TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

*KL*

Idag har jag borstat afghan i 8 timmar. Jag upprepar.. 8 timmar!! :eek: Och hunden är fortfarande inte tovfri. :devil: Behöver jag säga att Cerberus brorsa var lite.. eh. tovig? Han borde ha klippts ner. Men han har redan varit nedklippt en gång och jag hade inte hjärta att klippa ner deras hund när dom är bortresta. Jag har självklart heller inte hjärta eller mage att låta hunden gå tovig de fyra veckorna han ska vara här! Han såg ut som en sån där komodor eller vad rasen nu heter, sån med dreads. Fast med päls överkammad så det syntes inte först. Huu. Dessutom är han omsuklad och för tunn. Men glad och snäll är han. :)

Igår var vi förresten på kappträning. Alla tre fick springa. Och och och Cerberus var jääätteduktig och sprang som sjutton! På släpharen kutade han allt vad han orkade, så han hann inte stanna utan fortsatte förbi när luren stannade. När han sprang hela varvet sen på den fasta harmaskinen så körde piloten haren för långsamt vilket resulterade i att C sprang bredvid haren nästan hela tiden, och liksom.. såg förvånad ut. Vi har till och med bild på när han tittar på publiken istället, för haren åker ju ändå bara där bredvid honom. Och sen en bild när man ser att haren verkligen är jämsides. Men men, han sprang iaf! Trots att borzoien som han är rädd för var där den här gången med. Sååå glad är jag för det! Finaste cebbeslebbe! :love:

Helt galet... Vill du ha hjälp med pälsen kan jag komma över en stund :p
Men helt underbart att Ceb sprang! :bump:

Jag har startat en tråd med bilder från utställningen nu. Här är den: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1050927

Sedan har jag fler bilder på facebook, bilddagboken och några ligger även här (för de som inte kan se på facebook eller bdb): Länk!

*KL*

Jag vill vara riiiik! Har ni sett så fina utställningskoppel! :love:

http://highjack.se/blogg/?page_id=569

Tänk ett svart och silver till Cebbe, eller svart och blått. Han är jättefin i klarblått! Och ett svart och rosa till Zoria. Hihi! :love:

Känguruläder? Hur tusan får man tag på sådant? :eek: Jag håller mig nog till mina diskreta, vanliga nylonkoppel :D

*KL*
Nu är det dags för lite nya bilder i tråden:
PICT0180.jpg

DSC00291.jpg

DSC00292.jpg

och så en bild på en gammal hund:
DSC00300.jpg

När det äntligen är fint väder måste man ju passa på...

Min gammelhund är en riktig soldyrkare! Han ligger oftast med magen i vädret då solen skiner på honom, lite jobbigt då man går på promenad bara.

Så fina bilder du tar, vem är afghanen? Neo?

Jag älskar såna soldyrkare! Det känns som om din gammelhund hade haft fint sällskap av min Zala, då hade de kunnat sola ikapp :D

Tack! Den första som "visar tänderna" är mycket riktigt Neo. Den som springer är lilla Zoria.

Min whipphane är överlycklig och svävar på små moln förtillfället.... VARFÖR? Det har flyttat in två salukis i grannhuset:banana::banana:

Det var så härligt att se honom när han fick syn på dem. Han blev inte alls så spänd och reserverad som han blir mot andra hundar utan sänkte huvudet, började vifta på svansen och ville genast dit och hälsa:) Alla tre kommer jättebra överens trots att de alla är hanar (2,4 och 6 år)

Så nu har han fått nya vänner som "leker på vinthundars" vis:D

ååååh jag vill också på släphareträning! Hundarna här är halvt förslappade :-/
zing är iofs på semester hos uppfödaren vars dotter lånat henne till ett hundläger :-) Zing visade sig från sin bästa sida genom att börja besöket med att äta upp deras tilltänkta middag :o heh...

btw så kommer det förhoppningsvis springa runt massa små-zingar här i början på nästa år :love: :love:

//Flo

Hahaha! Snygg min du lyckades fånga på Neo. :D Och söta fina världsbästa lilla Zoria i full rulle! :love: Det var synd att du missade Cebbes sista "lopp". Då hade borzoierna gått hem så han sprang för kung och fosterland och lite till, hann inte bromsa när det tog slut utan kraschade rakt över luren, vurpade, gled på sidan och så tillbaka upp igen och på luren. Härligt att se efter att han stannade i backen. Tror verkligen inte han vågar springa mot borzoierna. Hon skulle vara snäll att låna ut kaninskinn med men den han är rädd för hade ju smakat på det så han bara nosade och gick undan. :crazy:

Fick inte din kompis nån bild när Wahida sprang med dom andra två? Det såg tjusigt ut. :p

Hihi! Nu såg jag massa mini-zing framför mig. Inte i valpform alltså utan bara som väldigt små vuxna zingisar. Hihihi! Som stjäl mat! :love:

Eller hur! Det är därför jag gillar den bilden :D För att tänderna tittar fram!
Jag är jätteledsen för att jag missade hans lopp... men ÅH så skönt att det gick bra! Trist att Ceb ska behöva känna sig så osäker..

Jodå, hon fick en bild! Jag ska se om jag får lägga upp den här för henne :p

Hihi! Jaa. När läppen fastnar så där så ser det framifrån ut som om dom snusar. Jag kan aldrig hålla mig för skratt när dom ser ut så. Speciellt inte mina som alltid lägger huvudet på sned och lyssnar med, och undrar vad sjutton jag skrattar åt. :D

Jaa, mera bilder bara! Hon kanske fick nån på Cebbe när han stod och valde mellan att vända ner till husse eller springa färdigt i backen också? Haha! ;)

Ska försöka fånga dem på bild någon dag:) De är jättefina korthåriga salukis...mer än så vet jag inte,haha:D

Hihi! Nu såg jag massa mini-zing framför mig. Inte i valpform alltså utan bara som väldigt små vuxna zingisar. Hihihi! Som stjäl mat! :love:

jeeze skona mig :rofl: men ganska gulligt ändå och då kanske de inte skulle komma åt allt? kanske? eventuellt... heh...

fina affar och en glad skit på slutet:D

R_C Bilderna blev ju alla tiders! meeeer!!

galathea- Kan inte va möjligt borsta en hund 8timmar:eek: Helt klart förstår jag att det måste vara sjukt mycket jobb ta hand om pälsen - och att man inte får fuska nåndag så det blir ännu mer sen...

Fasen jag borstar aldrig min borzoi:D :banana:

Var och tränade igår på brukshundsklubben, och dem sa att oss ser dem på lydnadskursen nästa vår och att vi hade en fin kontakt, var en sporre höra att det går framåt för oss med träningen! Vi tränade även på lite hinder och tunneln igår. Idéfix är en cooling bara hävde sig upp för det gigantiska upponer V:et och allt vad det nu heter... Sen testade vi rallylydnad för första gången var kul få göra lite annat skoj!
Så idag har vi slipat och tränat hemma på våran egna appelplan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 843
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V