Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tråkigt. Samtidigt finns det inget som lockar och som jag skulle vilja göra. Jag har slutat vilja saker med mitt liv. Det är väl så här jag inbillar mig att livet i en lägenhet skulle se ut för mig. Antingen så sitter jag och gör inget eller så vankar jag rastlöst fram och tillbaka.

Jag kan inte ens ta mig för de saker jag borde göra. Det finns ju sådana saker. De är inte väldigt nödvändiga att göra och därför skiter jag i dem. Jag skriver inte ens upp saker i min BuJo varje dag längre. Idag stod det "diska". I onsdags stod det "ta in ved" och "måla galgar". Torsdag och fredag var tomma dagar.

Idag har jag inte gjort många knop. Jag har matat fåglarna, gått ut med komposten och tömt brevlådan. Sen har jag diskat. Och så körde jag en maskin tvätt. Men i övrigt? Inget. Jag vet inte ens vad som skulle behövas för att göra livet roligare. Rida lektion kanske? Men det har jag inte råd med just nu i alla fall.
 

Har svårt att se varför en lägenhet skulle göra det sämre . Du har noll motivation och känner massa press av huset pga allt som ”måste göras” som du ändå inte gör. Plus ekonomin osv..


Det är trista månader allmänt nu där de flesta känner stor motivationsbrist . Oavsett hur de bor./allmänt i övrigt osv ..
 
Senast ändrad:
Har svårt att se varför en lägenhet skulle göra det sämre . Du har noll motivation och känner massa press av huset pga allt som ”måste göras” som du ändå inte gör. Plus ekonomin osv.
En lägenhet saknar möjligheter när lusten att göra saker återvänder. Där skulle jag bara sitta som en fånge. Jag skulle inte ha några möjligheter att göra vad jag vill. Det är så många bostäder jag haft där jag inte haft någon trygghet och jag har hatat hur det har sett ut, utan möjligheter att ändra något. Jag har avskytt att bo i hyrd bostad. I den sista jag hyrde hade jag inte toalett och dusch. I andra bostäder har det varit andra brister.

Nu är jag bara fånge i min depression.

Ett hus ser jag ändå som mer fördelaktigt ur ekonomisk synvinkel eftersom jag kommer att äga mitt boende helt och hållet när jag blir pensionär. För övrigt bor jag billigare här redan nu, med amorteringen inräknad, än vad jag hade gjort i motsvarande hyrd bostad.
 
Senast ändrad:
Så jobbigt att inte hitta gnistan att ta sig för något. Jag tycker att det är så synd att du inte kommer igång med listerna till den där fina infällda hyllan i köket, för den kommer att bli så himla snygg när du blir klar. Har ni någon lokal Facebook-grupp där du kan kolla om någon har en fintandad gersåg att låna ut?

Bra att du kom igång med galgarna, blev du nöjd med resultatet?
 
Så jobbigt att inte hitta gnistan att ta sig för något. Jag tycker att det är så synd att du inte kommer igång med listerna till den där fina infällda hyllan i köket, för den kommer att bli så himla snygg när du blir klar. Har ni någon lokal Facebook-grupp där du kan kolla om någon har en fintandad gersåg att låna ut?

Bra att du kom igång med galgarna, blev du nöjd med resultatet?
Infälld hylla? Nån sån har inte jag. Däremot fattas det foder/lister runt dörrarna i köket.

Galgarna blev målade, men de är inte klara. Det ska på decoupage på dem också. Färgen jag målade med är rätt sträv så jag vill inte behålla dem som de är.

Det finns lokala facebookgrupper och så har jag grannar. Jag har tidigare bett om hjälp på Facebook när jag behövde tvätta ett madrassöverdrag, men fick inga svar alls. Ingen ville låna ut sin tvättmaskin. Så Jag tror inte jag får låna en såg heller. Men jag kommer ändå inte till skott med att göra saker så det spelar kanske inte så stor roll.
 
Jag har tidigare bett om hjälp på Facebook när jag behövde tvätta ett madrassöverdrag, men fick inga svar alls. Ingen ville låna ut sin tvättmaskin. Så Jag tror inte jag får låna en såg heller. Men jag kommer ändå inte till skott med att göra saker så det spelar kanske inte så stor roll.
Fast hur vet du att ingen VILLE låna ut en tvättmaskin :confused:?? Det fanns kanske ingen som hade en stor nog?

Finns det inte någon byggvaruaffär där du kan hyra en såg? Eller ta med listerna och få dem sågade?
 
Infälld hylla? Nån sån har inte jag. Däremot fattas det foder/lister runt dörrarna i köket.

Galgarna blev målade, men de är inte klara. Det ska på decoupage på dem också. Färgen jag målade med är rätt sträv så jag vill inte behålla dem som de är.

Det finns lokala facebookgrupper och så har jag grannar. Jag har tidigare bett om hjälp på Facebook när jag behövde tvätta ett madrassöverdrag, men fick inga svar alls. Ingen ville låna ut sin tvättmaskin. Så Jag tror inte jag får låna en såg heller. Men jag kommer ändå inte till skott med att göra saker så det spelar kanske inte så stor roll.

Ah, då såg jag fel på en bild du lade upp tidigare, det såg ut som en snygg nisch men det var nog en dörr.

Vad ska du ha för motiv på decoupaget?
 
Fast hur vet du att ingen VILLE låna ut en tvättmaskin :confused:?? Det fanns kanske ingen som hade en stor nog?

Finns det inte någon byggvaruaffär där du kan hyra en såg? Eller ta med listerna och få dem sågade?
Det finns mig veterligen ingen som hyr ut en sådan såg som jag behöver. Jag tror inte heller att det finns någon som kan såga dem åt mig, men det är ändå inte aktuellt. Jag måste såga dem på plats då det vverkligen handlar om millimeterprecision för att få det helt rätt. Det ska vara exakt rätt vinkel och exakt rätt längd på varje bit. Det är sånt som varierar mellan varje bit och det går inte att mäta upp i förväg utan måste ses på plats. När en bit kommit upp så mäter man upp nästa.

Ah, då såg jag fel på en bild du lade upp tidigare, det såg ut som en snygg nisch men det var nog en dörr.

Vad ska du ha för motiv på decoupaget?
Ja, det var ett dörrhål.

Det är dessa jag ska limma på galgarna:
 

Bifogade filer

  • 20191110_110013.jpg
    20191110_110013.jpg
    216,9 KB · Visningar: 26
Det finns mig veterligen ingen som hyr ut en sådan såg som jag behöver. Jag tror inte heller att det finns någon som kan såga dem åt mig, men det är ändå inte aktuellt. Jag måste såga dem på plats då det vverkligen handlar om millimeterprecision för att få det helt rätt. Det ska vara exakt rätt vinkel och exakt rätt längd på varje bit. Det är sånt som varierar mellan varje bit och det går inte att mäta upp i förväg utan måste ses på plats. När en bit kommit upp så mäter man upp nästa.


Ja, det var ett dörrhål.

Det är dessa jag ska limma på galgarna:
Är det en geringssåg(stavning?) du behöver? Borde finnas typ Ramirent eller något liknande som hyr ut?
 
Vet inte. Men den maskinen är nog inte gjord för finsågning. Den riskerar nog att flisa träet oavsett.

Eftersom jag nyss satt upp både taklister, golvlister och dörrfoder som kapats i en såndär stor typ kombo av cirkel/geringssåg med klinga så kan jag upplysa om att den flisar inget trä och speciellt fintandad är den inte. Vi kapar även reglar och diverse råspont av olika dimensioner med exakt samma klinga. Blir fina, rena snitt.
 
Eftersom jag nyss satt upp både taklister, golvlister och dörrfoder som kapats i en såndär stor typ kombo av cirkel/geringssåg med klinga så kan jag upplysa om att den flisar inget trä och speciellt fintandad är den inte. Vi kapar även reglar och diverse råspont av olika dimensioner med exakt samma klinga. Blir fina, rena snitt.
Min har flisat trä vid några tillfällen. Jag har inte råd att misslyckas eftersom jag bara har x antal målade dörrfoder och inget mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 019
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 762
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp