Sv: trender

CeciliaW skrev:
Jag trodde först att FLUGORNA skulle skita ner dressyrbanorna med schabrak...förstod inte alls hur en fluga skulle kunna flyga och bära ett schabrak samtidigt :confused: :D

:rofl: haha det var ju för tur att flugorna slapp schabraken iaf!

Vad det är bra för? Samma sak som alla andra bett :P

Det är ett stångbett, det har en mild mundel, och hela bettet verkar allmänt trevligt. Man skulle väl kunna kalla det för ett mycket milt jaktkandar, eller i alla fall jämnställa det med ett..

swe skrev:
Givetvis! Att jag inte tänkte på det! Blir nog ingen väldigt utbredd trend dock, eftersom priset gör den till en omöjlighet för många. Men snart kommer väl iof kopiorna...

Jag provade en sån Gpa ''flugis'' i en hästaffär och den kostade ''bara'' 4000 där. Så extremt dyra är de ju inte.

det finns ju helt klart mildare bett att stoppa i sin hästs mun, kanske var det hon syftade på...vet inte heller om kopparkulorna är fasta eller om de snurrar runt, borde ju kanske ha viss betydelse(om man kan räkna det som brytpunkte) men vad jag har hört så trivs hästarna på det bettet,då hävstången inte e så skarp.

och skarpheten på alla bett styrs ju av hur ryttarens hand är!

Malin B rider väl på ett sånt (inte på Flippan dock).
Fast där är kulorna silverfärgade.

Lucy skrev:
Ja! Den som ser ut som en Alien på baksiden!

b500696961109e16041.jpg

är det här den?

yes, fast den ser nog fulare ut i verkligheten tycker jag! :D
typ alla elitryttare verkar ha såna hjälmar nu :cool: va de i falsterbo i somras som dom första, typ maria gretzer, hade dom? nu verkar ALLA ha....

Men aldrig att jag köper en sån (säger jag nu.....) :angel:

Vad jag ska mobba dig när du sen köper en :devil: ;)
Om det inte vore för det där på sidorna skulle jag lätt köpa en. Men ''extra-ögon'' är inte så snyggt :p

Åh en sån där jacka och väst har jag.

Kul att höra vad det är för trender.
Tycker att Dyon mjuka shortchapsen verkar lite ute nu.
Det är mer den hårdare modellen som gäller.
Men mest inne verkar det vara att ha ett par riktiga ridstövlar.;)

Har inte sett så många med remont o pullarnosgrimma.

Hoppschabrak verkar på väg ut. Nu är det allround som gäller.

vad är nätet på den där hjämen gjort av? är det metall eller nåt annat mkt hållbart material? annars känns det rätt onödigt att ha en hjälm med hål i så man kan få en sten eller pinne in i hjärnan... bättre att lämna hjälmen hemma isf om man tycker att det blir så fruktansvärt varmt med en vanlig hjälm...

Trender 2006:

den där martingalen med "flärp" eller haklapp typ, som håller ihop ringarna. som helt plötsligt varenda ryttare på Norrköping Horse Show hade i somras. Blir nog lika vanlig på ponny som magplattan var ett tag.

Luvan kommer fortsätta vara poppis, även där varenda ponny som hoppar en LD/LC ;)

det är ju synd att folk packar på sina hästar det som är inne, och inte det som verkligen behövs...det låter läbbigt med trender gällande bett...huu!!!!:eek:

Det är, tycker jag, lika läbbigt som det låter, tyvärr:(

mm.. 13-åringen ser att de äldre "modemedvetna" ryttarna använder s.k. flippanbett eller liknande och skaffar ett likadant till sin ponny. inte bra det där...:cry:

Jag tror de flesta som hakar på iaf. bett-trenderna inte gör det pga. att det ser coolt ut, utan de ser väl att ryttarna på TV har såna bett på sina heta hästar, tänker att det verkar bra och provar det själva med bra resultat. Inte alla, men de flesta.

ja malin tycker om att rida sina hästar på detta Babypelham(ej flippan). Tror hon har det på Royal Son, Tamina mfl..I ridsport för några nr sedan berättade hon om detta bettet tror jag

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 387
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs... 73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
62 664
Senast: bollen__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka