Bukefalos 28 år!

Trött innan löp

K

Klara J

Faiza har varit ovanligt trött de senaste dagarna. Ute märker jag inte så mycket, hon busar och är framåt och allert som vanligt, men inomhus sover hon mycket mer. Normalt blir hon ofta busig och rastlös och visar tydligt att hon tycker att det är dags att gå ut efter ca 4-5 timmar, nu går hon bara och lägger sig i ett annat rum.

Hon borde snart löpa, om hon inte redan gjort det en gång som jag inte märkt (hon är en drygt 10 månader gammal saluki). Hon äter knappt något heller, nog för att hon ätit dåligt förut i perioder, men inte så här dåligt.

Har någon här upplevt liknande symptom hos tikar innan löp?


Hon fäller även mycket just nu, det borde ju också kunna vara en orsak...
 
Sv: Trött innan löp

Min ena tik blir jättetrött innan löp och i vanliga fall är det väldigt mycket energi i den lilla damen!
Tror nog att det kan vara löp på gång för din tik.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 058
Senast: tott
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Rugge
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp