Trickträning med 5årigt islänning?

J

JosefinEriksson

Hejsan, Jag undrar bara om ni har några tipps på trick och hur man utför dom? Jag har börjat leka lite smått med min häst, Men vet inte riktigt om han är för gammal för att fortsätta och lära han? Jag har tränat in ''snurra'' på han, och jag har gått igenom lite grunder, typ som att han ska följa efter mig när jag ber om det, Han har percis blivit ''färdig lärd'' med att ett spö inte är faligt, så nu kan jag stå och vifta och slå med spöet precis brevid han utan att han bryr sig, lös longering o.v.s , Men jag skulle gärna vela lära han ligga, men vet dock inte hur jag ska göra..

Tacksam för svar, =)
 
Sv: Trickträning med 5årigt islänning?

För gammal?!

Nej men gode min gud, för gammal menar du väl ändå inte!
Man kan visst lära gamla hundar sitta ;)

Min island/fjord var 7 år när han reds in, och han lär sig nya saker än idag när han är 15. Inlärning har ingen åldersgräns!
 
Sv: Trickträning med 5årigt islänning?

hej det är aldrig för sent. kolla in moas sida: mos410.pixbox.se:banana:
 

Liknande trådar

Träning Undrar hur ni använder er av spö både ridning, körning, markarbete osv Själv använder jag spö bara när det behövs. Longering...
2
Svar
38
· Visningar
4 004
Senast: Willyroo
·
S
Träning Hej! Jag hoppas kunna få lite tips i hur jag bäst sätter mig i respekt hos en häst som jag lånat i sommar. Hästen i fråga är ett åtta...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: susanna.davidsson
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 312
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp