swe

Trådstartare
Förra året red alla med remontgrimmor, mikmarbett, equilines blå och vita schabrak med e:et på ena sidan och hästarna på andra. Året innan var det flippanbett och jag har ett starkt minne av hur ute jag var under senare delen av 90 talet, då jag inte hade pullargrimma... Babypelham ser ju ut att komma i år, men ni som har bättre koll än mig, vad kommer att vara hett 2006?

Sv: trender

Givetvis! Att jag inte tänkte på det! Blir nog ingen väldigt utbredd trend dock, eftersom priset gör den till en omöjlighet för många. Men snart kommer väl iof kopiorna...

piggis_83 skrev:
flughjälmen antar jag.....?? :smirk:

Blä dom är så fula! haha..Provade en sån och jag såg verkligen ut som en TÖNT i den :p

Inget jag någonsin kommer att visa mig i. JW är det som gäller för min del (och GPA med guldglitter "remsa", sådan som Tina Lund har) ;)

Har också noterat att det verkar vara canadian goose som gäller som stalljacka i år.... rikemanssport...

Den här modellen på ridjacka har ju nästan blivit vanligare än lumberjackan...kanske ny fluga?

kingslanddam.JPG

För att inte tala om alla dessa set med grejer, grimma-flyveil-grimskaft-täcke-lindor-schabrak-i-ett blir nog mer utbrett...:smirk:

Det kommer troligen bli fler "diamanter" och annat på tränsen. Färggladare på hoppbanan och i dressyren kommer alla börja ha tredelat egg-bett

Ny variant av pelham som många elitryttare börjat använda, Har inte testat det själv, bara hört om det, så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Kan nån snälla förklara för mig vad ett flippanbett är, helst genom en bild... och nej, det säger mig inget att det är ett bett som Malin Baryard har haft på Butterfly Flip, har inte kollat den hästen varken i eller vid munnen.

finns i tvådelat o rakt oxå. jättetrevligt bett o rida på tkr jag :)

ang. flugor ska väl fler o fler skita ner dressyrbanorna med fula, färgglada schabrak... :angel:

Breccia_ skrev:
ang. flugor ska väl fler o fler skita ner dressyrbanorna med fula, färgglada schabrak... :angel:
Jag trodde först att FLUGORNA skulle skita ner dressyrbanorna med schabrak...förstod inte alls hur en fluga skulle kunna flyga och bära ett schabrak samtidigt :confused: :D

Har ingen bild på det, vet bara att det är en mildare form av åelham, men kortare skänklar, varav mindre hävstångseffekt. bettet har små kopparkulor som hästen kan "leka med" i munnen, men har ej testat det själv, bara hört andra som trivs på det bettet.

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 387
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs... 73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
62 664
Senast: bollen__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka