True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag förstår hur du menar, men jag håller faktiskt inte med. Om jag generellt på buke uttalar en massa rasistiska åsikter så får jag helt enkelt passa mig för att lägga kommentarer som kan tolkas främlingsfientligt, även i lektrådar. Nu tror jag inte att Pega menar något illa (ens i tråden på U), men uttrycker man de åsikterna får man faktiskt tänka sig lite för efteråt, givetvis kommer folk att tolka ens inlägg med de extrema åsikterna i förgrunden.

Kanske inte rakt av översättbart eftersom vi inte lever i en värld där män är underordnade kvinnor på samma vis som i vårt samhälle, men av den anledningen försöker jag att inte skämta nedsättande om män, eftersom jag är uttalad feminist vill jag inte att folk ska gå tro att jag menar allvar och är en vars åsikter faller in under stereotypen "män är djur", typ.

Sedan tycker jag givetvis inte att Pegasus ska lämna buke, men kanske tänka på vad han skriver. För det är ju så att om en uttalar extrema åsikter så kommer det att prägla bilden av allt annat en säger (skriver) efteråt. Och jag tror som sagt inte att Pega menade något som helst illa eller trodde att någon skulle ta illa upp av det han skrev.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jo, och särskild illa är det när det blir avgörande lynch också.

Fast jag ser jag att jag skrev fel bokstav nu, det skall vara:mistankar mot Sig, inte mot Mig, inte konstigt att Myrten blev förbryllad:D

Bokstaven gör stor skillnad! Det blev genast mer logiskt.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Men det är ju en viss skillnad på att skriva typ "jag tycker den där kommentaren var obehaglig" jämfört med att skriva att en person inte har något här att göra för att den har fel ålder och kön. Det är det jag reagerar på.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Fast jag kan inte i min livligaste fantasi fatta hur spök-kommentaren i den här kontexten kan uppfattas som över gränsen. Ok, hade den lagts i vissa andra kontexter (d v s trådar) så hade den kanske varit skum. Men här - där vi hela tiden skämtar om att spöka? Nej, det går inte in i mitt huvud.

Jag frågar mig också om jag hade bemötts på samma sätt om jag skrivit kommentaren? Jag tvivlar (även om det bara är spekulationer). Varför? Jag är i samma ålder som Pegasus? Men jag är kvinna (dock är min sexuella läggning är inte känd här). Och visst, mina få "politiska" uttalanden på Buke är ganska feministiskt inriktade.

Jag tycker att det är viktigt att försöka bemöta personer likadant, oavsett kön. Det är vad jag kämpar för hela tiden i vardagen och det gäller både kvinnor och män, hur vi möter och hur vi bemöts. Så därför har jag svårt att ta att Pegasus får en avhyvling främst baserat på att han är man. Dessutom blir jag ganska provocerad att få veta att Buke främst är ett forum för yngre tjejer. Då ska ju inte jag heller vara här? Jag har hängt här sedan 1998 och tycker att jag passar här lika bra som när jag kom hit som 31-åring. I mina ögon är Buke främst ett forum för människor som är intresserade av hästar. Ålder och kön är egalt.

Det finns ju alltid en bakgrund till allt och naturligtvis har tråden på äldre ungdom färgat kommentarerna i den här.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag vet inte riktigt hur du läser mitt inlägg, men jag har i alla fall aldrig menat att man ska få skriva vad man vill utan att tro att folk reagerar på det utifrån vad man tidigare haft för sig på Buke. Det är väl ganska självklart att ens tidigare förehavanden gör att folk har en viss bild av en. Och ja, i skenet av vad som hände i tråden på ÄU så kanske Pegasus borde ha tänkt sig för en extra gång innan han skrev något, men jag tycker ändå att Lordens reaktion (förlåt Lorden att jag pratar över huvudet på dig!) var lite extrem.

Precis som Niyama reagerar jag på att det antyds att han inte har något här att göra för att han är man och äldre än många av oss. Vem har bestämt att Buke är till för yngre tjejer? Eller att vissa trådar bara är till för en viss åldersgrupp? (Vi är ju faktiskt på Senior nu, till exempel...)
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Nej, jag menar inget illa med det jag skriver, men som du skriver: Jag måste bli bättre på att tanka på HUR jag skriver.

Rörande tjejer på krogen: Jag brukar alltid sitta ensam vid mitt bord i hörnet och lyssna på musiken och snacket (helt självvalt efter alla år av mobbning från tjejerna i skolan och stallet i tonåren). Ett par gånger under kvällen brukar det komma fram någon tjej som slår sig ner och inleder en "konversation" och i 9 av 10 fall får man ett lätt hånfullt leende efter mina 7 första ord (Hej jag heter pegasus, trevligt att träffas) och sedan försvinner de till något annat bord. Orsaken: Att jag stammar och har gjort så sedan barnsben. Sedan att jag är 165cm väger 70kg och är ful som stryk gör väl inte saken bättre. Den 10 som stannar kvar och pratar, blir sedan ofta en av mina goda vänner, som vet att i Pegasus har man en god vän som ställer upp, och som oavsett läge aldrig gör minsta tillnärmelse av något slag.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Om jag får ge ett råd Pegasus, tror jag du har mycket att vinna på att sluta skriva om (och sluta se på?) kvinnor som vore vi en homogen grupp. För det är vi inte. Och sådant kan reta upp i alla fall mig så jag blir grönlila.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Om jag får ge ett råd Pegasus, tror jag du har mycket att vinna på att sluta skriva om (och sluta se på?) kvinnor som vore vi en homogen grupp. För det är vi inte. Och sådant kan reta upp i alla fall mig så jag blir grönlila.

Jo, det är just sådant som jag måste bli bättre på att hantera, därför är det bra att vi kan ha denna konversationen nu, i lite lugnare ton, så jag får veta vad jag gör fel och hur jag ska rätta till det:D

Och nej, jag ser absolut inte kvinnor som en homogen grupp, närmre 90% av mina bästa vänner är kvinnor (och yngre tjejer) från min tid som ponnyansvarig iklubben), och jag ska sluta med att låta min besvikelse över de som går iväg med det där nedlåtande hånleendet speglas det jag eventuellt kommer att skriva i framtida trådar.
 
Senast ändrad:
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag, som inte varit aktiv i den andra tråden (och bara skumläst den efter att den här började) tycker inte att du gjort något fel här. Men att reaktionen blev så häftig här berodde garanterat på en del mindre väl övervägda uttalanden där. Ungefär som Mammas skrev ovan.

Jag tror som sagt, att bara att försöka sluta att skriva (och även tänka?) på "hur kvinnor är" kan vara en mycket bra början. Vi är som sagt alla olika individer. Det biologiska könet är ofta något som syns tydligt utåt (bl a för att vi är lärda att visa det på ett visst sätt), men bortanför det kan ju personer som har samma biologiska kön vara mycket lika eller mycket olika.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag, som inte varit aktiv i den andra tråden (och bara skumläst den efter att den här började) tycker inte att du gjort något fel här. Men att reaktionen blev så häftig här berodde garanterat på en del mindre väl övervägda uttalanden där. Ungefär som Mammas skrev ovan.

Jag tror som sagt, att bara att försöka sluta att skriva (och även tänka?) på "hur kvinnor är" kan vara en mycket bra början. Vi är som sagt alla olika individer. Det biologiska könet är ofta något som syns tydligt utåt (bl a för att vi är lärda att visa det på ett visst sätt), men bortanför det kan ju personer som har samma biologiska kön vara mycket lika eller mycket olika.

Jo, du har helt rett, att jag blev väldigt provocerad när det ifrågasattes om hur jag som man ansåg mig ha rätt att ge ett svar på om TS kan bära kjol eller inte och därpå till ge uttryck för att TS har en kroppsbygnad som många skulle dö för att uppnå, är ingen ursäkt.

Att jag dessutom uttryckte mig fel, vilket jag insåg direkt när jag skickade det första inlägget gjorde ju inte saken bättre. Men jag ansåg att det ändå skulle vara så många som läst inlägget innan jag han ändra att skadan redan skulle vara skedd.

Så summasumarum, jag måste bli bättre på att läsa igenom vad jag skriver, samt hellre avstå från ett inlägg om jag inte tillräckligt tydligt får fram vad jag vill säga utan att det väcker ilska och förargelse hos övriga forumdeltagare.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

[...]Och nej, jag ser absolut inte kvinnor som en homogen grupp, närmre 90% av mina bästa vänner är kvinnor (och yngre tjejer) från min tid som ponnyansvarig iklubben), och jag ska sluta med att låta min besvikelse över de som går iväg med det där nedlåtande hånleendet speglas det jag eventuellt kommer att skriva i framtida trådar.

Nej, men eftersom du vet det - omsätt det i text. Undvik formuleringar som "ni kvinnor gör si och så".

Och hånleende? Hur vet du att det är ett hånleende? Det tror jag mycket väl kan sitta i din hjärna. Många blir väl kanske lite tagna på sängen och vet inte hur de ska gå vidare. Det skulle jag bli. Men jag skulle å andra sidan aldrig gå fram till en främmande man på krogen och börja prata, och försöker någon prata med mig då :devil:. Undrar varför jag är singel?:rofl: I krogmiljö så finns också möjligheten att stammande kan misstas för att personen är väldigt berusad, varpå reträtt brukar vara lämpligt.

Jag anar en viss bitterhet mot kvinnor när du beskriver din bakgrund (och faktiskt även när jag läste i den andra tråden). Om du på något sätt tycker att det kan stämma så är det något att jobba på. Bitter kan man vara i fem minuter, men blir det längre tid skadar det bara en själv.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag vet inte, jag kanske tolkar snällt men när jag läser det ser jag frustration över tråden på U där Pega (sorry, blir visst mycket pratande över huvudet på folk här) som jag tolkade det kom in till en forumdel där det främst hänger unga tjejer (dvs U, där alla under 25 och jag hänger :p) och berättade hur kvinnor tänker och gör. Och att den kommentaren kom sig av det, men ja, det kan ju vara jag som tolkar det fel. Och iaf jag skiter rätt friskt i om jag är för gammal för U egentligen, jag ser det som rekommendationer och tycker inte att det är fel med yngre som hänger på S, äldre som hänger på U, ickeföräldrar på F, ickeaktiva inom specifika grenforum etc. För det är ju ofta blandning i ålder, klass, bakgrund, utbildning som gör att man utvecklas och en diskussion kan bli givande. Men ja, ska man hänga på delar där man kanske inte är enligt normen är det bra att fundera ett extra varv på hur man uttrycker sig.

Och, ska vi vara lite krassa är det ju så att alla inte älskar alla. Nu vet jag inte om Lården menade att Pega skulle dra från buke (jag tvivlar på det), men även om hon gjorde det så so what? Det ska ju inte påverka huruvida Pega hänger här eller inte. Ibland träffar man på folk på nätet, likväl som irl, som man inte funkar med. Det kan vara kemin som inte funkar, att man pratar om varandra eller att någon av parterna (eller båda ;)) är en idiot, men det gör ju inte att man ska sluta hänga på ett forum av den anledningen. Och nu pratar jag alltså generellt. Och jag kan ju säga som så att det finns användare på det här forumet (ej lekarna utan generellt) som jag typ dunkar huvudet i tangentbordet när jag läser deras inlägg och hoppas att de ska dra från buke för att aldrig återvända - men jag skulle få sjukt dåligt samvete om någon av dessa lämnade buke för något jag sagt.

Och större delen av detta inlägg är ett knapplån, typ. :p

zass, nej det var nog svar till allihopa snarare än specifikt till dig.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Kanske du har rätt i att mycket sitter i hjärnan när jag ser deras min mår de går iväg, att jag övertolkar för mycket.

Nej, bitter i allmänhet vill jag inte påstå, utan det är mer riktat mot de som efter man sagt hej och presenterat sig bara sticker iväg som om man var en paria.

Kanske vi skulle gå på krogen tillsammans någon gång då, så slipper vi båda de där typerna som gör livet surt för oss, och självklart under förutsättning att vi går var till sitt när krogen stänger:idea:
 
Senast ändrad:
Sv: True Blood (ulvspel)

Jo, du har helt rett, att jag blev väldigt provocerad när det ifrågasattes om hur jag som man ansåg mig ha rätt att ge ett svar på om TS kan bära kjol eller inte och därpå till ge uttryck för att TS har en kroppsbygnad som många skulle dö för att uppnå, är ingen ursäkt.[...]

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig... Visst har personen själv lagt ut bilden. Men jag skulle ändå i dina skor undvika att kommentera och framför allt värdera (vilket du gör även här) sådana bilder. Speciellt inte när de ligger på Ungdom som främst är riktat till dem som är upp till 24.

Jag orkar inte riktigt utveckla varför jag tycker såhär just nu. Måste tänka. Om jag får svamla lite och se det utifrån mitt eget perspektiv så är det nog såhär: jag har ett utseende som (tydligen) tilltalar många andra kvinnor. Det är inte helt ovanligt att vilt främmande kvinnor kommer fram till mig på stan och ger komplimanger i stil med "vad vacker du är", vilket jag faktiskt uppskattar. Dylika komplimanger från män är betydligt mer sällsynta, men när de inträffar tänker jag genast "Vad vill du din djävel?" (och ler).

Det är något som sitter djupt rotat hos mig och härrör från när jag som 19-åring bodde i London och varje kväll när jag gick hem från mitt servitrisjobb fick hyvla av X antal karlar som ville ha sex (och betala för det). De gav sig inte, de tjatade och jag lärde mig av min kompis hovmästaren (som var en vansinnigt trevlig bög) en radda svordomar som faktiskt fick folk att hoppa högt. De väntade sig inte det av en 19-årig skandinavisk blondin. Anledningen till att de försökte ragga upp mig? Jag gick på gatan = lovligt byte.

Jag har precis skrivit att man ska bemöta folk lika oavsett kön och som synes gör jag inte det själv i alla lägen (fast jag ber ju inte dem dra förrän de sagt något som kan tolkas som en invit). Ergo, tror jag att man bör undvika att kommentera andra människors kroppar och generalisera "vi män" "ni kvinnor" runt det om man inte är väldigt, väldigt säker i kontexten.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag blir uppriktigt förvånad när jag läser dina svar om detta.

Jag vet inte, jag kanske tolkar snällt men när jag läser det ser jag frustration över tråden på U där Pega (sorry, blir visst mycket pratande över huvudet på folk här) som jag tolkade det kom in till en forumdel där det främst hänger unga tjejer (dvs U, där alla under 25 och jag hänger :p) och berättade hur kvinnor tänker och gör.

Ja, jag inser också att det handlar om den andra tråden. Men blir man så himla provocerad kanske man ska ta bukepaus ett tag. Lorden skrev i denna tråd:
Det där är bara obehagligt när du skriver så till en 19-årig tjej, även om du skojar.

Tänk lite på vad du skriver om du nu som äldre man envisas med att hänga i ett forum främst för unga tjejer.

PK-Lården out.

Alltså i en tråd på senior. Nu tycker jag att man har rätt att skriva i vilket forum man vill, men den kommentaren skulle höra mer hemma i tråden på ÄU. Och då hade det varit snyggare att skriva typ "jag tycker du ska tänka lite på hur du formulerar dig, det hänger många unga tjejer här". Det Lorden nu istället skriver är att Pegasus inte hör hemma här för att han är "äldre man". Och sen kallar hon sig dessutom PK! (Snacka om uppochnedvända världen.)

Mammas skrev:
Och, ska vi vara lite krassa är det ju så att alla inte älskar alla. Nu vet jag inte om Lården menade att Pega skulle dra från buke (jag tvivlar på det), men även om hon gjorde det så so what? Det ska ju inte påverka huruvida Pega hänger här eller inte.

Givetvis kan inte alla älska alla. Men man måste ju kunna uppföra sig oavsett. Pegasus skrev en kommentar om spökande och fick en uppläxning som var väldigt väldigt otrevlig. Om det handlade om den andra tråden, så skulle det ha hållits där.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig... Visst har personen själv lagt ut bilden. Men jag skulle ändå i dina skor undvika att kommentera och framför allt värdera (vilket du gör även här) sådana bilder. Speciellt inte när de ligger på Ungdom som främst är riktat till dem som är upp till 24.

Jag orkar inte riktigt utveckla varför jag tycker såhär just nu. Måste tänka. Om jag får svamla lite och se det utifrån mitt eget perspektiv så är det nog såhär: jag har ett utseende som (tydligen) tilltalar många andra kvinnor. Det är inte helt ovanligt att vilt främmande kvinnor kommer fram till mig på stan och ger komplimanger i stil med "vad vacker du är", vilket jag faktiskt uppskattar. Dylika komplimanger från män är betydligt mer sällsynta, men när de inträffar tänker jag genast "Vad vill du din djävel?" (och ler).

Det är något som sitter djupt rotat hos mig och härrör från när jag som 19-åring bodde i London och varje kväll när jag gick hem från mitt servitrisjobb fick hyvla av X antal karlar som ville ha sex (och betala för det). De gav sig inte, de tjatade och jag lärde mig av min kompis hovmästaren (som var en vansinnigt trevlig bög) en radda svordomar som faktiskt fick folk att hoppa högt. De väntade sig inte det av en 19-årig skandinavisk blondin. Anledningen till att de försökte ragga upp mig? Jag gick på gatan = lovligt byte.

Jag har precis skrivit att man ska bemöta folk lika oavsett kön och som synes gör jag inte det själv i alla lägen (fast jag ber ju inte dem dra förrän de sagt något som kan tolkas som en invit). Ergo, tror jag att man bör undvika att kommentera andra människors kroppar och generalisera "vi män" "ni kvinnor" runt det om man inte är väldigt, väldigt säker i kontexten.

Jo. det var just det som jag insåg var det stora felet då jag tryckte på skicka, fast jag läst igenom både två och tre gånger. I efterhand förstår man ju att att man inte skulle kommenterat överhuvudtaget, för reaktionen skulle antagligen kommit oavsett vad jag skrivit.

Skal även lägga på minnet att jag kollar mer nogrant vilket forum tråden ligger på (hade faktiskt ingen aning fören någon i tråden påpekade det), så att jag undviker inlägg på ÄU om det inte rör sig om rena häst- eller teknikfrågor

De två som drev stamstället på teneriffa fram till förra hösten, där jag brukar hänga pga. musiken och mina engelska vänner, är också bögar, och jämfört med andra ställen där nere, kände man sig verkligt "omhändertagen" ifrån man kom in till man gick vid stängningsdags. Och det gällde alla gäster, kvinna som man och ung som gammal. Kommer att sakna dem när jag åker ner till jul och nyår (de bor i Belfast numera som de irer de är), men har dem båda som vänner på FB
 
Senast ändrad:
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag försöker att inte tro det värsta om människor, kanske därför jag försöker att inte tro varken att Lården menade exakt vad hon skrev i denna tråd eller vad Pega skrev i den andra tråden. Och ja, jag tycker inte heller att inlägget var speciellt snyggt men försöker att se vad som menades, precis som jag inte stämplar Pega på grund av vad han skrev. Är det verkligen så konstigt?

Det sista stycket du citerar handlar inte om det? Jag måste skriva väldigt otydligt. Det handlar om hur man måste ta kontakter med folk för att kunna må bra. Att sluta hänga på buke för att en person är otrevlig är lika konstruktivt som att sluta åka buss för att någon är otrevlig mot en på bussen.

Sedan vet inte jag om vi diskuterar lite olika saker, jag förutsatte att den andra meningen var skriven i vredesmod och därför räknade jag den inte på samma sätt, utan har mest diskuterat den första meningen i citatet. Och det verkar ju inte som att ni övriga diskuterar samma sak riktigt. Och sedan ser jag inte någon anledning till att även jag skriva att jag tycker att just det var onödigt skrivet av Lården även om det är vad jag tycker, med tanke på bashingen har hon nog förstått det redan och lär nog tänka sig för nästa gång hon skriver, det är väl huvudsaken? Varför ska jag komma in och skriva att jag tycker si eller så i det här specifika fallet, vad tillför det? Då ser jag det som intressantare att fundera över hur det kommer sig att det blev såhär.

För övrigt tycker jag att det är rätt otrevligt att skriva att någon ska komma in och be om ursäkt, speciellt om man skriver om den man syftar på i tredje person. Som att det handlar om en femåring som ska läxas upp, typ. Och det är oavsett om det är på sin plats med en ursäkt eller inte.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Mig veterligen är de flesta i ulvleken 30+, Med undantag av Libra och någon mer som skulle fylla 24 (eller var det 25?) lite senare, vilket var anledningen till att det flyttades från ÄU till Senior.

/.../

När jag ber om "söthets bevis" inom ramen för leken utgår jag ifrån att ingen är så trångsynt att de tror jag menar bild på dem, utan att de glatt plockar fram en bild på en burk honung, en trollkäring eller dylikt.

Var har du fått siffran 30+ ifrån? Jag skulle snarare gissa på att de flesta är mellan 20-30 och så finns det några som är under och över det.

Jag tycker förövrigt inte att något du skrivit i just den här tråden har varit konstigt, inte heller uppmaningen till Lillelorden om "söthetsbevis" eftersom åtminstone jag tolkade det som skämt. Men vid det tillfället hade jag inte läst tråden på ÄU, hade jag läst den tråden innan leken hade jag kanske reagerat annorlunda. Med tanke på vad du skriver i den andra tråden så kan det tolkas att du är intresserad av unga tjejer, och då är kanske varken Lillelorden eller Lindgrens reaktioner konstiga.

Sedan vill jag gärna tycka att du ska kunna gå in i en tråd på ÄU och kommentera bilder såsom många kvinnliga seniorer faktiskt gör. Men samtidigt är jag lite som Myrten, får jag en komplimang av en kvinna så blir jag glad, men samma komplimang av en man kan göra mig misstänksam. Därför tycker jag att du kanske får tänka på hur du uttrycker dig när du beblandar dig med främst yngre människor.

Nej, bitter i allmänhet vill jag inte påstå, utan det är mer riktat mot de som efter man sagt hej och presenterat sig bara sticker iväg som om man var en paria.

Jag hade nog i ärlighetens namn också gått. Ursäktat mig och gått. På grund av osäkerhet främst och inte för att du sagt något olämpligt (baserat på att du faktiskt inte sagt något olämpligt då).


Angående Lillelordens kommentar håller jag helt och hållet med Niyama. Att tänka på hur man skriver ska väl alla göra, inkl. Lillelorden. Det sätt hon uttryckte sig på var dock väldigt otrevligt. I övrigt har Niyama skrivit så bra om det.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Varför ska jag komma in och skriva att jag tycker si eller så i det här specifika fallet, vad tillför det? Då ser jag det som intressantare att fundera över hur det kommer sig att det blev såhär.

För mig är det viktigt att klargöra att jag tycker att man är välkommen på buke oavsett kön och ålder. Alltså, det är ju helt upp till dig vad du skriver men det låter lite som att du inte vill "ta ställning" (åh det här blir helt värdelöst formulerat känner jag), för mig är det obegripligt att man inte vill klargöra sin ståndpunkt. Det blir lite som när det handlar om t.ex. mobbning, det där tysta som hjälper till att rättfärdiga.

För övrigt tycker jag att det är rätt otrevligt att skriva att någon ska komma in och be om ursäkt, speciellt om man skriver om den man syftar på i tredje person. Som att det handlar om en femåring som ska läxas upp, typ. Och det är oavsett om det är på sin plats med en ursäkt eller inte.

Javisst skrev jag om Lorden i tredje person, jag riktade mig ju till Pegasus? Ja, jag tycker att det vore rimligt med en ursäkt. Ser inte det otrevliga med det? Tycker dock det är anmärkningsvärt att du tycker det är viktigt att påpeka att detta skulle vara otrevligt, men inte ser någon anledning att påpeka detsamma om inläggen som diskuteras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 076
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 210
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp