Trött som fan men...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satte in en medryttarannons på det lokala hästforumet på FB och fick 3 svar inom loppet av en timme. En tackade jag nej till direkt då det i stort sett var en skogsmulle. Sen var det en outbildad haflinger på 7 år som står ungefär där Senioren stod förut och som ägaren ville få hjälp att sätta igång då den haft föl. Och det tredje svaret var från en som hade en nordistravare. Jag är så svag för dem. Ägaren skickade en bild och jag blev typ kär direkt. Den är inte så utbildad än men det är något som pågår.

Jag hoppas mest på den sistnämnda. Den står närmast av dem två också. Bara en kvart bort. Ägaren och jag ska ses på tisdag.
 

Vad roligt Magiana! Jag har också en soft spot för kallblodstravare. Så jag förstår dig. Superskönt med närheten dit också.
Hoppas det känns rätt och bra när ni ses!
 
Kul, hoppas att det blir något, och att du även kan fortsätta hålla kontakten med den trevliga islandshästfamiljen.
Jag funderar faktiskt just nu om jag ska gå dit och ta en promenad med islänningen. Vet har sagt att han kan sättas igång.

Men jag har så svårt för att ta mig för saker. Fast jag borde gå utanför dörren i alla fall.
 
Håller tummarna att det blir lyckad med nordisen imorgon, annars är även haflingers supertrevliga hästar. Mitt ex hade en (samma historia som "din" - totalt outbildad tidigare avelssto) som jag tävlade i LB dressyr och 60 cm fälttävlan med innan hon såldes. :)
 
Håller tummarna att det blir lyckad med nordisen imorgon, annars är även haflingers supertrevliga hästar. Mitt ex hade en (samma historia som "din" - totalt outbildad tidigare avelssto) som jag tävlade i LB dressyr och 60 cm fälttävlan med innan hon såldes. :)
Tack.

Ja, jag hoppas det blir bra.

Jag har ju fått uppfattningen att haflingers också är trevliga, men jag har aldrig träffat någon förr.

Det var ju ytterligare en fjärde person som hörde av sig på annonsen, men det låg ännu längre bort så utan att veta något om den hästen så sa jag bara att jag hade fått två svar redan, men bad att få återkomma om det inte skulle bli något med dem.

Men sen är ju islänningen trevlig också. Och jag trivs bra med dem som äger honom. Jag gick en sväng med honom idag och träffade då mannen i familjen. Han hade sett min annons och sa att han höll tummarna för att det skulle bli nordisen. Men jag är ändå välkommen dit för att pyssla med islänningen.
 
Jag var och hälsade på nordisen idag, men har inte provridit. Vi träffades på lunchen så det fanns inte tid till det. Men ja, vad säger man? Det är en projekthäst i alla fall. Det är möjligt att den är kul att jobba med, men det kan också vara så att jag tar mig vatten över huvudet med den. Supersnäll var den i alla fall, men med integritet. Hon var inte alls intresserad av att prata med mig. Ägaren sa att det tagit ett halvår innan de hade bondat och blivit vänner på riktigt. Men som sagt så var hon snäll och hanterbar av alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp