TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Du tar tåget till Västerås, ca 50-60 min resa, sedan stadsbuss till Hälla och sen promenerar du sista biten. Lätt som en plätt och faktiskt inte jättedyrt heller. Du har väl dessutom ungdomsrabatt på tåget( under 26 )? Det är inte mycket men i alla fall några kronor billigare.

Du tar tåget till Västerås, ca 50-60 min resa, sedan stadsbuss till Hälla och sen promenerar du sista biten. Lätt som en plätt och faktiskt inte jättedyrt heller. Du har väl dessutom ungdomsrabatt på tåget( under 26 )? Det är inte mycket men i alla fall några kronor billigare.

Oh, det lät ju lovely! och yes, jag åker på ungdomsbiljett... Ska fundera lite på om jag kan lyckas ta mig dit på något sätt...

*till alla*

Jag vet inte om jag sagt det innan, men jag har köpt en ritplatta :D
Såå nu håller jag på och ritar för fullt i datorn, men, det blir bara salukis.
Någon som har någon tydlig(!) bild på annan vinthundsras som jag skulle kunna kolla på när jag ritar? De flesta bilder på nätet är väldigt små, eller så är de inte bra med ljus/detaljrikedom osv vilket gör det hela mycket svårare.. Langa hit länkar till bra och stora bilder!

Här är de två bilder jag hittills är mest nöjd med:
portrtt-copy_98936859.jpg

salukitrav2copy_97496612.jpg

Hojta på mig på msn sen, jag har ju määängder av bilder. Någon borde ju passa som rit-objekt. :)

Men måla alla trådens hundar tillsammans i en härlig symfoni:D Fina bilder du visar, jag får verkligen inte till hundar när jag målar. Dem blir en version av små hästar:angel:

Jag kan försöka! Fast då får alla nog länka till bilder på sina hundar :p Visserligen är jag väl vän med de flesta här på facebook och kan hitta bilder där, men tja.. bilder här skadar aldrig :D

När jag började försöka rita salukis så blev det typ.. hästar med salukiöron! Jag känner fortfarande att det blir så ibland, men det går bättre och bättre att få dem till salukis ändå... Det svåraste känner jag nu är att få till så att man ser vilken hund det är man ritar. När jag ritade mitt porträtt här ovan så utgick jag från en bild på Zala, men tja, ju mer jag ritade desto mindre Zalalikt blev det :o

ja både facebook och denna tråden är full av bilder. Eller vad för bilder letar du efter?

Det är svårt ändra om sig när man är van rita hästar kanske:D. Men alltid roligt lära sig:) Och du har fått till så bra proportioner på bild nummer två, den bilden gillar jag jättemycket.

Sen bara att vänja sig ritplattan tar ju sin lilla tid :eek:

Men. Det tar ju världens tid rita. Nu kollar jag på klockan och säger upps!:p Jag blev motiverad att försöka mig på måla idéfix på min ritplatta. Detta är mitt andra försök. Det första är bara att glömma och förlåta:o Och här fick han olika långa ben. Och bara två ben. haha. Men jag känner mig skapligt nöjd iaf.

idiritad.jpg
[/IMG]

Haha, visst är det lätt att fastna när man väl börjat? :D
Jag tycker den bilden blev jättefin!

Gav mig på att rita en grand danois sedan också.. Fysjutton vad svårt det var! Framförallt öronen.. Jag kommer dö när jag ska försöka rita en whipp eller greyhound.

Nu har jag suttit i evigheter för att få klart min första whippet (jävlar vad svårt det är med öronen!).

Såhär blev resultatet:
bboy-copy1_99144678.jpg

Dom öronen blev ju jätte bra!

kl

Jag och min galning ska till Sthlm nästa helg och undrar om ingen vill träffas och busa med oss? Hon behöver verkligen få aktiveras med annan vinthund och jag har "prata hund" abstinens!

Här är i alla fall ett bild bevis på att även Miiko kan ha Whippet öron(fast ytterst sällan!)
MiikoochRocco19Juli2010104.jpg

FrittePower!
En av mina sambos känner en tjej från GBG som ska börja i din klass, snacka om liten värld:D

Tack :D

Jag träffas gärna, meeen Wahidahs tassar kommer nog inte hålla för vinthundslek, så någon lek kan vi inte bidra med :(

Nästa helg som i helgen då Lövudden är? Isf kan vi bidra med både lek och prat. :D Mina hundar brukar skrämma whippar dock. :crazy: Men är dom för stökiga så tar jag dom såklart.

Och vet ni förresten! Jag har precis anmält mig till instruktörsutbildning via Hundens Hus. Ska bara lyckas trolla fram avgiften. Men om jag lyckas med det och klarar utbildningen så är jag hundinstruktör i maj nästa år. :D Passar helt perfekt för då är jag även färdig socionom. Håller ju på och startar ett företag nu, och tänkte hålla terapihundsutbildningar nere i Gbg och tja.. då ligger det inte helt långt fram i tiden liksom. :bump:

Nästa helg som i helgen då Lövudden är? Isf kan vi bidra med både lek och prat. :D Mina hundar brukar skrämma whippar dock. :crazy: Men är dom för stökiga så tar jag dom såklart.

Det var precis den helgen:(
Jag måste iof inte åka den helgen, någon som kan träffas helgen efter?

G Har svårt att tänka mig att någon hund kan skrämma Miiko i dagsläget, hon är en riktig kärring just nu och skulle behöva bli lite "uppfostrad" av andra hundar;)

R_CKan du träffas helgen efter?

MKHKan inte du å Glimma komma till stan?

Hade jättegärna kommit men jag ska upp till Sundsvall nästa helg :( Och helgen efter det ska jag åka och titta på/hämta hem en galgopojk med min kompis :banana: Men det skulle verkligen vara skitkul att träffa er alla, eller bara några :D. Vi får dra ihop nåt!

Hanna vad hände med den där whippen du ev ska få? Jag håller ju på att dö av nyfikenhet förstår du väl! ;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 674
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka