TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Cc-tillägg: 53 cm whippet och 2 cm för mycket. Mer att älska :D

Mankhöjdslista:
Izorbs hund: 87cm
Idefix: 77cm
Doris 69 cm
Star: 67 cm
Zala: 64cm
Aicha: 62 cm
Wahidah: 62cm
Cc: 53cm
Miiko: 49cm

Än så länge är min dam helt klart minst...inte riktigt den varghund jag ville ha från början:p

Sådana här kommer jag få gosa med inom en snar framtid :love:

Mankhöjdslista:
Doris 69 cm
Abbe: 55-56 cm (inmätt 53 cm)
Lingon, 5 mån: 45 cm

Nu när ni disskuterar maknhöjd på era vintisar blir jag nyfiken på vad dem väger oxå??

Samt vad ni fodrar med och varför ni valt just det fodret?

Älskar att höra folks tankar och åsikter i foderval :)

Wahidah är som sagt var 62cm hög. Hon är just nu i toppkondition med en hel del muskler och väger 20kg. Hon äter Magnusson Meat & Bisquit Adult och får ca 4½dl per dag (+ några frolicbitar om dagen när vi tränar).

Zala är 64cm hög och väger ungefär 21-22kg. Hon är i bra kondition, men jag skulle vilja ha lite mer muskler på henne. Hon äter Magnusson Meat & Bisquit Active och får ca 3½-4dl per dag.

Jag ger dem Magnusson för att jag vill ha så lite "skit" som möjligt i fodret (iaf till Zala, Waha får adultfodret med "mer skit" i för att jag ska kunna ge större mängd mat). Jag har inte möjlighet att ge något annat än torrfoder och jag vill ha svenskproducerat. Nu har jag jättetur, för Magnussonfodret tillverkas precis i närheten av mig och mina damer fungerar jättebra på fodret :)

De har tidigare ätit Purina Pro Plan (på kenneln), jag gav dem Pedigree ett tag och ett tag fick de Royal Canin för att jag vann en påse sådant på utställning. Purina och Pedigree märkte jag ingen skillnad mellan. De sket massor (säkert för att de fick äta väldigt mycket också), hade ok päls och var fina i övrigt. Bytte från det för att ge billigare foder som de kunde äta mindre av och skita mindre av. RC kunde jag inte ge. Bajset blev jättelöst, de sket massor osv även om jag bara gav liten mängd av det. Inte kul alls.

Senast ändrad:

Mankhöjdslista:
Cerberus: 74 cm
Doris 69 cm
Zoria: 62 cm (6 månader gammal)

Jag har ju tragglat en del med Cerberus vikt och foder men tycks ha hittat rätt nu äntligen. :D

Cerberus är som sagt 74 cm ungefär, och väger nu 34 kg! :banana: Han har fortfarande knappt ett uns fett men har musklat på sig nästan 4 kg sedan jag började med Nordic special plus. Så himla nöjd är jag. Han äter Nordic och så tillsätter jag extra ister. Just nu vägrar han äta istret men det går i perioder. Båda mina får mycket märgben med. Han får gärna gå upp lite till i vikt men nu slipper jag åtminstone skämmas. ;)

Zoria är nu 6 månader och ca 62 cm hög. Hon väger 21 kg, är lite lagom valprultig och fin i hullet, långt ifrån så smal som Cebbe. Hon äter samma foder som Cerberus och är fin på det.

Zoria har bara ätit Eukanuba valpfoder innan medan Cerberus har hunnit prova på en del foder. Bland annat Eukanuba, Acana, Orijen och RC energy 4800 eller vad det heter, samt Fodax färskfoder som han helt vägrade äta. Han fungerar helt klart bäst på Nordic, och båda är fina i mage och päls. Och jag är som sagt sååå nöjd med att han äntligen, äntligen lagt på sig! :D

Miiko väger ca 12,8kg och hon äter Magnusson Junior. Jag funderar iof på att byta till Standard eller färskfoder, men jag får se...
Tidigare åt hon RC valp, då var hon allt som oftast lös i magen. Nu är hon mycket bättre men skiter ganska mycket.
Hon åt Z/D i en period och då sket hon jätte lite och det var bra konsistens på det, men det fodret är absurt dyrt! M är som sagt svenskproducerat och ligger i en bra prisklass(309:-/10kg).

Cerberus: 74 cm
Doris 69 cm
Zoria: 62 cm (6 månader gammal)
Abbe: 55-56 cm (inmätt 53 cm)
Lingon, 5 mån: 45 cm

(Tog mig friheten att uppdatera listan)

Hur hög Donnie är nu vet jag inte:o Ska ta reda på det så fort jag hittar något att mäta med. Men han väger ca 14 kg iaf!
Han äter nu Royal Canin Medium Adult 25, har precis bytt från RC's valpfoder som han började äta dåligt av + att han fes och bajsade väldigt mycket av det. Tycker han funkar mycket bättre på vuxenfodret. Han är 8 månader kanske kan tilläggas:)

Färska bilder!
Skönt med sooool:love:

Och så lite bilder på oss tillsammans för ovanlighetens skull!:D

Center of attention, som vanligt..:love:

Ingen aning om vad Idéfix väger, men det är över 30kg iaf:D Han borde väga nära på40kg men det vet jag att han inte gör än tyvärr. Jag får skämmas lite ute;)

Han är uppfödd på färskfoder(vom och inälvsmat) + RC och det fortsatte jag med även när han kom hem till mig. Jag körde länge på Klass färskfoder men sen började han vägra det. Har testat lite olika torrfoder men nu har jag ANF performence hemma som 'fri tillgång' men han är inte jätteförtjust. Han får även fri tillgång av doggy professional för det får den andra hunden och det fodret gillar han. Sen får han Nordic men pga jag inte har någon egen frys (mellanlandning) blir det lite si och så med färskfodret men jag tycker färskfoder är det absolut bästa.

Utöver fodret får han mycket kött av alla de slag, fläskben, späck, ister, kyckling, fläskläg och ja allt i köttdisken som har ett schyst pris eller kort datum!

och fri tillgång på morötter:D

Helan (minsta hanen 80 cm i manken och väger 40 kg
red%20helan%20snyggjpg.JPG

Jamjam 82 cm i manken stor och grov 47 kilo
jamme%20st%C3%A5r%20vida%20v%C3%A4ttern.JPG

Gnusan (stor tik 78 i manken)väger 34 kilo

red%20gnus%202.JPG

Bäs den yngsta 87 cm väger nu bara 41 kilo - men han är inte färdig:)

b%C3%A4sen%20bus%20i%20ringen1.JPG

Alla mina hundar äter 1 choice (lamm & ris / kyckling & ris)ingen aning om mängden, har fri tillgång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 673
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka