TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag och Idéfix orkar inte göra så mycket på dagarna! Det är för varmt för oss:p

Men jag har lagt ut en liten video, det är ingen "seriös" träning (det är det sällan när det kommer till oss:D) så ni får stå ut med fel positioner och en massa viftande och flum:rofl:
http://www.youtube.com/watch?v=xsFL1m-lVBI

Ska försöka få ut lite fler videos på internet... Har en härlig busvideo :love:

Skoj att se! Men. Hur mycket kläder har du på dig människa!? :eek::D Hoppas inte det där är filmat nu, jag håller på att dö här och går i träningsshorts och linne från morgon till kväll. ;)

Vadå? Det är ju bara 30grader?:confused::D

Alltså. Jag går i tunika hela dagarna. Men inte vid träningspassen. Dels har jag en ganska ivrig hund (med klor och tänder:D) och sen packar jag på mig med godis och i fickorna på västen ligger alltid lite leksaker. Så ett ombyte för tio minuter träning överlever jag.

Men idag skulle vi haft träning på klubben - men ner kom regn och min motivation sjönk till botten. Så vi tog en stadstripp istället var tvungen göra lite ärenden - köpte bla minneskort till kameran typ 16gb så nu blir det snart bilduppdatering:angel:. Förhoppningsvis är vädret vackert på tisdag för då är det gemensam hundpromenad i staden + träning.

Jättekul att se liten träningsvideo! Men jag säger som Galathea: hur mycket kläder har du på dig?! :eek: Jag blir svettig av att sitta still på min datorstol iklädd endast en stor t-tröja.. :p

Förresten, idag har Wahidah fått springa lös för första gången sen hon blev dålig för 2 veckor sedan!
Gissa vem som var glad? :D
dsc_5614-copy1_98320297.jpg

dsc_5618-copy1_98320335.jpg

Nu ska vi bara se till att träna upp den tappade konditionen och träna lydnad lite seriöst, sedan ska vi nog få till både LC- och lydnadstävling! :laugh:

ohh hon ser överlycklig ut! Det går liksom inte att ta miste på den minen:D

Ser fram emot att följa eran väg till lydnadstävlingen!! Riktigt häftigt.

Jag tror att jag ger upp nu. TVÅ dagar hann vi njuta av att vara igång igen.

Nu ser TRE av tassarna ut såhär:
dsc_5705-copy1_98367180.jpg

Vi var iväg på en promenad med en afghan och en italienare idag. Det var underbart trevligt och precis innan vi skulle skiljas åt passade vi på att låta Wahidah, italienaren och afghanen leka i rastgården. Plötsligt skrek afghanen till. Vi kollade igenom den och upptäckte en uppskrapad trampdyna... Wahidah gick lite märkligt, men vi tänkte inte mer på det - förrän vi kom ut ur rastgården. Då såg vi en trasig trampdyna, kollade igenom alla tassar och insåg att tre av tassarna är skadade. Skitkul...

Kanske är det något i rastgården som inte bör vara där (glas eller så tänker jag främst på) eller så har vi bara galen otur. Oavsett känns det jävligt surt nu. Jag orkar inte med att hela tiden ha dåliga hundar.

Härliga bilder!!! Sista bilden är helskön tycker jag, med wahas 'hårsvall' fladdrande i vinden:D

Nu gör jag en bilduppdatering, som las upp på fejan igår.

DSC_0137.jpg
[/IMG]
En lycklig Idéfix

DSC_0093.jpg
[/IMG]

DSC_0926.jpg

Herr ubåt ute på tur...

DSC_0044-1.jpg
[/IMG]

DSC_0853.jpg
[/IMG]

DSC_0951.jpg
[/IMG]

Jag skulle kunna tillbringa hela dagarna vid vattnet med hundarna:love:

Utställning stod på schemat idag och det gick jättebra!

Donnie fick en slät etta, vilket jag är JÄTTENÖJD över! (Fick ju en 2:a i kvalité sist!) Han fick även bra kritik:
"1-årig hane av utmärkt typ. Mycket elegant. Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Utmärkt hals. Skulle önska lite mer utfyllnad i fram. Vacker överlinje. Välvinklat bakställ. Rör sig med bra outline, men skulle önska längre steglängd. Sund fram- och bakifrån."

Hampus blev BIR & BIS-valp!!:D Kritik:
"Very promising puppy, excellent head and expressions. Very nice topline & underline. Correct angulations, nice movements for the age. Small testicles for age".

Det där sista var ju lite småkul..:angel:

Bilder kommer strax! :banana:

Tack! :) Det var han och hans två systrar bland salukivalpar, och i BIS-finalen var det Hampus och en whippetvalp.

Han ställer sig inte ens i närheten så bra när vi försöker, så uppfödarn får ställa honom. Dessutom skulle det ta 100 år innan jag fått alla 4 ben på marken:angel: Sen har jag inte nerver för det egentligen, det är ju nog att bara ställa Donnie:o Men någon gång så kanske! ;)

*KL*

Idag har jag och Glimpen varit och gjort BPH (SKKs nya beteendebeskrivning) i Märsta, och jäklar vad duktig hon var! Nu har hon ju iofs gått MH för ett år sen så vissa av momenten kände hon nog igen, men ändå. Hon reagerade inte negativt på nånting, hon tyckte bara det var skoj! Det var mest 'oj där flög det upp en overall, jaha, *nosar lite* vad ska vi hitta på nu då matte?'

Fick tyvärr inte med mig protokollet hem (eftersom det fortfarande är under utvecklingsstadie och räknas som en studie) men testledaren visade och förklarade varför hon kryssat som hon gjort. Hon tyckte att Glim var en jättetrevlig och väldigt trygg hund som inte blir nämvärt skrämd av nåt av testmomenten och snabbt är framme och kollar av det 'läskiga' (hon fick 8 av 10 på 'trygghetsskalan' :)). Kanske måste omvärdera min lilla skräphund? :angel: Jag trodde hon skulle göra bra ifrån sig (hon gjorde ju ett fint MH) men att hon skulle vara så jäkla cool trodde jag faktiskt inte!

Jättekul också att se att hon vuxit en del sen MHt förra året och är tryggare både i sig själv och med mig. Och kanske lite lydigare ;)

Skitkul att det gick bra! Jag hade så gärna velat titta.. Hoppas att jag får möjlighet att titta på ett MH eller "mini MH" någon gång när vinthund är med. Det känns som om Wahidah börjar bli lite för gammal för att vara med nu.

Förresten, har ni koll på att det är SM-vecka på Västerås hundkapplöpningsbana den här veckan? Jag sitter just nu och försöker komma på hur f*n jag ska lyckas ta mig dit :p På onsdag springer nämligen salukis och då ska en av mina favoritsalukis (som dessutom är kusin till min Zala) vara med. Sedan är det finaler på lördagen.. JAG.VILL.DIT!

*KL*

Kul med massa nya bilder! Bilder är så roligt att se. :)

Jag bjuder på några till, för er som inte har mig på facebook för ni har redan sett dom. ;)

Så här ser farbror Cerberus ut nu för tiden:
DSC06909.jpg

Och så här ser Fröken Stök aka Zoria ut:
DSC06922.jpg

Det var väl inte länge sen hon såg ut så här?
zoriaE.JPG

Zorias syster Kali är ju fortfarande på besök med:
DSC069571.jpg

Jag kallar dom B1 och B2, Bill och Bull:
DSC06978.jpg

Dom hittar på bus hela tiden, och sitter typ ihop.
DSC06981.jpg

Deras senaste lek är att när man är så trött så man inte orkar leka längre, då går man nära varandra.. Och försöker dra i den andres tunga. Så håller dom på så hela vägen hem typ. Säger man åt dom så kommer dom ihåg det i typ 30 sek, sen börjar dom igen. Jag blir smått galen men det är himla kul att dom har så skoj ihop!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 679
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka