnlöshet räknar jag också med, men i och med att sommaren nalkas så hoppas jag på att kunna få sova lite i en park under solen emellanåt :D

Tuggben ska det bunkras med! Grisknorrar och -öron inköpta och några hudben finns nog också. Hoppas han föredrar dem framför mormors gamla stolar.

Är han olidlig så kanske jag kan råda bot på din valpsjuka ;) :D

ja det är bara pm:a så får du min adress så att du kan skicka iväg han med postbilen;) tveka inte, tänk inte efter, bara gör så:angel::D

Jag har också en Ikea hundbädd, den har hållt jättebra men jag var tvungen lägga mer mjukt i den. Idéfix vill sova som en prinsessa:D (Min är ljusblå med svart botten)

Jag ska fynda nere på Börjes i Tingsryd snart under min biltripp:laugh: Ska bli kul!!!

Det håller jag också tummarna för :D

6-7 kompostgaller låter bra, i alla fall om du ska ha som en liten utebur. Vet att det på många ställen finns att köpa fyrpack med galler. Köp två sådana så lär du klara dig.

Ikea har flera olika bäddar.
Jag körde på en sån här när Wahidah var valp och den kunde hon ha riktigt länge:
65579_PE177118_S3.jpg

De finns i tre olika storlekar och är riktigt billiga. Är den enda bädd jag haft som faktiskt överlevt valptuggande :p
Dock har de knappt något foder i botten, så det blir lite hårt. Lägger man i en lite tjockare handduk eller liten filt blir det toppenbra (och så har ju fyrbeningen något att bädda med :D)

Jag har den största till mina nu. Den är 75x94cm och passar perfekt i deras gallerbur. Den + en filt, gamla trasiga lakan och två tunna bäddmadrasser som Wahidah tuggat sönder finns där. Ibland ligger hundarna hellre i buren än i min säng :p

Åh sömnlöshet räknar jag också med, men i och med att sommaren nalkas så hoppas jag på att kunna få sova lite i en park under solen emellanåt :D

Tuggben ska det bunkras med! Grisknorrar och -öron inköpta och några hudben finns nog också. Hoppas han föredrar dem framför mormors gamla stolar.

Är han olidlig så kanske jag kan råda bot på din valpsjuka ;) :D

Jag trodde oxå att min "skönhets" sömn skulle rubbas, och var lite nervös inför det iom vår son e så sjukt duktig o sover hela natten, så var man ju bortskämd.....Men första natten gick jag ut 1 ggn sen andra och tredje natten kissa vi bara när maken gick upp ca 06,00 sen somande Puma om igen...och nu kissas hos ca 22,00- 22,30 sista ggn och kan LÄTT hålla sig till 8,30 på morgonen :bow:

Hon är en slöfis på förmiddagen. Men och andra sidan så är hon nog så trött av allt stim och stoj som sker dagtid så hon sover gott nattetid....Fast hon sover ju gott på dagen oxå.....:angel: Men så får hon oxå busa och springa av sig typ varje dag och leka så hon e inte direkt understimulerad :angel:

Puma är i en stor bur när hon e ensam hemma och där brukar hon gå in och lägga sig ibland på dagarna med o sova, hon älskar buren och ser den inte som ngt negativt, sen är hon ju inte mkt ensam hemma, men nån timme då och då, måste ju träna och det har aldrig varit ngt problem, inte ens tuggat i sönde filten/filtarna hon har där innem, helt chockad, hon har aldrig bitit sönder ngt i huset här hemma, jo en boll som var Melwins den punkterade hon...men inget annat.....jag har verkligen fått en lugn whippet.
När man hör alla berätta blir jag nästan nervös att det är ngt "fel" på henne....

Det kommer gå super med din valp, CC kommer fostra valpen fint :)

Ser framemot att höra o se bilder på det lilla livet när du fått hem honom. Och såklart se han i verkligheten!!

ja det är bara pm:a så får du min adress så att du kan skicka iväg han med postbilen;) tveka inte, tänk inte efter, bara gör så:angel::D

Först och främst hoppas jag att han blir exakt som memmas valp. Om inte så tar jag och sparar det här inlägget från dig :devil::D

Och vilken otroligt vacker bild på herrn :love: Trots den något bittra uppsynen, hihi!

Som nämnt till FrittePower så hoppas jag att min valpis blir lika lugnt som din Puma :D

Till alla: Förresten - valpis går inte an och "Incoming File Transfer" blir lite krångligt och han hinner förmodligen ruska runt i ett helt gäng kaniner innan jag ens ropat färdigt, så vad ska han heta? Kom med förslag :D

Ja ett tema hade varit bra men Cc känns inte direkt som någon start på ett tema :p Kullen är en I-kull så jag tänkte att det skulle börja på just den bokstaven. Ska ge det en ordentlig tanke på den 9 timmar långa bussresan till stockholm på söndag.

Ja ett tema hade varit bra men Cc känns inte direkt som någon start på ett tema :p Kullen är en I-kull så jag tänkte att det skulle börja på just den bokstaven. Ska ge det en ordentlig tanke på den 9 timmar långa bussresan till stockholm på söndag.

Jag kallar/döper mina hundar efter det jag gillar...som tex. Puma, jag älskar pumakläder och tycker logga till puma e snygg, oxå var det ett passande namn till Puma, trost hon kallas för Pum-Pum en del oxå :grin:

Som mina chihuahua´s jag hade hette hanen TURBO, men det var MKT turbo i honom (hans kropp var som en vinthund, inte mkt chihuahua i hans kropp, ngt gick "fel" i hans utveckling, men ack så go) Tiken kallade jag för TIKKA, mes för att det är mitt favvo namn...den när hon gick så tickade hon frammåt...hmm svårt att förklara, men just TIKKA är så fint tycker jag...var nära jag döpte Puma till TIKKA2

Så typ ett tema kan va sånt du gillar!

Min polare köpte en gul labbe men hade inget bra namnförlag, men då kom jag på att hon alltid dricker Fanta, så döp hunden till FANTA, och det heter hon nu ;)

Det är såååå kul med namnteman :banana:

kl

Donnie har fått klobrott IGEN. Är det vanligt med klobrott bland vinthundar eller är det Donnie som har maximalt med otur? Även hans bror har haft klobrott.
Båda gångerna sprang han i skogen när det hände, så nu blir det inge mer skogsspring:(
Det verkar hela fort iaf.

Lite foton:

Donnie som får nöja sig med att titta på när Hampus busar tills skadan läkt.

Den 17 juli blir det Hampus allra första utställning. Såvida det inte uppstår några komplikationer med Donnie's tå så ska han också anmälas. Det blir hans första officiella!:)

:love: :love: :love:

Stackars Donnie..... :cry: Så SNYGG Hampus är, tröttnar ni skicka han till skåne (ja, eller Donnie för den delen.......HAn hade matchat bra med Puma)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 842
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V