Tretorn Falsterbo GTX?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare materia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 7 374
M

materia

Jag har funderat rätt länge på att köpa ett par tretorn gtx.;)Men nu undrar jag lite om dom.Är dom verkligen så supersköna som alla säger och håller dessa bättre än advance?Och är det stor skillnad på stillheten av skänkeln och är det lätt att glida på stigbyglarna?

Sen är dom värda sitt pris?De är ju som sagt rätt dyra men har tänkt titta på gbhs om dom har dom billigare.:crazy:

Sv: Tretorn Falsterbo GTX?!

jag prövade dem o tyckte inte de var direkt wow.
Vafrör skulle skänkel bli mer stilla, det handlar ju inte om vilken stövel man har...

Jag köpte Globus Bojas istället, supersköna!

De är mycket skönare än Advanced och otroligt mycket förbättrade så de ska hålla mycket bättre än föregående modell.

De är i läder så då kostar de självklart mer. Värda sitt pris är de nog skulle jag påstå.
Sulan är även uppbyggd nu till skillnad från Advanced och det finns en Goretex strumpa i stöveln så man kan gå i en 15 cm djup vattenpöl utan att bli blöt.

jag prövade dem o tyckte inte de var direkt wow.
Vafrör skulle skänkel bli mer stilla, det handlar ju inte om vilken stövel man har...

Jag köpte Globus Bojas istället, supersköna!

Globus stöveln satt sjukt dåligt och fult på mig så den blir det hur el hur inte.

De är mycket skönare än Advanced och otroligt mycket förbättrade så de ska hålla mycket bättre än föregående modell.

De är i läder så då kostar de självklart mer. Värda sitt pris är de nog skulle jag påstå.
Sulan är även uppbyggd nu till skillnad från Advanced och det finns en Goretex strumpa i stöveln så man kan gå i en 15 cm djup vattenpöl utan att bli blöt.

Det är det jag tycker är sjukt bra med den.Dock vet jag inte om det är bättre att köpa "nya" advance?

har båda.

Nu sitter dom som en smäck och glider inte alls lika mycket som första 5 gångerna:D

Däremot så har falsterbo mycket högre sula men sitter tightare och snyggare mot benet.

Får höjs/sänka ett hål beroende på vilka jag har:D

Ok men du tycker falsterbo stöveln är bäst då?:)

dom är bra, båda har för och nackdelar men skulle jag bara få köpa ett par hade det blivit falsterbo.

Jag såg att Falsterbomodellen kommit med högre skaft nu men hur var den första modellen i jämförelse med Advanced?

Jag har advance höga och falsterbo normala. Skulle höga funnits när jag köpte falsterbo hade jag köpt det. Dom har sjunkit lite men inte så det ser fult ut. Kanske beror på att jag gillar lite högre stövlar.

Jag gillar också höga. Skiljer det mycket om man jämför höga Adanced med Falsterbos normala?

Nja inte så mycket. Har även ridit i normala advance och dom är lite lägre (och äldre) än falsterbo men det är inte mycket! Även om dom är lite långa rekomenderar jag INTE att man har nått i hälen som gör att man hamnar lite längre upp tills stöveln har sjunkit om den är lite lång.

är inte helt säker men upplever att falsterbo är smalare i foten, och har högre sula. Tycker även falsterbo är hårdare om man säger så. Advance formade sig bättre. Jag som går inåt med fötterna (uggs håller 3 dagar) har haft falstetbo snart ett halvår och dom har inte ändrats så mycket. Dom hade bra passform från början

Provade ett par idag. satt som handen i handsken för mig :P vet ingenting om kvalitén men sköna var dom i alla fall. Om dom inte skulle vara så dyra så skulle jag lätt köpt dom :laugh:

Liknande trådar

Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Energi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 543
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Jag äger ett par tretorn falsterbo "dam" men det är lite tröttsamt att dom är guldfärgade då jag har haft dom ett tag. Så jag har...
Svar
0
· Visningar
2 042
Senast: missbusig
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 779
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår