Bukefalos 28 år!

True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

OK, nu tycker jag följande:

Det som sker i andra trådar kan diskuteras där. Det här är ett ulvspel. Visst OT:ar vi friskt, men mer seriösa/heta diskussioner bör föras där de hör hemma. Tycker jag.

Myrten/46 bast f d hästägare

Fast vaddå, det är ok att OTa men om man när man OTar ligger på/riskerar att gå över gränsen är det inte ok att säga ifrån om det i tråden? När det dessutom inte är första gången personen ligger på/riskerar att gå över gränsen för vad som är ok i OTandet i tråden är det fortfarande inte ok?

Oavsett vilket tycker jag att det är osmakligt att uttrycka att kvinnor klär upp sig för att vara snygga inför män (för att sedan anklaga stackars män som uttrycker uppskattning för kvinnor för äckel :yuck:) för att sedan be om bilder på unga tjejer, och när det sistnämnda skett i denna tråd så då är det väl precis i denna tråden det hör hemma?

Sorry för OT, men nej jag tycker inte att ens varulvslekarna existerar i ett kontextlöst vakuum, klart att saker som inte är ok som sker i tråden ska diskuteras i tråden.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Tillägg: Dessutom tycker jag att vi på buke redan haft på tok för stora problem med flåsiga gubbar, så att då på ett trevligt sätt påpeka detta för Pega är väl enbart bra, är det inte värre att Pega får rykte om sig att vara en av de flåsiga snubbarna. Och att ett forum har problem med flåsiga snubbar är ju också något som ingår i kontexten, den här tråden ligger ju trots allt på forumet med sagda problem.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Meeen, för att återgå till leken. :crazy: Just nu känns det som att jag hellre håller mig till OT... LV hade inte siat Lården, och ja då köper jag helt enkelt inte teorin, jag tycker inte att den stämmer. Men ja, vi har ju inte samma sätt att se saker emellanåt, så betyder det att hon är ond? Hon hade ju uppenbarligen inte fått en sia (eller så är hon ond, fick en sia av Pega och chansade att Lården inte var brevbäraren så hon fejkade att det var Lården hon siat, så att brevbäraren gick på det? Hmm, nu hade det varit bekvämt om det var en spion med och jag var den, då hade jag ju vetat det iallafall. :p Känner att jag måste kolla närmare på Lårdens inlägg för att kunna dra mer slutsatser om vad hon ev visste.

Är det någon som råkar sitta med röstlistor för alla dagarna? :)
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Kan ju förklara det där rätt enkelt. Jag fick någon uppenbarelse där jag tänkte att Pegasus kanske var vår siare, och att han siat Lården som ulv (eftersom han verkade så bergsäker). När ingen heller sade emot, eller framsåg mig som potentiell siare, så tänkte jag att jag kanske hade rätt och blev ännu mer säker. Lorden var den enda som sade emot, vilket gjorde att jag antagligen inte tänkte på att det faktiskt kunde vara hon som var siaren - för hon sade ju emot för att jag röstade på henne. Hon nämnde dock ingenting om siaren. Nu visade det sig att jag tagit fel, pegasus var visserligen god men det var Lorden som var siare. Därför gick hela tanken i stöpet. Så nu står jag på noll.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Dag 1
Pegasus röstar på Lillelorden
LV röstar på Pegasus
Zassoo röstar på LindgrenV
killaloe röstar på Pegasus
Mammas röstar på LindgrenV
Hedinn röstar på Killaloe
Niyama röstar på Killaloe
Paddington röstar på LindgrenV
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Paddington

Dag 2
Paddington röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Paddington
Sasse röstar på Paddington
Niyama röstar på Lillelorden
mammas röstar på pegasus
zassoo röstar på Paddington
Pegasus63 röstar på Paddington
Lillelorden röstar på Pegasus63

Dag 3
Sasse röstar på Pegasus
Mammas röstar på Pegasus
zassoo röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Lillelorden
Pegasus röstar på Lillelorden
Lården röstar på LindgrenV


Jag är förövrigt här delvis under dagen, men tror inte att jag kan vara så aktiv. Går troligen igenom leken först ikväll och kommer med riktiga teorier då.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Lorden var den enda som sade emot, vilket gjorde att jag antagligen inte tänkte på att det faktiskt kunde vara hon som var siaren - för hon sade ju emot för att jag röstade på henne. Hon nämnde dock ingenting om siaren.

Har för mig att Mammas sa något liknande tidigare när hon funderade omkring att du var siaren, att den riktiga siaren annars måste ha sagt ifrån. Men jag vet inte, skulle inte det ha räknats som hintande om Lorden sagt ifrån och nämnt siaren? Det beror kanske på hur hon hade uttryckt sig, men jag kan i alla fall tänka mig att det kanske var därför Lorden inte klagade högljutt.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Meeen, för att återgå till leken. :crazy: Just nu känns det som att jag hellre håller mig till OT... LV hade inte siat Lården, och ja då köper jag helt enkelt inte teorin, jag tycker inte att den stämmer. Men ja, vi har ju inte samma sätt att se saker emellanåt, så betyder det att hon är ond? Hon hade ju uppenbarligen inte fått en sia (eller så är hon ond, fick en sia av Pega och chansade att Lården inte var brevbäraren så hon fejkade att det var Lården hon siat, så att brevbäraren gick på det? Hmm, nu hade det varit bekvämt om det var en spion med och jag var den, då hade jag ju vetat det iallafall. :p Känner att jag måste kolla närmare på Lårdens inlägg för att kunna dra mer slutsatser om vad hon ev visste.

Jag känner att jag har sovit alldeles för lite för att riktigt hänga med idag, varav mina frågor..

Vilken teori är det som du inte köper? Vilken teori stämmer inte?

Var det inte Pegasus som reagerade på Lården först? Jag har förvisso inte gått igenom Lindgrens inlägg, när jag läste igenom Lårdens senaste inlägg så noterade jag att Pegasus i alla fall var på Lården redan dag 2, teoriade mot henne hela dagen och röstade sedan på Paddan. Men jag vet som sagt inte när Lindgren började misstänka Lården på allvar.

Har luskat lite i Lårdens inlägg. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan ta av dom. Pegasus misstänkte som sagt Lården redag dag 2, med rätt skumma teorier mig till minnes. Jag kan tycka det är troligt att Lården kan ha siat Pegasus. Hon skriver i alla fall nedan om Pegasus, enligt hennes teorier verkar hon inte misstänka honom speciellt även om hans teorier mot henne är skumma. Jag tycker det känns som att hon mer eller mindre avskrivit honom.

Eller så har hon siat LindgrenV eller Zassoo, som hon uttrycker misstankar om. Eftersom hon sedan röstar på Lindgren så känns det troligare att hon kunnat sia Lindgren som ulv, men jag tycker inte att hennes teorier mot Lindgren är så klockrena. De känns lite tveksamma, inte så säkra som en siare som har siat en ond borde ha.

Med andra ord, det jag tycker är mest troligt är att hon siat Pegasus.

Ska läsa igenom hennes inlägg igen senare + era andras.

Pegasus... Ja, kanske är det som flera mer erfarna spelare påpekat att Pega helt enkelt är Pega och att hans spelsätt alltid är lite konstigt oavsett roll? Jag sitter inte på några direkta teorier och misstankar riktade åt det hållet ikväll, än i alla fall.

Så är det Zassoo... Det oroar mig mer och mer att Zass fortsätter att flyga under radar. Hon ligger näst längst ner i statistiken, trots att hon ju faktiskt fortfarande lever - är det ett försök att undvika uppmärksamhet? Hela inläggshistoriken är ganska "snäll" (pratar om DL-tider, försvarar Pegas första röst på mig, ursäktar sin inaktivitet osv.) men jag drar ändå öronen åt mig lite.

Sist men inte minst LindgrenV som för tillfället känns mest ulvig. Hennes sympatier flyger lite både hit och dit; först är hon med mig mot Pega efter hans första röst på mig, nästa dag är Pegasus resonemang helt plötsligt vettigt trots att han knappt skrivit någonting, sedan tokmisstänker hon Paddis kovändning för att tillslut åter ha starka vibbar om mig. Är det ett försök att inte verka för "hemma" med någon spelare. Hon upprepar flera gånger att leken gör henne förvirrad och att hon förstår att hennes inlägg måste verka helvirriga och ogenomtänkta om man inte tänker som hon (eftersom hon skriver ner allt hon tänker).
LV som brukar OT:a ganska friskt är helt plötsligt väldigt "tyst" emellan varven för att sedan ha väldigt starka aningar åt än det ena, än det andra hållet.
Det som får mig att tvivla är det faktum att Paddington lagt båda sina röster på LV. En gång kan jag förstå; alibi, försök att dra ulvarnas uppmärksamhet, etc., men två gånger i rad? Om inte Paddington helt enkelt sket i sina ulvkollegor och tänkte leka ut leken själv som Russel.

Måste rösta då.

Lården röstar på LindgrenV
Då jag tycker att hennes resonemang saknar ofta en röd tråd och känns ganska hala, både hennes röstande och teoriande är i mina ögon ganska inkonsekvent och hon ger ett förvirrat intryck. Hennes sympatier ligger väldigt olika från dag till dag och i mina ögon känns det som ett försök till att inte kunna associeras med någon tillräckligt starkt för att skapa misstankar, att vara hal och obestämbar. Hon säger sig ha väldigt starka ulvkänslor - så starka att det diskuteras i tråden huruvida hon fått en sia eller ej vilket jag personligen håller för föga troligt - vilket ger mig onda vibbar bara det.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag har fått akut huvudvärk och klarar därför inte av att sitta vid datorn så mycket mer i kväll, därför lägger jag min röst nu och lär väl inte vara åter förrän i morgon (går och lägger mig).

Eftersom det inte uppkommit något nytt jag reagerar särskilt mycket på får jag lov att basera min röst på statistik. Antingen är en av Sasse eller mammas ond, eller så är båda (som jag nämnt i ett tidigare inlägg). Frågan är vem om det bara är en? Mammas har statistikmässigt röstat efter Sasse varje DL utom det första, och eftersom de "följt varandra" åsiktsmässigt ser jag väl "röstare nr 2" som något mer suspekt. Blä vad svårt det här är, rena lotteriet ju.

lindgrenv röstar på mammas
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Har luskat lite i Lårdens inlägg. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan ta av dom. Pegasus misstänkte som sagt Lården redag dag 2, med rätt skumma teorier mig till minnes. Jag kan tycka det är troligt att Lården kan ha siat Pegasus. Hon skriver i alla fall nedan om Pegasus, enligt hennes teorier verkar hon inte misstänka honom speciellt även om hans teorier mot henne är skumma. Jag tycker det känns som att hon mer eller mindre avskrivit honom.

Eller så har hon siat LindgrenV eller Zassoo, som hon uttrycker misstankar om. Eftersom hon sedan röstar på Lindgren så känns det troligare att hon kunnat sia Lindgren som ulv, men jag tycker inte att hennes teorier mot Lindgren är så klockrena. De känns lite tveksamma, inte så säkra som en siare som har siat en ond borde ha.

Med andra ord, det jag tycker är mest troligt är att hon siat Pegasus.

Och jag tycker det kan vara väldigt troligt att Lorden har siat Lindgren. Jag tänker på hennes långsökta teori om LV och Paddan, det känns typiskt som någonting man teoriar om när man vill dra uppmärksamheten mot att någon är ond men inte har några väldigt starka teorier. Samma sak med motiveringen till rösten på LV, det känns som att Lorden visste någonting hon inte kunde förklara utan att försäga sig om sin roll.

Det kan förstås vara så att hon siat Pegasus också, men jag lutar nog mer åt LV. Känns lite som att Lorden gav upp angående Pegasus, att eftersom hon ändå inte fick honom att förstå så var det lika bra att avvakta så länge tills någonting mer misstänkt dök upp.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Och jag tycker det kan vara väldigt troligt att Lorden har siat Lindgren. Jag tänker på hennes långsökta teori om LV och Paddan, det känns typiskt som någonting man teoriar om när man vill dra uppmärksamheten mot att någon är ond men inte har några väldigt starka teorier. Samma sak med motiveringen till rösten på LV, det känns som att Lorden visste någonting hon inte kunde förklara utan att försäga sig om sin roll.

Kan du inte citera de inlägg du tänker på?
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Blir lite knas när det var citerade inlägg i Lordens inlägg, men men... Inlägg #404 är detta i alla fall.

Detta må vara en något långsökt teori, men jag reagerar lite på detta;

Varpå LV tycker:

Senare - när det kommit fram att Paddington var Russell - kommer LV plötsligt på:

Som sagt, eventuellt kan det vara långsökt. Men detta tillsammans med mina berömda magkänslor gör att jag anar ugglor i mossen. Kan det vara så återigen att man "genom sig själv känner andra" (precis som i fallet där Paddi var misstänkt väl införstådd med hur Russell bör tänkt), dvs att LV försöker applicera precis det som hände mellan henne och Paddi på det som hände mellan Paddi och mig? (Förstår någon vad jag menar eller låter detta asknasigt? Är trött ikväll...)

Jag tycker att det är lite överdrivet, dessutom, att kalla det som Paddi skrev för ett hårt drev. Det var ju dessutom första rösten den kvällen, om jag inte minns helt fel, och Paddi kunde ju inte veta hur nära LV skulle bli att ryka. Paddi kanske tänkte att det var en safe alibiröst på en ulvkollega som då inte hade några vidare teorier emot sig?

Måste rösta då.

Lården röstar på LindgrenV
Då jag tycker att hennes resonemang saknar ofta en röd tråd och känns ganska hala, både hennes röstande och teoriande är i mina ögon ganska inkonsekvent och hon ger ett förvirrat intryck. Hennes sympatier ligger väldigt olika från dag till dag och i mina ögon känns det som ett försök till att inte kunna associeras med någon tillräckligt starkt för att skapa misstankar, att vara hal och obestämbar. Hon säger sig ha väldigt starka ulvkänslor - så starka att det diskuteras i tråden huruvida hon fått en sia eller ej vilket jag personligen håller för föga troligt - vilket ger mig onda vibbar bara det.

Det kanske inte är solklart, men det var i alla fall känslan jag fick när jag läste dessa inlägg. Tycker dessutom inte att Lorden har riktat in sig direkt på Lindgren förrän då vilket spär på mina misstankar.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det översta citatet, när skrevs det? Innan eller efter natten dag2?

Varför tycker du inte det är så troligt att Pegasus kan ha siats? Han var ju efter Lorden en del dag2, teoriade om henne hela dagen och gjorde sedan helt om med en röst på Paddan. Något jag skulle kunna sia en person för i alla fall. Jag har fortfarande inte hunnit gå igenom leken dock... Hurdant mycket skrev Lindgren om Lillelorden dag2 egentligen? Jag kommer ju gå in och läsa själv, men om du vill vara behjälplig medan jag är inne från mobilen får du gärna vara det.

Rent teoretiskt så behöver LIllelorden inte ha siat Lindgren för att denne teoriade mot henne, utan det kan ju ha varit en turträff i så fall.

Har fortfarande kvar att gå igenom allas inlägg, men har inte tid nu.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Efter, på dag 3.

Jag säger inte att det inte är troligt att Pegasus har siats, men jag säger att jag lutar mer åt att Lorden siade LV. Det är dock mer av en känsla, säker kan jag såklart inte vara.
Ska äta middag nu så jag återkommer senare om resten. Kanske lyckas reda ut några tankar under tiden, man vet aldrig :p
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag har fått akut huvudvärk och klarar därför inte av att sitta vid datorn så mycket mer i kväll, därför lägger jag min röst nu och lär väl inte vara åter förrän i morgon (går och lägger mig).

Eftersom det inte uppkommit något nytt jag reagerar särskilt mycket på får jag lov att basera min röst på statistik. Antingen är en av Sasse eller mammas ond, eller så är båda (som jag nämnt i ett tidigare inlägg). Frågan är vem om det bara är en? Mammas har statistikmässigt röstat efter Sasse varje DL utom det första, och eftersom de "följt varandra" åsiktsmässigt ser jag väl "röstare nr 2" som något mer suspekt. Blä vad svårt det här är, rena lotteriet ju.

lindgrenv röstar på mammas

Oh, just nu känns det ju rätt kört. Det känns rätt säkert att LV inte är ond med tanke på Padds röst dag ett, varför lägga en tredje röst på LV när det står 2-2-2, så då bör hon vara den andra goda. Men ja, av den anledningen är jag övertygad om att Sasse och zass är de kvarvarande onda. Därför: Mammas röstar på Sasse
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det har du iofs rätt i, har inte tänkt på rösterna det senaste, att lägga en tredjeröst på en som tillhör samma lag i det här avseendet känns rätt korkat. Jag är dock inte ond, så då är det du och Zassoo som är de två återstående onda. Eftersom du redan har en röst lägger jag min där också.

Sasse röstar på Mammas
 
Sv: True Blood (ulvspel)

kl

Oj vad tiden rusar iväg, hög tid för att rösta ser jag. Jag börjar tveka lite på mina teorier om Lindgren, och dessutom finns det ingen anledning att rösta på henne när röststatistiken för kvällen ser ut som den gör. Alltså Sasse eller Mammas. Det känns ganska hugget som stucket, och eftersom jag hellre är med och avgör än låter det gå till lottning så:

zassoo röstar på Mammas
 
Sv: True Blood (ulvspel)

LindgrenV röstar på Mammas
Mammas röstar på Sasse
Sasse röstar på Mammas
Zassoo röstar på Mammas


Uppdatering på väg!
 
Sv: True Blood (ulvspel)

UPPDATERING!

Stackars Sam! Han kan ju faktiskt inte hjälpa att hans personal dör som flugor. Men någon hävdar att det beror på maten på Merlotte’s. Till sin fasa ser Sam en lynchmobb närma sig. Hans enda val är att snabbt sticka iväg. Fort som sjutton skiftar han, men råkar välja att göra det till pestråtta. Så när lynchmobben får syn på honom blir de ju inte direkt mindre avigt inställda till Merlotte’s! I sin rått-skepnad hinner Sam undan, man han inser att han aldrig mer kan visa sig i Bon Temps.

Mammas var Sam Merlotte – välsignad.


Och därmed är sista spiken slagen i (vampyr?)kistan. Varulvarna tar över Bon Temps!

Grattis onda!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 707
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 947
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 376
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp