Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så bra spelat av mig, får tacka @bollen__ att jag överlevde ett tag extra :D

Jo, jag tycker att du spelade bra. Det är skitsvårt att vara ulv när det inte finns några goda roller kvar för en - då är det fint med några överlevande bybor som man kan gömma sig bland.

Just att du var så iskall mot alla misstankar är skickligt spelat
 
och när jag väl fattat att artline var spionen var det ju plättlätt att fatta att bollen__ var ensamvargen , för jag tyckte ju mig se först att hon var spionen.
det fanns ju 2 som kunde tänkas veta att jag var god efter 1-2 dygn - spionen eller ensamvargen som fått rad om att ängeln skyddar Q
Men jag kunde ju inte direkt skriva det
"Bollen__ är ensamvarg för hon vet vem ängeln är..."
Jag var rädd några gånger att någon skulle tro att bollen var spion. vid ett par tillfällen så skrev jag något som sedan bollen bekräftade. Precis som hon ville visa att det jag trodde visste hon.
 
Jamen tror du jag hade nån panik eller. Jag siade ju Mirtai. Varför jag gjorde det vet jag inte. Så tänkte jag att det är kört så jag röstar väl på henne då..
Sen när jag hann hem i tid hade jag ju hunnit fundera. Tänkte att jag måste chansa och köra så det ryker :D Sorry @FiaM men du var liksom den enda jag kunde ha som "offer"..
Tycker det var mest synd om mig :angel: Trodde helt klart du var ulv som ville ha ut Fia så du kunde äta som du ville på natten.

Men kul att du vågade chansa och helt otroligt att du fick med dig paddan och Habina :bow:
 
Alltså jag hade inte en tanke på att Q skulle vara vargen, jag ändrade bara min röst för att den på Q var så fruktansvärt dålig :p

Det var bra att cirkus tog upp att det var så. Då kunde jag låtsas vara helt säker på att jag trodde det var så för att kunna godförklara FiaM, snurrfian och Q :angel: :D

Det var inte helt lätt att teoria om varför de var goda. Att Cirkus var byfånen listade jag ut direkt även om jag var nojig.
 
Jo, jag tycker att du spelade bra. Det är skitsvårt att vara ulv när det inte finns några goda roller kvar för en - då är det fint med några överlevande bybor som man kan gömma sig bland.

Just att du var så iskall mot alla misstankar är skickligt spelat

Tack :love:

Kändes som det inte var någon ide att försvara sig :D

Och som du säger, det är skitsvårt när man inte kan gömma sig!
 
och när jag väl fattat att artline var spionen var det ju plättlätt att fatta att bollen__ var ensamvargen , för jag tyckte ju mig se först att hon var spionen.
det fanns ju 2 som kunde tänkas veta att jag var god efter 1-2 dygn - spionen eller ensamvargen som fått rad om att ängeln skyddar Q
Men jag kunde ju inte direkt skriva det
"Bollen__ är ensamvarg för hon vet vem ängeln är..."

Och jag antar att det var därför jag hade hardtimes att övertala dig att Artline var god - du trodde hon var ensamvargen....
 
Har följt den här leken med spänning, har aldrig varit med om liknande och är sjukt imponerad av hur ni kommer fram till allt! Riktigt spännande på slutet! :D

Ungefär 20% av gångerna har man rätt - resten är rena galenskapsgissningar ;) . Jag tycker jag hade hygglig koll på de tre uppenbart goda (Snurrfian som jag siade, Art som såg det och FiaM som Artline godförklarade) i denna lek - resten var .... svårt. När sen Q åkte trillade flera poletter ner...

Var med och lek nångång!
 
Ungefär 20% av gångerna har man rätt - resten är rena galenskapsgissningar ;) . Jag tycker jag hade hygglig koll på de tre uppenbart goda (Snurrfian som jag siade, Art som såg det och FiaM som Artline godförklarade) i denna lek - resten var .... svårt. När sen Q åkte trillade flera poletter ner...

Var med och lek nångång!

Jättegärna verkar hur kul som helst! Måste läsa in mig på fler lekar först känner jag :D
 
Och jag var så säker på att Q var ond. :rofl: När hon skrek utvalt hon vill lyncha ensamvargen och valde ut Artline som sitt offer. Jag trodde art var god och om q fått som hon velat och en god åkt i den lynchen och det dubbla käket sedan lyckats hade onda haft leken i en liten ask.
 
Och jag var så säker på att Q var ond. :rofl: När hon skrek utvalt hon vill lyncha ensamvargen och valde ut Artline som sitt offer. Jag trodde art var god och om q fått som hon velat och en god åkt i den lynchen och det dubbla käket sedan lyckats hade onda haft leken i en liten ask.
Tja vad var det jag sa?:idea:
Ibland har man rätt och ibland har man fel:laugh:
Men det var uppenbart att både bollen och Artline hade info tidigt i leken och det troligaste var ju att det var ensamvargen och spionen som visste något då. Jag behövde bara nåt dygn till på mig att sortera ut vem som var vem av dem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 263
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 767
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp