Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Tibra

Trådstartare
Jag har nog aldrig varit så rädd i mitt liv. Fy vilket helvete!!!! Läs på min blogg, där kan ni även läsa början av de hemska i de tidigare blogginläggen

http://elmo.cybersite.nu/blogg.html

Här är tråden jag började skriva i.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=992047

Är fortfarande rädd och orolig över min Elmo :cry: även om det ser ljust ut så är han ju inte 100 bra än, men det tar väl tid. Suck min älksling vilken hemsk start på livet:(:cry:

6f79c72b-5c35-4613-9ceb-0886f6afba204.jpg
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Om du ska skriva nåt på buke så måste du nog skriva nåt på buke och inte länka till en blogg (vilket bryter mot forumreglerna).

Jag hoppas Elmo blir bra snabbt! :)
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Jaha ja man har ingen koll på alla dessa regler:crazy: Men jag kopierar det hit då!

Jag har nog aldrig blivit så orolig och rädd över någon någonsin som jag blev idag. Elmo min glada lilla filur började helt plötsligt pipa och gnälla- och då var det inte hans vanliga pip på uppmärksamhet eller kissnödig, jag hörde att nått var fel. Han försökte kräkas, fick upp lite mat- mycket for in i munnen igen! Men inget blev bättre han ville få upp mer.Först trodde jag att det var jag som gett han för mycket av den nya maten. Idiot tänkte jag om mig själv!! Nu började jag bli nervös. Martin var ute med honom och jag ringde mamma. Medans jag pratade med henne såg jag genom fönstret hur Martin hade lyft upp Elmo och hur det hängde något stort svart ur munnen på honom. Jag blev helt upp i varv och kutade ut (men försökte se lugn ut för Elmos skull) Martin drog verkligen ut det svarta ur hans mun. En stor svart tygbit fick vi ur honom. 2 dm lång och 1 dm bred, den var iaf riktigt stor för hans mage. Jag kände hur tårarna ville komma fram men nej be strong!

Vi fattade ingenting. Började leta precis överallt där det kunde finnas nått svart tyg som under soffan och sängen, men inget var sönder och det var inte samma material. Vi tittade och letade överallt men hittade inget. Jag har haft koll på Elmo varje sekund sedan han kom hem, jag har inte lämnat honom någonstans alls! Det kan inte ha varit härifrån, det är rent omöjligt!! Sedan är trasan för tjock och slitstark så han har aldrig kunnat dragit sönder den. Eftersom vi nyss flyttat in och har så lite grejor i huset så är jag faktiskt till 100 % säker att det inte kom från oss. Måste tyvärr har varit något han tuggat i sig från kenneln. Det klart det skulle väl kanske komma ut nu, och att skita ut en sådan stor tygbit är inte lätt. Suck jag är helt skakis, trodde aldrig jag kunde bli så rädd, jag känner sådan kärlek och moderskänsla för denna lilla vovve. Nu sover han, älsklingen min, hoppas allt är ute, annars kanske vi måste fara in med honom, men jag tror att det är lugnt. Herregud, jag har aldrig varit såhär orolig för någon förut, han är min lilla fis och det är mitt ansvar att han har det bra, han är beroende av mig och litar på mig, även fast jag vet att tygbiten inte var härifrån så klandrar jag mig själv ändå på något vis. Jag älskar verkligen den här lilla kraken!

16:38 Han började spy igen. Först spydde han upp all mat, sedan gick han till hallen och spydde upp lite till, däri hittade jag en grön liten tygbit. Suck när ska det ta slut??
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Usch vad jag har grinat. Lilla Elmo har spytt och varit dålig hela dagen. Ringt mamma och pratat med svärföräldrarna. Ringde distriktveterinärerna- hon sa att om det är tygbitar i magen syns inte det i röntgen utan då får man operera. Jag är så orolig. Just nu sover han. Vi får hoppas på en bättre dag imorgon. Svärföräldrarna fick en chock då de såg tygbiten han fått i sig. Helt omöjligt- men det var tydligen möjligt. Carina har åkt hem för att titta efter en katlog där en viss veterinär ska stå, ska ringa han o höra lite. Men annars ska vi sova. Han verkar lugn nu, typiskt jag att gå upp i varv. Han ville inte vara med varken Carina eller Janne utan gick hela tiden upp i mitt knä och har sovit där hur länge som helst, han känner sig trygg hos mig- det gör det ju ännu mer sorgligt. Ne usch min älskling ska bli bra, till varje pris! Jag ska göra allt för honom. Håll tummarna för oss nu!!
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Hela dagen (28/7) har varit hemskt jobbig, men helvetet började sedan på natten. Jag var helt förstörd och kunde inte hålla tårarna borta, min lilla Elmo var så dålig så jag trodde han höll på att dö. Ringde Carina, hon kom över med en såndär propp man sköljer ur med i öronen, med den försökte vi få Elmo att dricka, vi tvingade i honom lite vatten med socker i, men hans huvud bara hängde och han orkade inte öppna ögonen.

Den natten var vi uppe med honom till klockan fyra, det är en av de gånger i mitt liv som jag gråtit som mest, jag grinade hela natten och trodde att nu är det slut! Vi bestämde oss för att åka sex på morgonen ner till kliniken. Det gjorde vi, 2 timmars sömn och sedan for vi. Jag grinade hela vägen dit, Elmo var riktigt sjuk och jag trodde faktiskt han skulle dö.

När vi väl var på kliniken (29/7) grinade jag så mycket att Martin fick tala om vad som hänt. Vi röntgade honom genast. De såg inget. De gav honom kontrast (ett medel som ska fara genom tarmarna) På så vis kunde vi se från bild till bild hur det medlet rörde sig genom hela tarmarna för att se om det var stopp någonstans, var det stopp i tarmen var vi tvungen att operera. Han fick ligga med dropp nästan hela dagen i min famn. Han var helt färdig och jag hade världens migrän och tårarna bara rann, min lilla Elmo som jag så länge väntat på och som är så liten och oskyldig låg nu här halv död. Martin kunde heller inte hålla tårarna borta. På en av de första bilderna såg veterinären att han hade ovanligt mycket gas i magen (som tygtet orsakat) det var alldeles för mycket gas för en sådan liten valp, tarmarna var dubbelt så stora än vad de skulle vara.
- Inte undra på att eran valp är så slö. Sa hon.
Han fick någon medicin under dagen som skulle balansera upp tarmfloran. Elmo gnydde och ville bara vara hos mig. Han ville absolut inte vara hos någon annan.
Vi väntade och väntade, hoppas på att det inte skulle vara förstoppning, efter varje bild såg vi hur kontrastet hade passerat allt längre i tarmen.

Från 8 på morgonen till halv fem på eftermiddagen var vi där med Elmo, vi kanske röntga honom 7-8 gånger under hela dagen. Vi hann aldrig se om han hade någon förstoppning, det var en liten liten liten bit kvar i tarmen som kontrastet inte hade hunnit fram till, men dom stängde fem och trodde inte vi skulle hinna se något. Men veterinären trodde att att risken var minimal att han skulle ha förstoppning. Han fick ha kanylen kvar i tassen ifall vi var tvungen att åka dit nästa dag. Jag fick ID mat som skulle vara bra för magen som han ska äta i några dagar nu. En te sked i timmen för att han inte skulle börja spy ut. Så fick han med sig lite medicin. Gud vad han sover, han kan heller inte riktigt ligga stilla, det gör väl så ont i magen. Igår var vi alla tre helt utmattade och låg på soffan, eller ja Elmo låg på mitt huvud och sov (som vanligt!) Jag såg verkligen ut som ett vrak!!



Idag är han piggare och bättre men helt slut! Just nu ligger han i soffan och sover, piper lite då och då. Men jag tror inte vi behöver åka in idag med honom igen, hoppas bara han bajsar, nu var det väldigt länge sedan. Jag är fortfarande orolig men jag ska vara stark för Elmos skull. Han verkar så beroende och fäst vid just mig att jag är vid hans sida hela tiden.

Ja så ligger det till :( Man fick börja med att åka till veterinären och vara där hela dagen när man får hem sin lilla valp, hemskt tråkigt.

Nu får vi hålla tummarna för lilla Elmo, han verkar vara en kämpe stark hund i alla fall.

Linda
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Hehe ja allt det där lär ju ingen orka läsa!:crazy:
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Tur att tråden inte blev förjäves då ;)
Elmo har bajsat!!! Gud vad glad jag var, dock kom det ut nå mer tyg men det är ju bara bra att det far ut. Nu verkar han piggare och gladare, suck.. jag med ;)
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Usch vilken historia. Skönt att höra att han kryat på sig lite och hoppas det fortsätter åt rätt håll :laugh:

(jättesöt bild på honom förresten)
 
Sv: Trodde min lilla Elmo skulle dö :(

Elmo är frisk och piggare än någonasin!!!:love: Dock har han börjat bita på ännu mer saker:cool: hmmm... man får hålla :eek: öppna!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 976
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 856
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 586
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp