True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Måste fråga igen:

Vem är det som är 19?

Om det är Lindgren, så trodde jag hon var 30+ utifrån det som skrevs i inläggen och kommentarerna i höstas i en av lekerna, då hon skulle ut på krogen eller på återträff eller vad det var.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag tror och hoppas att även en kvinna bashats om hon skrev negativt om alla med en viss kroppstyp på det sättet som gjordes i den tråden.

Att kommentarer om utseende tolkas annorlunda beroende på om den kommer från en kvinna eller man är inte heller konstigt, om än beklagligt. Det vore underbart om vi levde i ett samhälle där inte dessa förväntningar fanns på kvinnor och deras utseende, men så länge det gör det, och så ojämnt mellan könen därtill, är det nog så det kommer att vara fortsättningsvis.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Aha, jag tänkte att när typ resten av tråden kastar sig över lården så känner jag att det är onödigt att även jag skriver det här. Ovh även om det vore befogat att skriva så tycker jag att det känns onödigt, speciellt som lården inte uttryckt sig efteråt och jag får känslan av att det inte beror på att hon skiter i vilket. Då känns det mer mobbingaktigt att vara ytterligare en som säger samma sak. Hänger du med på hur jag menar?

Skillnaden här är att jag inte ser drösvis inlägg till dig om att det var otrevligt skrivet av dig. Och ja, jag fann tonfallet uppläxande och därmed otrevligt, det kanske inte var så det var menat.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Om det är Lindgren, så trodde jag hon var 30+ utifrån det som skrevs i inläggen och kommentarerna i höstas i en av lekerna, då hon skulle ut på krogen eller på återträff eller vad det var.

Frågar igen varifrån du fått siffran 30+?

Även om Lindgren ska ut på krogen eller på återträff kan väl hon vara yngre? Varför får du för dig att hon är äldre pga det?

Jag tror och hoppas att även en kvinna bashats om hon skrev negativt om alla med en viss kroppstyp på det sättet som gjordes i den tråden.

Det var inte det jag åsyftade dock, utan att kommentera huruvida en kropp ser bra ut. Kvinnliga seniorer kommenterar bildtrådar på Ungdom och jag kan tycka att även manliga sådana skulle få vistas där och kommentera. Däremot borde man tänka efter hur man uttrycker sig. Det sättet som Pegasus uttryckte sig i tråden angående hur "riktiga kvinnor ska se ut" är inte okej, men att säga sin åsikt på TS kropp som så många andra gjorde? Jo, det tycker jag. Speciellt eftersom TS frågade.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det blir lite som när det handlar om t.ex. mobbning, det där tysta som hjälper till att rättfärdiga.
.

Fast va? Hur kan du jämföra att Mammas inte skriver rätt ut "fy vad dåligt skrivet av dig lården" till att det är som mobbing. Vad tycker du det tillför om alla skriver just det? Och hur otrevligt är det inte då om alla vänder sig mot Lorden och läxar upp henne när hon verkar ha lämnat tråden?

Du har klargjort din ståndpunkt, de flesta andra har också uttryckt sin åsikt i frågan, så varför är det då nödvändigt att alla går in och skriver på det sättet som räknas för dig? Och är det inte mer likt mobbing och lika illa om en hel tråd pekar ut en användare på grund av ett inlägg och diskuterar över huvudet och om denne användaren i dess frånvaro? Det tycker åtminstone jag och det känns inte heller särskilt förenligt med "alla är välkomna på buke"-attityden som du säger dig förespråka.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Fast va? Hur kan du jämföra att Mammas inte skriver rätt ut "fy vad dåligt skrivet av dig lården" till att det är som mobbing. Vad tycker du det tillför om alla skriver just det? Och hur otrevligt är det inte då om alla vänder sig mot Lorden och läxar upp henne när hon verkar ha lämnat tråden?

Jag har inte skrivit att det Mammas gör/inte gör är mobbning. Jag har jämfört det med när mobbning pågår och det finns människor som ser det men som inte säger ifrån. Jag använde det som förklaring till varför jag tycker det är viktigt att framföra min ståndpunkt.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Frågar igen varifrån du fått siffran 30+?

Jag har för mig att den som föreslog flytten skrev det någonstädes i tråden, eller om formuleringen var:betydligt äldre än... eller något liknande. Och i min värld handlar det då inte om något enstaka år över 24 utan min 8 - 10 år.


Även om Lindgren ska ut på krogen eller på återträff kan väl hon vara yngre? Varför får du för dig att hon är äldre pga det?

För all del, men samtidigt har jag även ett minne av att någon kommenterade hur ung hon ser ut på avataren (inte en dag över 2x år), varpå hon svarade något i stil med att det fotot var många år gammalt eller jätte gammalt

Det var inte det jag åsyftade dock, utan att kommentera huruvida en kropp ser bra ut. Kvinnliga seniorer kommenterar bildtrådar på Ungdom och jag kan tycka att även manliga sådana skulle få vistas där och kommentera. Däremot borde man tänka efter hur man uttrycker sig. Det sättet som Pegasus uttryckte sig i tråden angående hur "riktiga kvinnor ska se ut" är inte okej, men att säga sin åsikt på TS kropp som så många andra gjorde? Jo, det tycker jag. Speciellt eftersom TS frågade.

Det är bara det att jag blir så upprörd varje gång jag ser en bild på tjejer som ser ut som liken från koncentrasjonslägren eller läser om någon som svältit sig till döds för att passa in i ett kroppsmode som är extremt, och där även modeindustrin själva nu börjar inse det skadliga med retuschera redan smala tjejer och reducera dem till "tändstickor" med hud.

Mode i all ära, men är det ändå inte på tiden att kvinnorna själva tar tag i och bojkottar de modehusen som orsakar flera tusen tjejers död varje år för att de försöker att nå ett ideal som är skapad i datorn?
 
Senast ändrad:
Sv: True Blood (ulvspel)

Du har klargjort din ståndpunkt, de flesta andra har också uttryckt sin åsikt i frågan, så varför är det då nödvändigt att alla går in och skriver på det sättet som räknas för dig? Och är det inte mer likt mobbing och lika illa om en hel tråd pekar ut en användare på grund av ett inlägg och diskuterar över huvudet och om denne användaren i dess frånvaro? Det tycker åtminstone jag och det känns inte heller särskilt förenligt med "alla är välkomna på buke"-attityden som du säger dig förespråka.

Fast i början var det typ ingen som reagerade på det. Har jag någonstans skrivit att Lården inte är välkommen? För mig är saken färdigdiskuterad men jag ville svara på detta också, för jag förstår inte vad du menar med "som du säger dig förespråka"? Det är rätt naturligt (och bra!) att människor reagerar på sådana uttalanden. Det får man nog också räkna med när man skriver sånt. Men ja, jag är känslig när det handlar om att människor döms pga kön.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag har för mig att den som föreslog flytten skrev det någonstädes i tråden, eller om formuleringen var: betydligt äldre än... eller något liknande. Och i min värld handlar det då inte om något enstaka år över 24 utan min 8 - 10 år.

Jag är för trött för att svara på det andra du skrev just nu.

Den eller de som diskuterade flytten skrev att de flesta var äldre än Ungdom. Rekommenderad ålder på Ungdom är upp till 24 om jag inte minns fel. De flesta spelare jag känner till (rätt många) är mellan 18-30, sedan finns det några som är äldre och kanske yngre. Jag kan säga nästan säkert att medelåldern för lekdeltagare är betydligt lägre än vad du tror den är. Sedan, om du inte är säker på hur gammal någon är kanske du inte bara ska anta att det är en äldre person. Det måste i så fall vara bättre att anta att denna någon är yngre och uttrycka sig utifrån det. Eller fråga om du är osäker?

Mode i all ära, men är det ändå inte på tiden att kvinnorna själva tar tag i och bojkottar de modehusen som orsakar flera tusen tjejers död varje år för att de försöker att nå ett ideal som är skapad i datorn?

Rent kort, vad får dig att tro att kvinnor inte redan försöker ändra idealet? Och varför skulle inte män vara med och ansvara över att det här idealet försvinner?
 
Senast ändrad:
Sv: True Blood (ulvspel)

Pegasus! Om du vill fortsätta leka tycker jag du ska skriva upp dig på nya leken. Gäller givetvis Lården också, om hon skulle läsa tråden.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jo, jag vet att många organisationer och föreningar jobbar med det, men så länge man i huvudsak ägnar sig åt lobbying, istället för konsumentopplysning och bojkott av företagen ifråga, lär inget hända, då det ända företagen förstår är röda siffror i bokslutet.

Själv bidrar jag med att aldrig handla i någon av de större kedjorna som använder modeller och kataloger, men skulle säkert kunna göra mer om jag haft tiden och kunskapen. .
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det var inte det jag åsyftade dock, utan att kommentera huruvida en kropp ser bra ut. Kvinnliga seniorer kommenterar bildtrådar på Ungdom och jag kan tycka att även manliga sådana skulle få vistas där och kommentera. Däremot borde man tänka efter hur man uttrycker sig. Det sättet som Pegasus uttryckte sig i tråden angående hur "riktiga kvinnor ska se ut" är inte okej, men att säga sin åsikt på TS kropp som så många andra gjorde? Jo, det tycker jag. Speciellt eftersom TS frågade.

Jo, jag förstår, ville bara poängtera att rabaldret i just den tråden nog kom av att en stor del tjejers utseende dissades, och det hade nog blivit även om en kvinna skrivit inlägget.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det minns jag inte att du gör? Jag tycker dina teorier brukar vara vassa.

För att ingen misstänkte dig :)
Av samma anledning åt vi Hedinn och Lillelorden (delvis).

Ah, det är DÄRFÖR jag alltid äts i början av lekarna! Jag brukar sällan dra till mig några större misstankar, jag måste börja spela mer misstänkt med andra ord? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 121
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 022
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp