TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

men då tycker jag ni hoppar på en kurs bums!! en hoppande vintis på tävling är ju en fröjd. En ovanlig sådann. :)

Jag småtränar på lite agiltyhinder på skoj men har inga ambitioner för att ta det vidare (inte heller idéfix) men det är en kul grej att leka sig igenom. Tunnlar och balans och klätterhinder är kanonroligt!

SYNNNDDD vi bor allt för långt i från varandra bara... :crazy:

Flytta till Sthlm då ;)

Nåågon gång ska jag neråt i landet, men jag vet inte när det blir av.. Det kanske dröjer tusen år, kanske mindre, men! När jag väl ger mig av neråt, då vill jag träffa alla bukevintisar som jag kan råka passera :D

Idag är förövrigt sista dagen som Wahidah går på smärtstillande. Sedan är det 5 dagar med penicillin kvar och därefter slipper hon förhoppningsvis mediciner.

Mina damer fick för sig att busa idag. Jag hade inte hjärta nog att avbryta dem eftersom de varit så gaaalet uttråkade senaste dagarna. Så Zala studsade runt i vardagsrummet och morrade, Wahidah låg och tittade på, sprang lite, låg och tittade på osv. :D De höll på så ett bra tag, sedan fick de för sig att ha kapplöpning i hela lägenheten och då först avbröt jag. Nu verkar de i alla fall nöjda. Båda sover(!) och det känns väldigt lugnt här hemma.

Tidigare var vi även hem till en vän och fikade, så de fick vara utomhus på en altan/balkong några timmar och det gillar de båda, även om det inte innebar så mycket springa runt eller gå långpromenad. :)

Vad skönt att medecineringen snart är avklarad, hur verkar W må nu? Haha. Känner igen det där med kapplöpning - Vi har dörren öppen ut till trädgården sommartid. Det medför ofta ett bad i dammen och därefter fnattrus rakt in i huset. Yippi för torka golv tio gånger om dagen:D

FÖRESSTEN så kommer jag och Idéfix flytta till Västernorrland i höst för 1år framåt. Tror det är Kramfors kommun. Hoppas det finns trevligt hundfolk där också:laugh: Jag är så nervös samtidigt som jag älskar flytta till nya platser:bump:

Flytta till Sthlm då ;)

Nåågon gång ska jag neråt i landet, men jag vet inte när det blir av.. Det kanske dröjer tusen år, kanske mindre, men! När jag väl ger mig av neråt, då vill jag träffa alla bukevintisar som jag kan råka passera :D

Haha, nog för att vi ska sälja vårt hus och flytta men det blir inom samma kommun som vi bo i nu...har ju jobba och allt här, samt trivs så bra.....

Men jag vet R_C Du kan väll komma ner till nån utställningen eller dyl?? Så ses vi :banana:
Eller så tar du ditt pick och pack och flyttar ner i stället ;)

Ingen här som är bosatt i Skåne...typ i närheten av Höör, som har vintis?? Vill ju att min lilla Pum-Pum ska ha vintis polare att busa med........

Västernorrland? Ligger inte Kramfors i Värmland? Hade i alla fall för mig det. Så du gillar att flytta? Du som har så fint där du bor nu. Vad ska du iväg och göra, du skrev ca ett år så det är väl en utbildning eller dylikt?

Hoppas att Waha mår bra fortsättningsvis och att det inte är borrelia för det lär ska vara lite lömskt. Inte bra alls samt troligen inte tillräckligt med 10 dagar antibiotika. Mycket bättre om det bara är värmeslag men det ska man ju inte medicinera...Då är det vatten som gäller.

Här är det så varmt så hundarna håller på att svimma, dessutom har Star PMS just nu så hon går på sina egna promenader. "Jag behöver inte alls göra som matte säger, för jag har ingen lust med det". Lite jobbigt är det ihop med värmen, en till tik som också lider av värmen samt en gammal hanhund som bara ska gå med matte. Inte ens husse duger för dem just nu.

Västernorrland? Ligger inte Kramfors i Värmland? Hade i alla fall för mig det. Så du gillar att flytta? Du som har så fint där du bor nu. Vad ska du iväg och göra, du skrev ca ett år så det är väl en utbildning eller dylikt?

:rofl:
Uppenbarligen behöver jag ta en titt på kartan innan jag packar bilen till västernorrland. Ska inte till kramfors kommun:p

Det blir utbildning ett år (hovis), sen blir det antagligen östergötland/närke igen. Beror lite på med jobb.
Själva flytten är inte vidare rolig. Medan att träffa nya människor och uppleva något annat är det. För en tid;)

Lite synd - Jag och Idéfix hade tänkt börja i lydnadsgruppen till i vår. Nu får vi skjuta på det. Men vi får ligga i med träningen själva:D

Men:confused:

Citat:

"skolan ligger vackert belägen längs med Höga Kusten i Kramfors kommun, Västernorrlands län."

Jag ska visst till kramfors kommun:D

Det är ju rätt, Kramfors ligger i Ångermanland, strax norr om Härnösand ( in i viken där). Där ser man så fel man kan ha!
Låter kul med utbildningen, definitivt inget jobb för mig men alla har inte samma läggning. Ett utmärkt liv för Idefix i alla fall.
Lycka till då!
Håller med dig om att det är spännande med nya människor, men jag vet att mina hundar mår så dåligt av att flytta så det tar flera veckor innan man kommer in i vanliga rutiner igen, så flytta gillar jag inte.

Tack:laugh:
Det gäller hålla igång kroppen för yrket. Och hoppas man inte råkar ut för något. Men i övrigt ett härligt yrke, och mycket passande som hundägare:D Han får även följa med i skolan. Idéfix kommer säkert tycka det är trist värre bli ensam då han nu bor ihop med en annan hund (urax) men annars är han på det mesta och finner sig snabbt på nya ställen. När vi besöker vänner/släkt kollar han snabbt upp vart säng respektive soffa står och väljer bästa alternativet att ta en tupplur i :devil:

Men efter utbildningen kanske jag uppfyller drömmen om en hund till...

Lyxiga du som ska flytta till Höga kusten:love:,det är så gudavackert där!
Hela tjocka släkten är från Ångermanland förutom lilla jag som mamma klämde ut i Stockholm...:mad:

kl

Nu när jag har bott här i Sörmland ett tag så känner jag ett enormt behov av lite vinthundskompisar i närheten, men jag har inte sett skymten av dom:(
Någon som vet nån?

Vad gör ni åt alla mygg?
Miiko kan så gott som inte vara ute överhuvudtaget utan att bli fullständigt uppäten, och jag hittar inga myggmedel åt hundar att köpa:confused:
Dessutom har vi bara skog att gå i här...inte som i stan direkt där man kan "välja bort" myggområdena.
Så kom med alla tips ni har, även om dom är ur-ålderliga husmorsknep!!!!

Vad gör ni åt alla mygg?
Miiko kan så gott som inte vara ute överhuvudtaget utan att bli fullständigt uppäten, och jag hittar inga myggmedel åt hundar att köpa:confused:
Dessutom har vi bara skog att gå i här...inte som i stan direkt där man kan "välja bort" myggområdena.
Så kom med alla tips ni har, även om dom är ur-ålderliga husmorsknep!!!!

Köper myggmedel för människor - i sprayform. Fungerar utmärkt. Sprayar ett "tryck" på manken, ett på bakdelen och ett på magen, då håller sig myggen borta. Det är andra året jag kör med det nu och tja, jag har inte märkt av att det skulle vara dåligt för hundarna heller.

Jag har Mygga till mina. Rollar sticket i händerna och stryker det på hundarnas mest utsatta ställen. Inte en mygga har satt sig och vi bor ändå i Norrland. ;)

Hej underbara trådfolk! Så mycket det händer här hela tiden! Kramfors låter norrländskt kallt, men säkert underbart! Hovis låter också så fint att jobba som. Bara hästar, hundar och uteliv dagarna i ända.

Ursprungligen postat av Afghanerna
Västernorrland? Ligger inte Kramfors i Värmland? Hade i alla fall för mig det.

Munkfors eller Hagfors kanske du tänker på? De ligger i värmland.

Ursprungligen postat av: memma
Ingen här som är bosatt i Skåne...typ i närheten av Höör, som har vintis?? Vill ju att min lilla Pum-Pum ska ha vintis polare att busa med........

Lovar att komma och hälsa på när jag kommer ner till Malmö igen! Kommer i alla fall ha bil i någon vecka efter ankomst så då lastar jag hundarna och tar en Höör-tur :D

Har ingen aning om vintisar i sörmland, men det borde ju finnas där också. Kika på uppfödare i området :)

Svarar mig själv, glömde ju uppdatera från oss. I bildform i vanlig ordning. Vi har varit på hundfältet en del och igår var där närmast en vinthundsträff på slutet. Vi träffade 2 azawakher (av totalt 5 i norge) och 2 italienska vinthundar (med mina 2 var där ju 6 stycken och en överlägsen majoritet från grupp 10 :D). Samtliga vintisägare sa sig vara där rätt ofta så jag lär hänga en del där i sommar.

Lilltassen fyller snart 14 veckor och har blivit stooor snabbt, men är sockersöt och sylvass fortfarande och alldeles förtjusande och charmar de flesta. Han kommer fint på inkallning (ffa om det nalkas frolic eller valfritt köttpålägg), kampar med stor lust och plockar pinnar som han bär runt på samt trackar Cc under promenaderna. Men nog tjatat - här kommer några bilder!

Kli, kli, kli..
DSC08241.jpg

Hittat fjäder och överlycklig i en kvart!
DSC08283.jpg

DSC08286.jpg

DSC08297.jpg

Borttryckning av labbevalp, hihi!
DSC08326.jpg

Lek med densamme och övervakad av mycket snäll RR-farbror.
DSC08351.jpg

Fight!
DSC08404.jpg

Jadå, det kommer mera!

Så kom azawakhen Dakar och IG:sarna Nikolaj och den andra missade jag namnet på.
DSC08412.jpg

DSC08423.jpg

Cc är skitförbannad på en flatmix i ca tre sekunder.
DSC08437.jpg

Cc och Khaki trackar en IG
DSC08447.jpg

Mingel.
DSC08455.jpg

Krullsvans Dakar. Tiken fick jag ingen bild på. Glömde kameran när hon kom och bländande mig med sin skönhet ;)
DSC08464.jpg

Flock på tur.
DSC08473.jpg

vilka härliga bilder på olika vinthundar! azawaker finns det för få av i tråden.
Och kul för khaki hitta en liten fjant i sin egen storlek att ha dragkamp med:D Valpbus är bara så :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 112
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI