I

Idka

Någon som har tips på olika trix man kan träna med sin häst? Såg en jättebra hemsida förut men kan inte hitta den!

Sen vill jag ha tips på olika övningar man kan göra med sin häst för att vänja den med skrämmande saker. Har tränat med presseningar, att gå över och ha på ryggen mm, det har gått jättebra. Men jag har så dålig fantasi på vad mer man kan träna!
 
Zacha är påhittig! :bump:

Hon hade satt fast massa vimplar på en pinne. Typ snitslar om du förstår, fast mycket längre. Så satt hon på ryggen på sin häst och red under den där och fiftade fram och tillbaka med den osv...!
 
Paraply som fälls ut. Flygande plastpåsar. Traktorer och lastbilar som brummar och åker. Gå igenom smala passager. Springande hundar/katter/människor.
 

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 443
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp