Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel så bor Josefiine med Donnie i Umeå trakterna...eller?
Vad ger ni era vovvar för foder?
Jag har svårt att få upp Donnie i vikt nämligen. Han rör sig väldigt mycket och är lite kinkig med att äta (spec. nu när det är varmt). Just nu äter han ett högenergi foder från RC (Energy 4800) med 30% fett. Han äter ca 5-6 dl/dag. Större mängd en så skulle jag inte få i honom.
Tips?![]()
Usch då! Tur att han är bra igen! Inte kul när djuren är sjuka och speciellt inte när man inte vet varför![]()
Vadå kan det vara LÄTT få dem upp i vikt!!??![]()
Jag har svårt att få upp Donnie i vikt nämligen. Han rör sig väldigt mycket och är lite kinkig med att äta (spec. nu när det är varmt). Just nu äter han ett högenergi foder från RC (Energy 4800) med 30% fett. Han äter ca 5-6 dl/dag. Större mängd en så skulle jag inte få i honom.
Tips?![]()
Jag har provat det mesta på Miiko känns det som...hon tröttnar på fodret efter ett tag, och då är det bara att byta![]()
nej fy jag blir alldeles nojjig och vill in på största djursjukhus direktI våras när hästen fick knölar på ryggen kasta jag mig på telefonen, jourtid söndag morgon, och blev grattad till årets första myggbett av veterinären.
:
...ja ja ja
Men nu har jag sagt åt idéfix på skarpen att inte skrämmas sådär. fyy![]()
Tips?![]()
Har du alltid gjort så att du bytt foder så fort hon inte äter? Vad händer om du "tvingar henne" att äta det, dvs, ser till att inte erbjuda henne något annat att äta så att hon förr eller senare blir så hungrig att hon äter det även om hon tycker att det är lite tråkigt?
Nej absolut inte, jag "tvingar henne" gott att äta upp hela säcken. Det som händer är att hon äter mindre och mindre per dag så efter ett tag blir hon så himla mager...