Tripphult v42?

PIRU

Trådstartare
Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som vill.
Priset blir 100:- för träning och boende.
Maten får Jadzia sköta om men antar runt 200:- som sist.

Nu ska ni tänka på i stugorna får inga hundar vara några få undantag sätter jag ex små valpar dock unghundar vistas i bil.

Tränings upplägget blir så att Fredag morgon för dom som kan komma då tar jag en grupp o åker på spår med.
Men dom som kan vara med redan på Fredag morgon kan ju skriva det i tråden o sen vilket underlag dom vill spåra på. Så är det enkelt för mig o leta upp lämplig spårmarker innan.
För dom som kommer senare blir ju runt stugan o då o får hålla i maten. Men Allt som har med maten får som sagt Jadzia hålla i.

Lydnaden på fredag- Söndag måste flyta på lite smidigare denna gång o det kommer bli strruktur på än sist dels fler folk o det mörknar fortare.

Piru
Krasux
Johan
Heddavovven
Mrsscabtree
Gabbi
Jadzia
Liten82
Cillamuffins
Kakis
Linafina
Dentaku
Ambra
Yeah
Lady_A
Zizzy
Squarpants
pricilla

Sv: Tripphult v42?

Vad kul att det blir av i alla fall!

Jag kommer på fredagmorgon (hur tidigt är "morgon"?) och är gärna med o spårar. Underlag vet jag inte riktigt, ska fundera lite på det.

Vad kul att det blir av i alla fall!

Jag kommer på fredagmorgon (hur tidigt är "morgon"?) och är gärna med o spårar. Underlag vet jag inte riktigt, ska fundera lite på det.

tänkte mig typ 0800 att man samlades då

Blir det inte för många kan dom bo hemma hos mig.

Okej, får köra 07.30 då ...:p

Menar du bo över från kvällen innan då eller?

Senast ändrad:

Jag är ganska säker på att jag kan komma på Fredagen men är tveksam om jag kan komma så tidigt som klockan 8, hör efter med chefen men eftersom att allas semester är slut nu kan jag nog ta ledigt.

Jag är aboslut på. Priscilla studerar och ska kolla närmare på sin tenta-kalender.

Men jag har några problem.
1. Jag/vi kommer med tåg. Kommer Cecilia med kör eventuellt hennes mamma ifrån Hallsberg, men kommer jag själv så blir det värre.. Är det någon som ska åka ifrån Hallberg som vill stuva in oss i bilen om jag åker ensam? Mot bensinpengar då, självklart.
2. Jag har ingen bur till min hund. Finns det någon möjlighet att lösa detta?
Jag kan iofs förvara min hund i tältet när han inte ska vara med, så det är inga stora problem så sett. Eller kommer alla få plats att sova i stugan?

Du får sova självklart i nån av stugorna men inte hunden för Motorp stugorna används också av barn o fritid bland annat o de har barn som är allergiska o.s.v.

Men sov plats i nån bil för hunden är väl inga problem o lösa.

Vi kör samma upplägg för maten som förra gången. 200 kr per person som sätts in på konto senast 1/10. De som inte har kontonumret redan kan skicka PM och glöm inte att nämna eventuella allergier eller om man är vegetarian. Alla får göra kökstjänst en gång under helgen.

Själv sover jag fortfarande klockan åtta på morgonen så jag kommer först framåt fredag lunch.

Jag gillar tanken på mer strukturerad träning och tipsar alla om att tänka ut i förväg vad de vill göra och träna på. Kanske vore det smart att ha schemat för träningen klart innan helgen startar, typ när vi ska göra vad och vilken sorts ordning och form träningen ska ha. Senast körde ju en del själva och andra tog hjälp och det fungerade, men vi kan också göra så att alla i gruppen koncentrerar sig på det ekipage som kör och så kan man diskutera det ekipaget innan nästa tar vid. Jag är öppen för alla förslag. För min del vore det hemskt kul om jag fick tillfälle till tävlingsmässig träning med kommendering och allt.

Planen är att jag ska ha lyckats inhandla en dubbelbur till dess och då är ena facket tomt så din hund kan få vara där (med reservation att det eventuellt kan vara upptaget av en annan hund eller att jag inte hittat någon bur)

Jag dubbelkollar på jobbet hur det ser ut, men jag är lite tveksam. Jag har redan tagit ledigt vecka 1 och 4 den månaden.....:crazy:

Jag har hela mitt baksäte som man kan inreda för någon hund om det behövs! :laugh:

Vad härligt! En tygbur ligger på min inköpslista, om pengarna räcker till :angel:
Och en sådan är ju rätt lätt att stuva in i ett baksäte i så fall.

Senast körde ju en del själva och andra tog hjälp och det fungerade, men vi kan också göra så att alla i gruppen koncentrerar sig på det ekipage som kör och så kan man diskutera det ekipaget innan nästa tar vid. Jag är öppen för alla förslag. För min del vore det hemskt kul om jag fick tillfälle till tävlingsmässig träning med kommendering och allt.

Jag tror nog ändå på att man kör lite mer det stuket som sist, eftersom vi alla håller på med så olika grenar och träningsformer och vi är ju ganska många också (om nu folk är på fortfarande). Men en idé kan ju vara en tydligare uppdelning av planerna så kan man köra mindre grupper efter inriktning och ambition där man hjälps åt de som vill.

Vad härligt! En tygbur ligger på min inköpslista, om pengarna räcker till :angel:
Och en sådan är ju rätt lätt att stuva in i ett baksäte i så fall.

Absolut! Men annars går det att lösa ändå med lite ommöblering av hundar och sådär!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 641
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 513
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom... 19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 396
Senast: PIRU
·
Övr. Hund Efter en del påtryckning både från deltagare o mig själv ville de allra flesta köra träningslägret en gång till i år så Okt tycker jag... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 744
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka