Triangelmärkning

Sv: Triangelmärkning

Läs vad som står om triangelmärkning i dina försäkringsvillkor, det finns ju reglerat även där...
 
Sv: Triangelmärkning

svårt, eftersom jag inte har alla de papprena... :o
 
Sv: Triangelmärkning

Intressant tråd...

Jag är lite i kval ang detta med triangelmärkt häst, och ni kanske kan ge mig några kloka åsikter?

Jag har en ponny, 9 år gammal som är triangelmärkt. Hans enda problem är att han ser lite dåligt, i övrigt är han mer ridbar än de flesta andra. Han tycker det är obehagligt med målade bommar, därför hoppar vi inte "vanliga hiner" men naturhinder går jättebra.
Han dömdes ut och triangelmärktes av föregående ägare, då han inte passade som lektionshäst på ridskolan som ägde honom.

Tankana har nu cirkulerat kring detta med tävlande. jag är för gammal för att tävla med ponny i dressyr, så egentligen är det inget att bråka så mkt om. Dock så ska det vara en träningstävling i dressyr i slutet av september, med några lätta klasser.
tror ni chansen finns att man skulle kunna få starta honom utom tävlan, bara med den ambitionen att få ett omdöme?
Min intension är att vidareutbilda honom i dressyr, han har ett otroligt steg och är villig att lära och tycker att allt nytt är roligt.

låt mig få höra era åsikter! Som sat så är det än så länge bara en stilla fundering, men ur utbildningssynpunkt ser jag det som ett guldläge... :-)

Är du över 18 och vill tävla ponny måste du tävla antingen i avdelning B (utom tävlan) eller klassa upp din ponny till storhäst. T-märkta får tävla i klubb och träningstävlingar.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 603
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 617
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 745
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp