Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Is

Trådstartare
Inspirations tråd för lite trix att träna inne, ni vet sådant man kan experimentera med när man inte har något bättre för sig :angel:.

Vad kan era hundar för trix och hur har ni lärt in dem?

Alltså jag menar sådana här saker som att tex snurra runt eller rulla kan väl visserligen vara nog så svårt men det går ju ändå ganska lätt att lära genom att bara ha en godis i handen och och "lura" hunden att göra rätt men mer då?

Kan din hund skämmas eller halta på kommando? Hur lärde ni in det?

Eftersom vår unghund är så lätt i tassarna har det varit änkelt att lära in saker som high five, high ten, vinka osv genom att bara vänta ut honom med godis i handen för då kommer tassarna av sig själv men nu vill vi hitta på något svårare :D
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Jag har inte haft så mkt motivation senaste dagarna men valpen har varit rastlös så det har blivit inlärning av freestyletrick :) Valp som sagt så inget jättekomplicerat men ändå. Dessutom en utmaning för MIG att köra enbart på shejping utan att locka.

Backa
Tass
Snurra (åt båda hållen)
Slalom mellan benen
Tasstarget
Nostarget
Hålla i föremål
Stadga i sitt och ligg
Hoppstå
Tandvisning

Att skilja mellan de olika kommandona

Vuxna hunden har tidigare fått lära sig alla tassar i en låda, klossträning, vacker tass med alla tassar (en i taget) m.m.
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Min gamla hund kunde skälla och morra på ett diskret handkommando. Så man kunde "prata" med honom och låta morret betyda nej och skallet betyda ja.
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Mina kan väl mest bara mindre grejer.

Slalom mellan benen
Sitta fint
Sitta fint och vinka med båda framtassarna
Snurra runt
Morra när jag frågar "är du farlig"
Buga
Göra jämfotahopp vid kommandot "boing-boing":D inte helt klart då hon ska lära sig att inte backa när hon gör det
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

MIn hund kan typ det vanliga
high five
tass
dubbel tass
sitt fint
skall
skall igen när jag frågar "vad säger hunden"
Rulla runt
snurra runt
hämta saker jag ber om
spotta - alltså om han ska ge mig något så säger jag spotta ist för loss ^^^
om han får något så frågar jag "vad säger man?" då morrskäller han lite ungefär som tack
Han kan bära godis på näsan
ha ex en grillkorv i munnen utan att äta upp den
han kan ordet hopp och hoppar då över allt och ingenting om jag säger hopp
tror inte han kan något mer.

Min förra hund kunde spela död och det var egentligen bara en lyckogrej hon gjorde när hon var valp, på skämt så sa jag pang och riktade min fingerpistol mot henne och då snurra hon ett varv och la sig ner 8 veckor gammal, paff som jag blev så överröste jag henne med beröm och det satt kvar så vi vidare utvecklade detta bara och finslipade sen var det aldrig några problem och om jag sa tack tack så hämtade hon sin matskål eller andra diverse saker hon hittade :). När jag lär in tricks så försöker jag använda saker som hunden gör självmant och sätter ett kommando på det bara :)
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Båda mina hundar kan sjunga :D. Loke sjunger när han hör munspel (Bob Dylan är bäst) och Sarek sjunger till en enda låt; Walk the line med The tallest man on earth. Det lärde de sig alldeles själva :)

Loke kan en massa tricks, som att snurra till höger och vänster, gå slalom mellan, backa och skutta osv. Men det mest unika är väl att han kan gå i "spansk skritt". Inlärt som "vacker tass" växelvis höger och vänster från först sittande, sedan stående och till sist gåendes.
431557_10150731678827150_141583071_n.jpg
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Båda mina hundar kan sjunga :D. Loke sjunger när han hör munspel (Bob Dylan är bäst) och Sarek sjunger till en enda låt; Walk the line med The tallest man on earth. Det lärde de sig alldeles själva :)

Quando sjunger också, till en av alarmsignalerna på mobilen. Då vaknar man fort, för det är inte direkt nån skönsång :p

kl
Quando kan (med varierande kvalitet):
vacker tass
spela död (då "skjuter" vi honom) :D
slalom
hoppa över benet
gå in mellan benen
backa
"dutta" med nosen där man pekar med laserpekare
hämta snusen :angel:
puss på kinden
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Följer tråden i tystnad.

Har haft en tanke på de där att lära in "pang = död" det skulle vara lite ironiskt med en jakthund som spelar död om man säger pang men känner att det kanske slår lite fel om hunden spelar död så fort någon berättar en jakt historia :p

Spansk skritt tror jag Basse skulle fixa snabbt så det kanske vi borde träna in.

Att halta på kommando tänkte jag prova lära från stående vacker tass. Borde bara vara att lära in håll upp tass v.s sätt ned tass.

Har Ni sett filmen som cirkulerar på Facebook hon som tränar sin hund i diverse olika trix och det ser så himla glatt och positivt allt hon gör. Och de är allt från stora trick till bara att lägga tassa i kors.
 
Sv: Trix tråd - vilket "partytrick" kan din hund?

Har Ni sett filmen som cirkulerar på Facebook hon som tränar sin hund i diverse olika trix och det ser så himla glatt och positivt allt hon gör. Och de är allt från stora trick till bara att lägga tassa i kors.

Näe

Länka gärna
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Krumben
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
853
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 664
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp