TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

R_C, vill bara säga att fiskolja ( läs laxolja med omega-3 ) är jättebra för leder också på lite äldre hundar. Så oljan lär hjälpa henne och får hon både olja och glucosamin så är det troligaste att hon kommer må toppen snart.

Oh, det lät ju riktigt lovande :bump:

KL

Hej! Jag kommer med största sannolikhet kunna ansluta mig till den lyckliga skaran av vinthundsägare inom kort. Har just nu en salukitik på prov här hemma och hon är heeelt fantastisk, vi (sambon och jag) har haft henne i lite mer än en månad nu och vi är sålda!

Åh, så det blir så! Kul! :D

+Hannapirat, Afghanerna och Galathea - Stort tack! Uppfödaren är övertygad om att jag kommer få mycket roligt med honom i vänstervarv framöver och det är ju lite roligare när man får springa fler gånger än en på en dag :D

Afghanerna

GRATTIS till framgångarna. Men jag blev inte förvånad egentligen, har ju sagt ända sedan första bilden på Khaki att han är speciell. Jättesnygg vovve som du kan skicka hit vilken dag du vill.

Ja han är speciell mitt lilla gulle, men nåt bortskickande blir det inte ;) :love: :D

Ursprungligen postat av InteAlls
KL

Hej! Jag kommer med största sannolikhet kunna ansluta mig till den lyckliga skaran av vinthundsägare inom kort. Har just nu en salukitik på prov här hemma och hon är heeelt fantastisk, vi (sambon och jag) har haft henne i lite mer än en månad nu och vi är sålda!

Åh så kul och fin voffs! Klart ni ska behålla :D

Wow, grattis till framgångarna! Han är verkligen skitläcker, så jävla cool färg! :bow:

Gah jag är så less!

Glim flög på en galgo idag. En supersnäll, försiktig kastrerad galgohane, som råkade vara så fräck att han luktade henne i örat. Och det är inte första gången det händer, hon har varit lite skum mot andra hundar hela våren, flugit på flera utan anledning. Ingen förvarning ger hon heller, bara stelnar till och sen pang på. Vafan gör man åt sånt?? :confused:

Måndagsexemplar skulle man kunna kalla henne, både sjuk OCH sur mot andra hundar. Var det inte whippar som skulle vara såå friska och funka ihop med aaaalla andra hundar och aldrig i liiivet starta ett bråk? :grin:

(startat en längre tråd om det, om nån ids läsa 'the whole story')

Senast ändrad:

Gah jag är så less!

Glim flög på en galgo idag. En supersnäll, försiktig kastrerad galgohane, som råkade vara så fräck att han luktade henne i örat. Och det är inte första gången det händer, hon har varit lite skum mot andra hundar hela våren, flugit på flera utan anledning. Ingen förvarning ger hon heller, bara stelnar till och sen pang på. Vafan gör man åt sånt?? :confused:

Måndagsexemplar skulle man kunna kalla henne, både sjuk OCH sur mot andra hundar. Var det inte whippar som skulle vara såå friska och funka ihop med aaaalla andra hundar och aldrig i liiivet starta ett bråk? :grin:

(startat en längre tråd om det, om nån ids läsa 'the whole story')

Nä vad tråkigt:(
Men det är ju inte helt ovanligt att hundar som är sjuka eller har ont på något sätt gör precis så som du säger. Det som är jobbigt för ägaren(har varit en) är att man till slut inte kan lita 100 på sin hund och med det blir osäker. Till slut så isolerar man sig från andra hundar/ägare eftersom man är rädd för vad som kan hända.
Mitt tips är nog att du håller dig till hundar som hon redan känner och som du vet att det brukar gå bra med. Sen handlar det nog också om hennes dagsform(?).
Fast ärligt så har jag träffat en annan tik som också är skarp, utan att vara sjuk, och Miiko kan också visa sådana tendenser ibland...

Det är bara att skriva av sig här så ger vi lite pepp tillbaka!:bump:

Ta hand om dig och Glimma!

Ja jag har funderat på det där, om det kan ha nåt samband med hjärtfelet. Men jag tycker att om det är så så borde hon vara mer påverkad av det när hon är ute och anstränger sig men då är det sällan några problem med andra hundar, det är mest inomhus och i lugna situationer det smäller. Såklart kan det ju ha med det att göra i vilket fall, men lite märkligt är det.
Jag hoppas lite att det har med åldern att göra, att hon vuxit och blivit mognare och kommit på att hon faktiskt KAN säga till andra hundar och nu testar hur långt hon kan ta det.

Tills vidare får jag nog göra som du säger, inse och acceptera att jag har en hund som man inte kan lita på i alla lägen, försöka umgås mest med 'säkra' hundar och jobba på problemet. Blä. :crazy:

Tack för pepp, tur att buke finns! :bow:

Vet ni - WAHIDAH ÄR FRISK OCH HEL IGEN!
Inga bakslag med borrelian, inga trasiga tassar!

dsc_7802-copy_102221674.jpg

Absolut ingenting, förutom en lycklig saluki!

dsc_7809-copy1_102221738.jpg

dsc_7812-copy_102221801.jpg

dsc_7813-copy_102221843.jpg

Visst ÄR det! :bump:

Nu ligger fröken W här på sängen och ser gaalet nöjd ut. Hon är verkligen fantastisk när hon är nöjd. Världens sötaste lilla skrutthund.

Jag funderar förövrigt på att anmäla till lite utställningar igen. Det blir inget med LC i år. Jag har inte vågat anmäla när Waha varit skadad och så är jag inte säker på att hon hinner bli i tillräckligt bra kondition osv.
Såå tankarna började vandra iväg till utställning istället. Lydnad skulle vi säkert kunna tävla till vintern, men då är det ju för kallt :p Så vi kör det till våren istället.

Det är en SvVK-utställning i Sthlm i oktober för någon tysk domare som jag inte vet något om. Det var tysk domare där förra året också och då åkte Waha ut med en 2a och Zala var oplacerad och för "tråkig", typ. Så jag tvekar, men samtidigt vill jag ut och göra NÅGOT med hundarna. Någon tävling. Så funderar jag på om jag bara ska anmäla Waha, men det är ju onödigt att inte ta med Zala om jag nu kan det...

Jag har bestämt mig för att ställa Waha på stora Sthlm i december, bara för att hon behöver ha blivit ställd på någon internationell utställning om hon ska kunna få cacil på LC sedan. Nu är det ju verkligen inte säkert att hon är duktig nog för att få det, meen det hade ju varit dumt om hon missade ett cacil enbart pga att hon inte ställts ut. Så stora Sthlm blir det. Meen då är frågan igen - bara Waha, eller både Waha och Zala?

Zala fyller 10 år dagen innan utställningen, så det hade varit lite kul.. Dessutom kommer en uppfödarbekant från Österrike dit för att titta, och han gillar båda mina damer, så det hade ju varit kul att ha med båda.. Men samtidigt är det så galet mycket hundar där, Zala har svårt för okända hundar och gillar inte inomhusutställningar så värst mycket. Frågan är om hon gillar mer att ligga hemma en hel dag..?

Och sedan.. JAG gillar ju inte utställningar alls egentligen. Det känns så meningslöst. Samtidigt är jag ständigt uttråkad och vill göra något med hundarna, men har inte möjlighet nu till något mer än utställning. Hur ska jag gööööra? :p (jag har lång tid på mig att bestämma mig. jag tror inte ens att man kan anmäla än :p)

Senast ändrad:

Man kan anmäla till Stora Stockholm redan nu faktiskt. Har själv suttit och funderat på att anmäla Hatjoknas. Kom igen nu. ;)

(Vad gör jag i vinthundstråden? Måste gått fel någonstans...)

Man kan anmäla till Stora Stockholm redan nu faktiskt. Har själv suttit och funderat på att anmäla Hatjoknas. Kom igen nu. ;)

(Vad gör jag i vinthundstråden? Måste gått fel någonstans...)

Jag förstår bara inte hur jag ska lyckas anmäla :o Jag är inte medlem i SKK, så då ska man anmäla via någon blankett, men hur sjutton hittar man den då? Och ja, anmäl Hatjo! Då ska du ju också dit på lördagen och kan agera hundhållare åt Waha om jag släpar med mig Zala :angel:

(Och det är klaaart att du tittar i vinthundstråden! ALLA vill titta i vinthundstråden! Det är ju trots allt här som man hittar bukes finaste hundar :angel:)

Absolut! Jag har visserligen ingen som helst koll på hur din konstiga.. mü.. hur man nu stavar det :o ska ställas :D Meen att stå med fyra tassar i marken och springa lite är ju inte så komplicerat!

Jag är medlem i både vinthundsklubben och salukiringen, så medlemskap som räcker har jag!

Mydog låter dyyyrt och jobbigt :o
Då ska man ju lyckas ta sig dit, fixa boende (det är väl iof inte svårt..), betala medlemsavgift till SKK (det känns som en onödig sak att göra..), fixa hundvakt åt Zala, för någon måtta på Zalaplågeriet får det vara... Jag håller mig nog till SvVKs utställningar och då till de som är utomhus och nära Sthlm :D

Förresten, har du msn eller så? Jag har ju bara ditt mobnr tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 657
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 088
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka