TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Vackra, vackra Miiko:love: Det kändes faktiskt lite ovanligt att se henne i whippöron:D
Du visar bilder alltför sällan på henne!

Åh vilka härliga bilder! Puma:love:
Håller med Hanna, kul med en whipp som gillar vatten!:banana:

Våra pojkar har också fått bada lite idag. Hampus traskade i utan problem. Donnie behövde en stunds övertalning;)

Usch då! Tur att han är bra igen! Inte kul när djuren är sjuka och speciellt inte när man inte vet varför:(

Vad ger ni era vovvar för foder?

Jag har svårt att få upp Donnie i vikt nämligen. Han rör sig väldigt mycket och är lite kinkig med att äta (spec. nu när det är varmt). Just nu äter han ett högenergi foder från RC (Energy 4800) med 30% fett. Han äter ca 5-6 dl/dag. Större mängd en så skulle jag inte få i honom.

Tips?:(

Jag har svårt att få upp Donnie i vikt nämligen. Han rör sig väldigt mycket och är lite kinkig med att äta (spec. nu när det är varmt). Just nu äter han ett högenergi foder från RC (Energy 4800) med 30% fett. Han äter ca 5-6 dl/dag. Större mängd en så skulle jag inte få i honom.

Ge Magnusson. Det ger jag och tja, Waha äter 4½ dl per dag (av deras adult-foder), Zala äter 3½ dl per dag (av deras work-foder) och båda är nästan för runda och blir snabbt för runda om de inte håller igång rejält. Det är helt galet hur lätt de går upp i vikt... :crazy:

:eek::eek::eek:

Vadå kan det vara LÄTT få dem upp i vikt!!??:p

För Idéfix funkar bara färskfoder. Men eftersom jag har frysproblem just nu går han på ett vanligt foder jag får gratis, och mixar med äggula, olja och kattburkmat för att ens få i honom. Han äter nästan en 1liter per dag(med tur) men vikten hålls bara stabil på det. Men färskfoder är :love: Men han äter minst ett kilo om dagen, gärna 1½kg. I need a stor frys!!

Och han är maskfri:D

Usch då! Tur att han är bra igen! Inte kul när djuren är sjuka och speciellt inte när man inte vet varför:(

nej fy jag blir alldeles nojjig och vill in på största djursjukhus direkt:p I våras när hästen fick knölar på ryggen kasta jag mig på telefonen, jourtid söndag morgon, och blev grattad till årets första myggbett av veterinären. :o:

...ja ja ja:devil:

Men nu har jag sagt åt idéfix på skarpen att inte skrämmas sådär. fyy:D

:eek::eek::eek:

Vadå kan det vara LÄTT få dem upp i vikt!!??:p

Oh ja, det kan det :p (faktum är att de flesta salukis jag känner har hyfsat lätt för att gå upp i vikt. Sedan finns det några som har extremt lätt, som mina damer..) Jag hade mer än gärna gett mer mat till mina per dag, framförallt till Wahidah, eftersom hon alltid är så hungrig. Men det går inte, för då skulle hon se ut som en fet golden retriver. :crazy:

Förresten, tassarna, tja de vill inte läka, men det blir sakta men säkert bättre så någon gång kanske hon är hel igen... :grin: Just nu önskar jag mig inget annat än hela hundar.

Jag har provat det mesta på Miiko känns det som...hon tröttnar på fodret efter ett tag, och då är det bara att byta:mad:

Just nu får hon ANF Preformens. Det är ett högenergi foder och enligt tabell behöver hon bara 3dl av det, men hon får typ 5dl och är allt annat än tjock!
Nu börjar hon dock tröttna på det, så då tänkte jag prova Standard vilt.
Hon åt mest Magnusson Junior när hon var mindre, men hon fick inte i sig tillräckligt med "nånting" och var besatt av att äta bajs. När jag bytte(till Euqanuba) slutade hon med det bums.

I framtiden hoppas vi på att vi kan göra vårat eget foder(sambon har snart jägarexamen). Jag gillar verkligen inte att behöva ge min hund foder som är producerat i typ Brazilien eller Kina där foderdjuren lever minst sagt ett jävligt liv...men tyvärr har jag insett att det inte är jag som bestämmer:cool:

Hoppas du hittar rätt i foder jungeln!

Jag har provat det mesta på Miiko känns det som...hon tröttnar på fodret efter ett tag, och då är det bara att byta:mad:

Har du alltid gjort så att du bytt foder så fort hon inte äter? Vad händer om du "tvingar henne" att äta det, dvs, ser till att inte erbjuda henne något annat att äta så att hon förr eller senare blir så hungrig att hon äter det även om hon tycker att det är lite tråkigt?

nej fy jag blir alldeles nojjig och vill in på största djursjukhus direkt:p I våras när hästen fick knölar på ryggen kasta jag mig på telefonen, jourtid söndag morgon, och blev grattad till årets första myggbett av veterinären. :o:

...ja ja ja:devil:

Men nu har jag sagt åt idéfix på skarpen att inte skrämmas sådär. fyy:D

Väääldigt OT:angel: men lite kul:D

Kommit hem till Sverige efter längre vistelse utomlands, ringde vet. eftersom hästen hade fått LÖSS, vet. hade väldigt svårt att tro mig... Det var knott....:o
Knott finns inte i Italien....

jo, det är det:D har en vana att åka ner för 1-2 år vart tioende år sedan -88:D
Är på väg tillbaka till Sverige nu igen, får se för hur länge:p

Glimma äter Standardt Normal, hon får 4dl/dag och håller sig jättefin på det. Hon åt Eukanubas Working & Endurance (30/20 protein/fett) när jag fick henne och det gick hon inget bra på, var tunn och omusklad. Åt inget bra heller. Jag bytte rätt snabbt till Standardt och hon fick bättre aptit och la på sig muskler fort efter bytet :) Jag tror att foder med mer köttinnehåll ger mer, iaf klarar Glim sig bättre på Standardten som har lägre protein/fetthalt men högre köttinnehåll än Eukanuban.

Har du alltid gjort så att du bytt foder så fort hon inte äter? Vad händer om du "tvingar henne" att äta det, dvs, ser till att inte erbjuda henne något annat att äta så att hon förr eller senare blir så hungrig att hon äter det även om hon tycker att det är lite tråkigt?

Nej absolut inte, jag "tvingar henne" gott att äta upp hela säcken. Det som händer är att hon äter mindre och mindre per dag så efter ett tag blir hon så himla mager...

Nej absolut inte, jag "tvingar henne" gott att äta upp hela säcken. Det som händer är att hon äter mindre och mindre per dag så efter ett tag blir hon så himla mager...

Men fy vad knepigt... Jag hoppas verkligen att du hittar någon lösning på det där, och om jag får höra om något som kan hjälpa så lovar jag att hojta till.

Förresten, vet niiii? Idag är det ju utställning på Lövudden. Tror att det är över 200 salukis med..

I vilket fall som helst så är Zalas son/Wahas bror med där - och han fick cert! Det var dessutom ett cert som gjorde att han nu är svensk och finsk utställningschampion! :bump: :bump:

Jag känner mig jättestolt, för även om det inte är jag som är uppfödare till kullen så har jag trots allt mor och syster hemma här, och jag var ju med under valparnas första 8 veckor osv. IH :D

Inte dagsfärsk bild på honom, eftersom jag inte är på plats på utställningen, men den här bilden tog jag för ett år sedan (vilket var senaste tillfället då jag sett honom).
waqar.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 673
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka