TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Underbara bilder & filmer :love:

Vet en dam som har några Awazaker ( hmm skriver man så???) Som brukar va på jobbet, ska bli skoj att se dem nu när jag kommer tillbaka från min mammaledighet igen.... :)

Helt klart tycker jag det låter som en SUPER idé att vi ska ses när du kommer ner till Malmö igen :D Puma behöver vintispolare :laugh:

Åh, Dakar som är så söt. Men fy dig för att inte få Bani ;)

Ja, jag vet - så vacker! Kameran är på axeln nästa gång vi åker dit. Hon är tydligen där varje dag :D

Ursprungligen postat av FrittePower
vilka härliga bilder på olika vinthundar! azawaker finns det för få av i tråden.
Och kul för khaki hitta en liten fjant i sin egen storlek att ha dragkamp med Valpbus är bara så

Håller helt med om avsaknandet av azawakher. R_C kom igen nu :D ;)

Khaki och valpen lekte tills de var fullständigt slut båda två. Då räckte det med att ligga och bitas. Sööta :love:

Memma vi har whippetträffar varje söndag i malmö, vi kanske kan lägga dem närmare höör någon gång! Kom med förslag på fält så jag kan vidarebefordra idén för whippetgänget därnere. Din azawakhvän får också gärna följa med :D

Ja, jag vet - så vacker! Kameran är på axeln nästa gång vi åker dit. Hon är tydligen där varje dag :D

IH! lova att fotografera :D (Även om jag visserligen ser massor av bilder på henne på facebook)

Håller helt med om avsaknandet av azawakher. R_C kom igen nu :D ;)

Khaki och valpen lekte tills de var fullständigt slut båda två. Då räckte det med att ligga och bitas. Sööta :love:

Du veet att jag inte kan ha 3 hundar, och jag vetefan om jag skulle passa med en azawakh egentligen.

Det låter som att Khaki och den andra lilla var som Wahidah och hennes bror var när de var små.. Först rusade de runt som kompletta dårar... Full fart hela tiden. Sedan när de var helt slut så låg de och försökte brottas, trots att de inte orkade egentligen :p

*KL*

Har jag berättat att jag har Zorias kullsyster Kali här? Hon kom för en vecka sedan och är på lite semester hos mig. Cerberus bror Neo åkte hem i lördags, men lilla fröken Kali är kvar. Hon är sååå rar och fin. Hon älskar att pussas och vill gärna ligga nära oss. På natten sover hon mitt emellan mig och emil, eller tvärs över oss. Hon bor med två gamla affar i vanliga fall, och på landet så allt här i stan är jättenytt för henne. Första dagarna hade hon inte ens tid att kissa för det fanns så mycket att titta på. Jag fick stå en halvtimme första kvällen och bara vänta, på samma fläck. :cool:

Iallafall, vääärldens raraste är hon, och hon och Zoria har sååå roligt ihop. Jag kallar dom B1 och B2, från barnprogrammet bananer i pyjamas. :D Dom sover i en hög på soffan, dom gör livet surt för Cerberus, dom hittar pinnar och bär på promenaden - tillsammans, och dom tokspringer och busar i rastgården. :p

Nu när det är så varmt så gör vi inte så mycket men på kvällarna har vi varit på affeträffar med totalt 8 afghaner som sprungit runt, och igår kväll/natt var vi och badade. :p

Kali:
k.jpg

Zoria:
j.jpg

Zoria sitter fult:
a.jpg

Zoria och Kali:
s.jpg

Fler bilder såklart:

Zoria:

36929_462751764185_700454185_6185909_7301102_n.jpg

Zoria och Kali in action:
r.jpg

Cebbe med sin mjukis:
f.jpg

Världens finaste Cerberus:
34317_462754284185_700454185_6186024_5218839_n.jpg

Kali, Emil och Cerberus sover bort en stund av värme framför fläkten:
DSC06776.jpg

Zoria kör sitt eget race:
DSC06782.jpg

Vaaaarmt:
DSC06798.jpg

men åh jisses vilka söta affar man blir kär:love::love: Cebbe ser så vuxen ut nu, och stolt över sitt mjukdjur. Haha fina smeknamn på dem också, dem är väldigt lika:eek:

Hihi, jaa. Cerberus är rena gamla gubben nu i jämförelse. :D Zoria är dock av med skägget nu så hon ser ut som en stor tjej hon med. :love:

Flickorna är jättelika varandra! När jag ser dom så där i ögonvrån på promenader och så så vet jag knappt vem som är vem. Men när man ser dom ordentligt bredvid varandra så är dom mer olika. Zoria är mer proportioneligt byggt och mer kraftig. Hon har mer päls med vilket gör att hon ser tjock ut i jämförelse. :D Kali upplevs som större fast hon inte är det, för hon har längre ben och längre rygg. Och så har hon fällt ur maaassor, helt tomt under magen, på ryggen och kilar ner på rumpan och låren. Skiiiitsöt är hon! Helt underbart att ha två i samma ålder, dom har verkligen utbyte av varandra. Jag funderar på att byta ut henne mot ett mjukisdjur och hoppas att inte ägaren märker nån skillnad. ;)

hehe ja sällan hundar är helt identiska men jag förstår det måste vara halvt förvirrande på långt håll när dem springer runt varandra:D
Åh nu vill jag ha hit ett av idis kullsyskon. Jag ska kidnappa nån:D

Dem är verkligen förtjusande afghaner:love:

Men föressten, på bilden när Cebbe ligger ner. Jag är SÄKER på att jag sett sånna tofflor säljas i affären :rofl:

Jahaa! Jag undrade lite vart han fått dom ifrån men om dom finns att köpa så förklarar det ju saken. :D:rofl:

Cerberus är så otroligt vacker. Vilken utstrålning han har!!! :love:

...bra idé med byteshandel med mjukisdjur :idea: :angel:

Vilka härliga bilder! Cebbe är ju bara såå vacker:love:
Vad stor Zoria (och syster förstås!) har blivit! Hur många månader är hon nu?:)

Visst är hon :D

Och ÅH vad Donnie växer förresten! Det är ju helt galet!

Idag ville även Zala vara lite söt på bild och hälsade på Wahidah när W låg och lekte med ett gosedjur:
dsc_5567-copy1_98153198.jpg

Wow, hon säger ju verkligen något till W!!! Typ : "Ska du bita söder denhär oxå?" W svarar: "Nejdå, bara leka lite" :rofl:

Haha! Det känns absolut som om Zala kan ha sagt något sådant, speciellt med tanke på att Zala först nosade på gosedjuret, sedan på Waha och därefter gick till mig :p

jag fullkommligt :love: vinthundar, de är ju fantastiska i sitt språk:love:

Det är tragiskt att inte ha damen hemma, men det är så skönt att hon är där de förstår henne, de meddelar att hon finner sig i situationen, men är lite ledsen:( men just att de KAN se det, gör mig lugn.

Både Donnie och Hampus har växt !! Vad fina halsband dem har! Me like:laugh:

R_C - Dina damer är störtsköna, dem är välkomna bo hos mig närsom:D

maria-m :( Måste vara hur jobbigt som helst inte ha sin hund hos sig. Men en tröst att hon har det bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 679
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka