Tack, vad du är snäll

Poppy var så svår. Hon dolde smärta så långt in som hon bara kunde. När hon väl visade att något gjorde ont så var det riktigt illa. Flera gånger visste jag inte att hon hade ont förrän vi fick bort det onda och hon blev gladare. Tex när hon började äta långsammare och jag först tog henne till min vanliga veterinär för tandgenomgång och rengöring under narkos. Fick hem henne med ”allt ser fint ut förutom en tandköttsficka vid en kindtand”. Hon åt fortfarande långsamt så några veckor senare såg jag till att få henne röntgad och den där tandköttsfickan var en så stor infektion att hennes käkben hade gått av om jag väntat lite längre och det enda hon visade var att äta långsammare. Det syntes inte förrän allt var läkt hur ont hon faktiskt hade haft när hon blev glad och började leka igen. Hon hade även artros, allergi och rädslor som vi kämpade med i flera år. Med facit i hand så skulle jag tagit bort henne redan när vi hittade artrosen när hon var 4,5, men med facit i hand så hade man ju aldrig behövt göra något fel någonsin…
Jag förstår din förklaring och känner ungefär samma själv.
Jag hade tidigare en förmåga att känna på mig när olika saker skulle hända. Jag vet inte om jag undermedvetet har tryckt undan det eller om det är medicinerna jag äter som hindrar den förmågan, men det är faktiskt skönt att slippa!